Köpråd: till "Landsvägs Motard" utr och skydd!

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Jag håller på att ta A-körkort nu (uppkörnigen kvar) och hade tänkt börja kolla på utrustning. Jag är på jakt efter det mesta då jag anser att mina crossprylar inte funkar på landsväg!

Grejerna ska funka för Super Motard (smc 660 är tankten) på landsväg sommar som vår/höst. Skor/hjälm/handskar och skydd behövs det med. Att köpa en jacka med skydd vore ju smidigast så det blir så lite lösa grejer som möjligt att hålla på med om man åker till jobbet med den osv.

Vart ska jag gå för att köpa en bra komplett utr till vettigt pris tycker ni? Eftersom det är dumt att inte prova grejerna innan är det ett måste att affären ligger i Sthlm-trakten med omnejd.

Tipsa gärna på smarta detaljer man lätt missar som nybörjare!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ska du enbart köra den på gata tycker jag du ska köpa ett vanligt skinnställ fast utan puckel.. Alt ett Motardställ en integral hjälm bra skor och handskar och en ryggplatta.. Jaga runt i butikerna och leta lite rea mm så får du nog ihop nått bra tillslut!

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Jo, det är ju en väg att gå. Eftersom jag ska använda hojen till lite av varje (ej offroad) så tror jag mer på tygställ än skinn. Goretex och allt vad det heter verkar ju funka bra, kollade en snabbis på blocket och det finns ju grejer men inte tokmkt. Några tips? Jag är 193cm/80kg, 45-46 i skor! :)

En undring, man kan ange storlek för en jacka i ex 54 el XL... Hur vet man vad man själv har?!

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...