Köpt hus..

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Har idag äntligen köpt hus. Känns otroligt bra :yoparty .. Har varit intresserad av flera hus i sommar men alla har blivit så jävla dyra.

Men idag hände det :D. Hoppas det inte tar sån jävla tid innan säljaren lämnar kåken.. Vill flytta NU!! :tungan

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
njaee inte om man jämför med större städer men man vill ju inte överbetala för det.. Dom kåkar vi kollat på har hamnat på mille + och det är för mkt här i lappsthlm..

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Välkommen till ett liv bestående av ständiga felsökningar, oro, reparationer, dyra ombyggnader, skadedjur, dräneringsproblem, gräsklippning, rabattrensing, trista grannar, snöskottning..

Men grattis & välkommen i klubben! :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Välkommen till eget mc-garage, altan, trädgård, inga grannar!! :tummenupp

Jag väntar också på att få flytta till mitt nya hus (slutet oktober)

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Välkommen till ett liv bestående av ständiga felsökningar, oro, reparationer, dyra ombyggnader, skadedjur, dräneringsproblem, gräsklippning, rabattrensing, trista grannar, snöskottning..

Men grattis & välkommen i klubben! :D

:rofl hahah.. tack tack!!

Välkommen till eget mc-garage, altan, trädgård, inga grannar!! :tummenupp

Jag väntar också på att få flytta till mitt nya hus (slutet oktober)

Tackar, känns riktigt skönt med eget garage! Kan mecka där utan att ha andra kutandes runt en och stjäl ens verktyg och lägger dom där dom inte ska ligga så man får söka varje gång man ska skruva.. Nu har man bara sig själv att svära åt om man inte hittar nått.. :va

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Stort grattis! Det är najs med hus. Mycket pengar och tid med allting man vill göra, men det är kul som fasiken!
Lycka till med allt!

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Stort grattis! Det är najs med hus. Mycket pengar och tid med allting man vill göra, men det är kul som fasiken!
Lycka till med allt!

Lyfter på hatten och bockar.. Nu har man sovit på saken och det känns lika bra idag också :D.
Men lite overkligt. Ska ringa runt till en massa besiktingsmän idag och se vem som kan tänkas vara intressant. Och då de är gjort och han/hon inte hittar något fel skrivs papper och hoppas flytten blir ganska omg.

LÄNGTAR....... :hoppskrat

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Köpte hus för ca två år sedan, helt underbart att ha ett eget hus.
Vårat hus var perfekt, vi visste direkt vi kom in i hallen att "Detta hus SKA vi ha". Sedan att det inte var speciellt dyrt var ju inte så tråkigt heller.

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Hahaha.. Joo vi kände detsamma då vi kom in i detta hus också. Det var som så klockrent. Dock finns det lite att göra men inget som måste göras idag. Och dessutom är det nära morsan så man kan snika in sig på mat lite oftare nu :D

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hahaha.. Joo vi kände detsamma då vi kom in i detta hus också. Det var som så klockrent. Dock finns det lite att göra men inget som måste göras idag. Och dessutom är det nära morsan så man kan snika in sig på mat lite oftare nu :D

Hehe, perfekt =)
Det var inget akut i vårat hus heller men vi bestämmde oss för att göra vardagsrummet IAF innan vi flyttade in. Så det blev helt nytt överallt, golv, tak och väggar. Lika bra att göra det innan man smackar upp stortv'n och allt :tummenupp

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Haha.. Joo det är ju lika bra att göra det man tänkt innan man gör sig allt för hemmastadd. Det är ju inte så roligt att bo på en arbetsplats.

Nån som har erfarenheter av fjärrvärme alt. luftvärmepump? För och nackdelar.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Flyttar också in i hus för första gången den 15:e sept.
Lite ångest blandat med frihetskänsla.

Har väntat länge på att flytta ut till hus, kommer bli hur bra som helst. :tummenupp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Haha.. Joo det är ju lika bra att göra det man tänkt innan man gör sig allt för hemmastadd. Det är ju inte så roligt att bo på en arbetsplats.

Det har ju blivit lite att man bor i en arbetsplats ändå, men inte så farligt. Värre blir det väl när vi ska bygga om HELA köket... Ska slita ner en vägg, byta ut alla skåp, alla vitvaror, tapetsera och måla om... Då har man att göra ett tag :tummenupp

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77

Nu är inte jag någon expert på detta meeeeeeeen....

Har du möjlighet att dra in fjärrvärme till vettig kostnad så ska du nog gå på det. Förutsatt att du har vattenburen värme i huset och det finns fjärrvärme i närigheten så är det ju bäst. Alternativet är väl jord- eller berg-värme.
Antar att det är panna som går på olja idag då.

Har du däremot direktverkande el så är en luftvärmepump ett kanonalternativ. De har en verkningsgrad på ungefär 1 till 4 (1 kW in = 4 kW värme).
Sen att de funkar som AC på sommaren är ju nice :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
En husägare har två lyckliga dagar - dagen de flyttar in samt dagen de flyttar ut.
Min lyckliga dag kommer 1a september då jag flyttar ut!

maxtreme

Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Det har ju blivit lite att man bor i en arbetsplats ändå, men inte så farligt. Värre blir det väl när vi ska bygga om HELA köket... Ska slita ner en vägg, byta ut alla skåp, alla vitvaror, tapetsera och måla om... Då har man att göra ett tag :tummenupp

Du... Verkar som du har för mycket ledig tid.. :tungan Låter riktigt najz med klirrans nytt kök.. Men men de bli nå bra tillslut :tummenupp

En husägare har två lyckliga dagar - dagen de flyttar in samt dagen de flyttar ut.
Min lyckliga dag kommer 1a september då jag flyttar ut!

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl Har man inte fler lyckliga dagar? :confused:

Nu är inte jag någon expert på detta meeeeeeeen....

Det är vattenburen värme och det finns fjärrvärme i närheten. Men tänkte om det är nått alternativ att plugga in luftvärmepump.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi har bott i vårt hus 1 ½ år, det är perfekt att bo in sig lite innan man börjar med eventuella projekt. Då hinner man fundera hur man ska ha det och komma på olika lösningar som funkar. Givetvis har vi gjort om lite, men det finns mycket kvar :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Köpte hus för ca två år sedan, helt underbart att ha ett eget hus.
Vårat hus var perfekt, vi visste direkt vi kom in i hallen att "Detta hus SKA vi ha". Sedan att det inte var speciellt dyrt var ju inte så tråkigt heller.
Det var lite lustigt med mitt hus. Det var myyycket folk på visningen, ca 65 familjer och man hörde folk säga just så. Vi kände inte den känslan men insåg efter nån dag att vi inte kunde hitta ett bättre hus så vi började buda och fick det :)

Har du du redan vattenburet så överväg även bergvärme. Jag har det i mitt nya hus och gubben är helnöjd. Sen han satte in det har han inte behövt lyfta ett finger.

Köket är nyrenoverat och jag måste bara få visa det. Köks-ö med glashäll, alla maskiner i arbetshöjd...
Källaren klockren med mc-garage, verkstad, bastu och gille med öppen spis.

Bifogat

• DSC_0132kök.JPG
    DSC_0132kök.JPG
    89.8 KB · Visningar: 187
  • Plan-Källare.JPG
    Plan-Källare.JPG
    37.9 KB · Visningar: 106
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Grattis. Se till att spara ihop en massa pengar samt teckna en bra försäkring för är det inte mögelskadat så lär det brinna upp.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024