Köptips Hjälm och Skinnställ

Riddler

2 Fast 2 B Furious
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
Suzuki VZ800
Håller på och letar skinnställ (tvådelat) och hjälm. Har provat ett Alpinestars GPU och det satt bekvämt och en Shoei Z-one. Några synpunkter på dessa och finns det några andra ställ och hjälmar jag bör kolla på i samma prisklass? Jag får ge 3100 för hjälmen och 5400 för GPU stället. Är det bra priser?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Priserna verkar rimliga.. Glöm inte ryggskydd också. Brukar gå på en eller två lappar. Värt varje krona. Tro mig.. Jag vet..

Med risk för att kallas Moraltant.
Köp ett ställ och hjälm av hög kvalité. Klotar man utan rejält med utrustning är det INTE kul.

Kolla även noga på boots och handskar. Mina hanskar har troligen räddat mina knogar från att vara mos. Att bli utan full rörlighet är nått du blir utan resten av livet pga. att man varit lite snål.

Köp bra kvalité och god passform. Titta inte på prislappen förrän du hittat två som passar lika bra och som båda är av bra kvalité.

Hjälmen som du nämner är ju bra. Om du funderar på Arai så kolla att alla luftkanaler på insidan av hjälmen är av mjuk gummi (gäller ju iochförsig alla märken, men speciellt Arai.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Slå en glutt på spykes sortiment av skinnställ. Jag kan inte säga annat än bra saker som dom. Droid borde du få för ungefär dom pengarna.

Hjälm finns hur många modeller och märken som helst. Runt 3-4´ hittar man många märken som är bra. Prova runt en massa och köp den som sitter bäst. Ett bra riktmärke är att hjälmen ska väga lite och kännas solid! Hittade min Xlite 801 (1200 gram, 4195 kronor) och är jättenöjd med den!

//jaG

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...