Köptips Kawa ZZR 600

Edlund

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
K1300R
Så tog man kortet igår efter en svettig uppkörning.
Har letat efter en schysst hoj i 30K klassen och har kommit fram till att en Kawa ZZR600 90-93 kanske kan vara nått.

Någon som har ägt en sådan o kan ge mig lite tips om vad som kan slitas o jag ska se upp med. Hur passar den en lång person ?

Tackar på förhand

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
För samma peng kna du hitta en 750 samma årsmodeller vilket jag tror passar dig bättre om du är lång.

750RR

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Inte om det är en ZXR750, den är ju aslåg med höga fotpinnar.

ZZR600 är en bra maskin att börja på vad jag kan se, inte för extrem, men ändå tillräckligt sportig för att hålla dig intresserad ett tag. Hurvida sittställningen passar din längd får du prova dig fram till. Alla är vi olika :)

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Jaq är 188 cm lång och jag hade en ZZR 600 som första hoj, det var inga som helst problem med längden.
Om jag var du så skulle jag kolla på 94 eller senare, det var något som uppdaterades då har jag för mig kommer dock inte ihåg vad det var, någon annan som vet kanske??

Det var en 94:a jag hade och jag var helt klart nöjd med den.

Edlund

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
K1300R
Hmm..93 fick den "luffar turbo" samt uppdaterad fjädring, jo visst vill jag ha en nyare men det handlar om A: priset, vill ej gå över 35-37K samt B: försäkringen.

En -90 som jag slog på fick jag pröjsa ca 1000:-/mån halv hel på TH och det är den bästa summan jag hört hittils.

en 750 antar jag skulle svida mer i pluskan månadsvis p.g.a försäkringen.

Men men jag får spana vidare.

Ingen som vet om några brister på ZZr:en så här på rak arm ?

BTW. Maverick, inte för att va taskig men på bilden du lagt ut på dig ser du ut som "robinson-robbans" lillebrorsa :D

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
Kan inte annat än rekomendera hondas cbr 600. Mer välbalanserad sporttouring får du leta efter. Kawas 600 är iofs också helt OK, det är nog mest en fråga om smak.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Harpago skrev:
Hmm..93 fick den "luffar turbo" samt uppdaterad fjädring, jo visst vill jag ha en nyare men det handlar om A: priset, vill ej gå över 35-37K samt B: försäkringen.

En -90 som jag slog på fick jag pröjsa ca 1000:-/mån halv hel på TH och det är den bästa summan jag hört hittils.

en 750 antar jag skulle svida mer i pluskan månadsvis p.g.a försäkringen.

Men men jag får spana vidare.

BTW. Maverick, inte för att va taskig men på bilden du lagt ut på dig ser du ut som "robinson-robbans" lillebrorsa :D

Hade själv en zzr600 -91och är 190cm, och jag tyckte den va helt ok. När jag köpte min så va det en del diskussioner om att kawa hade dåliga ventiler, men jag köpte min när den va körd ~4500km och kraschade den med ~23000 km på, och under den tiden hade jag inga problem med den. Tyckte det va en riktigt vettig hoj, lite större än andra 600cc.

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph Sprint RS
Harpago skrev:

Mja, det sitter väl luffarturbo på redan när modellen kom, men den blev uppdaterad ordentligt till -93, och fick ett mellanregister som gjorde en del 750 avundsjuka...

En årsmodell -93 skulle jag själv satsat på i detta fallet. har bara hört gott om den.

Edlund

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
K1300R
Tja, enligt Bike's stora "testguide" så fick den "turbon" -93 samt uppdaterade fjädringskomponenter samt även fixades ett transmissionsglapp ( om jag inte nu e för trött o blandar ihop saker)

spela roll, det finns o det är d som räknas :D Har kollat på en -95 som verkar mumma.
Ska bara få kontakt med ägaren så ska det nog bli affär.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...