Köpråd Vinterbil

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Okaj sitter å kikar lite på en vinterbil, då jag vill ha S6an som sommarbil, budgeten ligger på ca 40k kan sträcka mig till 50k för rätt bil...

Alt 1

Har kikat lite på Imprezor, helst en kombi då jag har familj och storhandlar åker på familjeresor, ja ni kanske fattar. Har aldrig kört eller över huvud taget suttit i en Impreza, men jag har hört att dom är jävligt plastiga och rätt kass kupe, dock JÄVLIGT roliga å köra speciellt på vintern..

Alt 2

Bmw 520 525 med M paket, gärna automat, läder, massa lull lull, ingen busbil kanske, men man kan åka långt och man åker bra i dom..

Alt 3

Sketen jävla Golf av valfri modell, åka fram å tillbaka jobbetbil typ, max pris 10k.

Alt 4

Nånting helt annat, kom med förslag...

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
nån äldre quattro med torsen diff? bakhjulsdriven volvokombi (ja jag vet att det är top tre tråkigaste bilen nånsin)?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Är lite inne på en Audi Allroad 2.7t, åker ju Audi S6 idag, och är nöjd som fan med den... Nån som har nån erfarenhet av Ar´n ?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Är lite inne på en Audi Allroad 2.7t, åker ju Audi S6 idag, och är nöjd som fan med den... Nån som har nån erfarenhet av Ar´n ?

Jag åker Allroad idag, 04a med v6 dieseln.
Bra nöjd med bilen, åker gött samt fin drivlina.
Saker att hålla koll på är att luftfjädringen funkar som den ska. Vanligt problem och bälgarna brukar ge upp runt 20-25k mil.
Dyrt som fan att byta på Audi, men kan man meka själv kommer man undan betydligt billigare.
2.7t drar bra med sås, men kör du S6 annars så är du van :)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag åker Allroad idag, 04a med v6 dieseln.
Bra nöjd med bilen, åker gött samt fin drivlina.
Saker att hålla koll på är att luftfjädringen funkar som den ska. Vanligt problem och bälgarna brukar ge upp runt 20-25k mil.
Dyrt som fan att byta på Audi, men kan man meka själv kommer man undan betydligt billigare.
2.7t drar bra med sås, men kör du S6 annars så är du van :)

Är lite små sugen på en Ar 2.7t, tycker dom e lite små coola, fast det kanske blir bara en vanlig 2.7TQ för att slippa alla luftbälgsproblem i framtiden, har läst ganska mycket på olika Audi forum´s om just detta med bälgarna..
Aaah det återstår och se när jag väl står där med pengarna i hand hur fan jag gör. Men all info är bra info

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fan köp en gammal Volvo 940 utan turbo å andra krusiduller... bara tuffar å går , å går å ha rätt kul med på vintervägen iaf :fakta

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...