Köpråd: KTM 250sx eller 520/525sx?

anti

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Ort
älvsbotr
Hoj
Kommer till våren
Hej!

Är en 21:åring som ska börja köra cross, kan ju tillägga att jag är en nybörjare. Jag har kört cross lite till å från, lånat av kompisar.
Iaf så går ja i tankarna om vad som passar mej bäst, vill ha en Ktm men om ja ska köpa en 250sx eller 520/525sx vet jag inte. Så jag tänkte att ni ska få hjälpa mej att avgöra vad jag ska lägga pengarna på för maskin.

Vill gärna att ni kommer med fördelar och nackdelar.

Mvh Lars
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
anti skrev:
Hej!

Är en 21:åring som ska börja köra cross, kan ju tillägga att jag är en nybörjare. Jag har kört cross lite till å från, lånat av kompisar.
Iaf så går ja i tankarna om vad som passar mej bäst, vill ha en Ktm men om ja ska köpa en 250sx eller 520/525sx vet jag inte. Så jag tänkte att ni ska få hjälpa mej att avgöra vad jag ska lägga pengarna på för maskin.

Vill gärna att ni kommer med fördelar och nackdelar.

Mvh Lars


Jag var i din sits för kanske 3 år sedan, jag valde en Husa FE 400 för enduro utan att ha testat först. Jag insåg snabbt att man borde köpt en 250 2takt, de är lättare att köra, väger mindre och har inte samma bottenvrid som 400an. Jag säger köp en 250 4t om du skall ha 4t. Men Du kommer bli mycket lyckligare med en 2t, lita på mig:tummenupp Dessutom lättare service på 2t!

Lycka till,
Mats
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
250 4-t av valfritt märke, väldigt lättkört och roligt. Du blir inte trött av att kämpa med massor av överflödig effekt som du ändå inte behöver. Testa och jämför så förstår du vad jag menar. På crossbana menar jag då, ska du dra grusväg/is och den typen av åkning, ta 525:an.
 

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18