Köpråd digital videokamera!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Hej!

Total LOST kan man milt sagt säga. Har surfat runt som en tok för att hitta en vettig videokamera för ca 4000kr helst inte mera.

Har begränsat mig till:
Sony HDR-CX250
Panasonic HC-V500

...men här kommer jag inte längre. Vilken fanken ska man välja?
Vill ha full HD samt så bra kvalitet som möjligt i både bra och dåliga ljusförhållanden. I övrigt inga direkta krav. Ska inte användas på mc utan för familjen... så GoPro går bort.

Kan någon övertyga mig om att Sony HDR-CX190 bräcker alla andra kameror så skulle jag bli glad, för den är rätt billig.

Vad har ni för kamera inköpt sista året?

MVH
Karlborg

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag köpte en Panasonic SD90 för ganska precis ett år sedan. Den är vad jag förstår en generation äldre och ett snäpp bättre än V500. Jag är riktigt nöjd med kameran och att jag valde en med lite större sensor vilket ger bättre bild i dåligt ljus.
Enda nackdelen jag har hittat är att den saknar nightshot. å andra sidan kan man filma i rätt dåligt ljus med förvånansvärt bra resultat. Bildstabiliseringen är grymt bra.

Skulle jag köpa en kamera idag så hade det blivit en V700 som är efteröljaren till den jag har men V500 är säkert bra den också.

Kolla http://www.amazon.co.uk för bra priser på kameror.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag köpte en Panasonic SD90 för ganska precis ett år sedan. Den är vad jag förstår en generation äldre och ett snäpp bättre än V500. Jag är riktigt nöjd med kameran och att jag valde en med lite större sensor vilket ger bättre bild i dåligt ljus.
Enda nackdelen jag har hittat är att den saknar nightshot. å andra sidan kan man filma i rätt dåligt ljus med förvånansvärt bra resultat. Bildstabiliseringen är grymt bra.

Skulle jag köpa en kamera idag så hade det blivit en V700 som är efteröljaren till den jag har men V500 är säkert bra den också.

Kolla http://www.amazon.co.uk för bra priser på kameror.

V700:an tycker jag är på gränsen till för dyr och V500:an verkar bli sågad i dåliga ljusförhållanden... störigt att det ska vara så krångligt att urskilja en ur mängden.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA