köpråd: dainsee torque out stövel

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Ska inhandla min första mc-utrustning i veckan nu kanske och håller på att kolla runt vad som kan vara intressant.

Min första hoj kommer antagligen att bli ktm lc4 motard så blir väl en del vibrationer i fötterna vilket vore trevligt om stöveln hade lite komfort för detta. Kommer att ha el-start också.. har hört att kicken kan slå tillbaka på lc4:eek:r och att det är skönt att ha cross-stövel då.
Blir nog inte mycket offroad-körning till en början heller.

Så vad tror ni att jag ska ha för stövel då? En nybörjar sport-stövel eller touring-variant?

Tycker denna ser ut som något mellanting... eller är jag inne på fel spår?

torque_out_wp_915.jpg

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
jag har kört ktm ett par år.
körde med oxtar evo en stund. byte sen till diadoras offroad stövlar.ett mellanting för gata å grus. :tummenupp

köp inte en race stövel om du har tänkt köra den ett par år.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
vad blir det negativa med en race stövel på en ktm då?

Alltså det känns som en sån här diadora-stövel blir jääävligt obekväm om man ska gå runt lite när man parkat hojen:

gt2_410.bmp

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag har ett par (dock vattentäta versionen) och är väldigt nöjd. Väldigt komfortabla. Kanske inte den säkraste stöveln, den har ju ingen innersko och så. Jag har faktiskt 3 par stövlar, men det är de här paret jag har kört mest med.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Alltså det känns som en sån här diadora-stövel blir jääävligt obekväm om man ska gå runt lite när man parkat hojen:

gt2_410.bmp
Utan att ha provat just de där skulle jag säga att den här ser betydligt bekvämare ut att gå i än den i första inlägget. Min prognos är att du har skavsår efter 500 meter i den om du går med den uppknäppt, och gå med den knäppt är inte heller speciellt bekvämt i längden.

Problemet med lite sportigare stövlar (de jag har provat i alla fall) är att den hårda sulan och uppbyggnaden i övrigt gör att de liksom inte kan följa med fotens rörelse när den roterar framåt i steget, vilket gör att hälen vill glida mot bakkanten på stöveln. Känns inte alls vid en kortare promenad i butiken, men väldigt snart om man går lite längre.

Last edited:

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Kör med de Dainese torque out du är intresserade av på bilden, har funkat bra. Inte bästa ventilationen under sommaren dock.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...