Köpråd Gixxer K7-8

a.tibbling

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Hoj
Kawasaki ZZR 1200 *SÅLD* KTM 690 SM-R
Var och körde bana i Måndags för första gången och insåg att det är dags att sälja min ZZR 1200 och satsa på en riktig sporthoj och gå SMC olika steg nästa år. Har provkört en K7:a tidigare i år o gillade den skarpt.
Ni som äger eller har ägt, vad ska man var extra uppmärksam på när man provkör o kollar in ett intressant objekt? Nå klassiska fel som brukar vara på de modellerna?

Tacksam för alla tips!!

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Har haft min K7:a sedan 2007, det enda jag vet är att tomgångsmotorn omfattades av ett garantiutbyte då den kunde orsaka för hög tomgång(fick min bytt + ECU kostnadsfritt). Min har tuffat på helt problemfritt och jag gillar då den skarpt. Kanske skulle förbättringar i form av metallomspunna bromsslangar osv förbättra känslan men personligen tycker ju jag att man väljer K7 pga motorns kvalitéer.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
K7:a: Tomgångsventil o ECU ska va åtgjärdat via återkallelse (fåtal serier endast).

K8:a Inga kända fel.

Det är i princip samma hoj förutom annan färgsättning så det spelar ingen roll vilken du väljer..världens bästa hoj för den pengen enligt mig

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
Jag har haft en k7 och en k8. Jag fick en spricka i bakramen på båda hojarna. Båda va på samma ställe. Sprickan va längst bak vid bromsljuset. Lyft bort passagerarsadeln för att kolla.

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag har haft en k7 och en k8. Jag fick en spricka i bakramen på båda hojarna. Båda va på samma ställe. Sprickan va längst bak vid bromsljuset. Lyft bort passagerarsadeln för att kolla.

Tycker du om storvuxna damer?

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag har en k7a som ren banhoj. Hojen är stort sett standard och jag är riktigt nöjd med den! Stålomspunna bromsslangar kan rekommenderas samt annan bromspump. Annars så finns det nästan ingen hoj som slår k7an på banan.... Den enda jag kan komma på är r1 99 som är mycket bättre, på ALLT! Jag har inte märkt några speciella fel på min, tuffar på troget trots att jag misshandlar henne på banan :) Grymt klipp i motorn!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln