Köpråd angående DV-kamera

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Halloj!

Jag har värkt länge på det här, men har bestämt mig att köpa DV-kamera nu, senast i mellandagarna. Idag fick vi dock ett erbjudande på jobbet att köpa en DV-kamera från JVC med både DV-in och -ut för 4195:-

Modellen heter GR-D30, någon som har erfarenhet av denna kamera eller vet hur den klarat sig i tester? Jag ska själv sätta mig och söka på nätet nu men all input uppskattas.

Jag är alltså inte ute efter supervärsta kameran utan köper den enbart för att göra mc- och "blajfilmer". Jag gjorde ju några filmer 2002 med lånad kamera och nu har jag fått abstinens när Micke har fått husera fritt under hela 2003. Tanken är att främst göra filmer från såväl träningar som tävlingar.

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1
Hej

Ett tips är att du letar efter en kamera med AV-IN. för då kan du köpa hjälmkamera att koppla in.

Dessa finns att köpa på www.w-motoracing.se

Dv-ut använder du när du ska "föra" in filmen i datorn för att redigera.

Dv-in kan vara bra om man ska redigera filmen i datorn för att sedan "köra" tillbaka den färdig redigerade filmen till bandet igen!

Kolla gärna på www.cyberphoto.se om kameran har AV-in.
Cyberphoto har en bra sida med mycket info om varje kamera!

Mvh

A

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Exakt, du vill ha AV in. :)
Det finns en GR-D60 med den funktionen, kostar inte särskillt mycket mer.
När du kör helmetcam så sätter den begränsningarna innan kameran, alltså behöver du ingen värsting. Dock vet jag att denna och andra kameror i den lägre prisklassen oftast har en liten CCD och därav blir väldigt ljuskänsliga,
det kan bli grynigt att filma inomhus helt enkelt.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag kommer inte köpa en helmet-CAM och är själv heller inte förtjust i filmer där kameran sitter på hjälmen. Föredrar filmer där kameran sitter på tanken på hojen. Men, tack för förslagen.

Annat, för- och nackdelar?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
baronen skrev:
Har du kollat på www.netonnet.se ? dom har kanonbra priser.

Har dock inte JVC, men o andra sidan så har dom sony, canon

Ska kika där. Jag är inte låst på JVC utan vill ha bästa möjliga för under 5000:-. Är inte intresserad av en massa finesser utan blott en basic-kamera med så bra kvalitet som möjligt och en DV-ut, det är allt jag behöver. Förslag mottages tacksamt.

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
precis avd jag oxå är ute eter, en kamera med dv ut,,

inget annat tjafs, billig liten o hyfsad bild

Philip__87

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
En snabb bmx och och en moppe.
Jag har en Panasocnic NV-EX3 jävligt fräsh kostar 16000:- fick den av min pappa han jobbbar med dv kameror.. :)

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
abstruse skrev:

Klart du ska ha med AV-in som thepilot säger.. lyssna nu annars kommer du ångra dig! (Jag har juh en helmetcam som är till förfogande när du kör på banor i närheten, och den måste för övrigt inte sitta på hjälmen).

AV-IN, AV-IN, AV-IN !!! ropen skalla. ..

Ska du handla billigt så kolla på www.letsgodigital.co.uk där har tre av mina vänner handlat kameror och det funkar kanon med leverans osv .. tre dagar tog det från det att dom beställde.

Pris exempel NV-GS70 (panasonic 3CCD) kan kosta uppåt 13000.- i sverige och den kostar 8800.- plus frakt från england (frakt 500.-) ...

Lycka till (handla inte det billigaste skitet nu).

/KetogaN

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KetogaN skrev:
Klart du ska ha med AV-in som thepilot säger.. lyssna nu annars kommer du ångra dig! (Jag har juh en helmetcam som är till förfogande när du kör på banor i närheten, och den måste för övrigt inte sitta på hjälmen).

Ska du handla billigt så kolla på www.letsgodigital.co.uk där har tre av mina vänner handlat kameror och det funkar kanon med leverans osv .. tre dagar tog det från det att dom beställde.

Pris exempel NV-GS70 (panasonic 3CCD) kan kosta uppåt 13000.- i sverige och den kostar 8800.- plus frakt från england (frakt 500.-) ...

/KetogaN

D30´n har juh AV-in .. handla den! :yoparty

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KetogaN skrev:

/KetogaN

Men halloj! Read my läpps! Jag ska inte ha någon helmet-cam! :fatta! Dessutom så lägger jag max cirkus 5000:- med tanke på att jag bara köper kameran för ett enda syfte.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
Men halloj! Read my läpps! Jag ska inte ha någon helmet-cam! :fatta! Dessutom så lägger jag max cirkus 5000:- med tanke på att jag bara köper kameran för ett enda syfte.

Men dummerjöns!! du kan ha linsen på hojjen med mycket bättre möjligheter till att vinka skiten än kameran och läs mitt nästa inlägg :fatta! norrbagge! :p
Och det var bara ett prisexempel som jag hade i huvudet för att du skulle inse skillnaden på pris här och där.. :kocko

Nästa gång ska jag hålla käft.. :7peta

/KetogaN

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
KetogaN skrev:
Men dummerjöns!! du kan ha linsen på hojjen med mycket bättre möjligheter till att vinka skiten än kameran och läs mitt nästa inlägg :fatta! norrbagge! :p
Och det var bara ett prisexempel som jag hade i huvudet för att du skulle inse skillnaden på pris här och där.. :kocko

/KetogaN

Först be om råd och sedan vara otrevlig när han får hjälpsamma tips. Vad är det för stil? :tungan

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KetogaN skrev:

/KetogaN

JAG VILL INTE! :4skrika

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Först be om råd och sedan vara otrevlig när han får hjälpsamma tips. Vad är det för stil? :tungan

GAAAAH! Du är som det där nedrans fjäderfät som terroriserar stackars Kalle Anka på julafton. :huvet

...och ja, jag har lite dåligt samvete angående dagens e-post. Svarar dig ikväll och lovar åtgärda. :)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag lånar tråden lite...

Har två kameraalternativ, kan inte bestämma mig.

*Sony DCR-TRV33
*Panasonic NV-GS50

Kan inget om kameror, har bara dom här två att välja mellan.
Vilken är det klockrena köpet?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jocke, kamera på tanken ser fånigt ut efter att man sett Petters(R2) filmer från 2003. Han monterade någon sån där helmetbulletskit på sidan på hojen och fick till extremt häftiga bilder.

Så jag tror nog att du bör hålla den dörren öppen iaf.

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
spelar ingen roll vad ni andra pratar om:
Sony gör de bästa dv-kamerorna!!!, alla andra farbrikat härmar förtvivlat utan framgång.(när vi pratar prisklass under 20k)

köp inte skit som samsund, jvc å dylikt.
plastiga med dåliga objektiv och 450ggr digital zoom, vem fan vill ha det?!?!

sonys "snikvariant" är pc-8, hur grym som helst jämfört med de andra konkurenternas suckerkameror =)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...