Kör du skenförsäkrat? *POLL*

*Kör du skenförsäkrat?*

• Antal röstningar
    0

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Enkel fråga. Det spekuleras mycket om hur många det egentligen är som har sin hoj försäkrad på nån annan för att få lägre premie.
Nu jävlar ska vi ta reda på hur många det e.
Svara ärligt nu (sluten röstning).
Jag sätter första pinnen på nej.

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Har man inte råd att ha hojen försäkrad på rätt sätt ska man inte ha hoj. Då ska man byta intresse Hoj kostar!!!

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
yonsson skrev:
Enkel fråga. Det spekuleras mycket om hur många det egentligen är som har sin hoj försäkrad på nån annan för att få lägre premie.

Jag måste erkänna att jag hade hojen på farsan 5 dagar förra året. =/ Men detta var för att jag köpte den och ville ställa av & för att det skall funka måste den vara försäkrad.

Men nu står den försäkrad på mig sen mitten av Januari :tummenupp

Coola Ola

Guest
Hur stor är chansen att man faktiskt får ut nåt när man kör skenförsäkrat? Det snackas ju ofta om att skenar man så får man skylla sig själv när man väl klotar eftersom man oftast inte får några dollars. Hur är det i verkligheten? Ni som skenförsäkrar/skenförsäkrat, har ni fått deg från fb när ni klotat hojen?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tänk på att vissa bolag tillåter att pappa står för försäkringan, oftast med dubbel självrisk om junior har klotat men helt legitimt och väldigt moraliskt.

Bolag som inte tillåter detta straffar ut junior när olycken är framme, man nekas ersättning helt enkelt.

Skenförsäkring straffar sig själv.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
[- sNaIjK -] skrev:
Jag måste erkänna att jag hade hojen på farsan 5 dagar förra året. =/ Men detta var för att jag köpte den och ville ställa av & för att det skall funka måste den vara försäkrad.

Men nu står den försäkrad på mig sen mitten av Januari :tummenupp
Tack för din bikt! Välkommen tillbaka till den rättfärdiga vägen!
:tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Precis som om folk skulle säga att dom skenförsäkrar här.. Jag vet en jävla massa som gör det, jag har gjort det men gör det inte längre.. Jag visste inte att det var "fel" och eller omoraliskt samt förbjudet..
Nu vet jag det..

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
...
kallas det skenförsäkring om hojen står på min pappa men försäkringen gäller mig också för jag bor hemma?

Sen har jag dominatorn på mig själv!

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Nej jag skenförsäkrar inte, jag anser att har man inte råd att ställa sig själv som försäkringstagere ska man inte ha just den hojen. Det är bara inse att det kostar att ligga på topp.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Känns som att det är upp till försäkringsbolagen att vara tydligare vad som gäller...

Tror jag ställer den på morsan i år det blir nog skitbilligt.. :rolleyes:

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Okej den är väll typ skenförsäkrad på min pappa, men vi bor i samma hus och då är förskringen på mig oxå :tummenupp så den e fullt lagligt

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Skenförsäkrar inte och har aldrig gjort. tänker inte göra heller... Det många inte tänker på är det extra traumat de kan utsätta sina föräldrar för. Hur kul är det för dem om sonen/dottern kör ihjäl sig och sen utöver sorgen av det, dessutom blir utsatta för någon form av utredning från fsb... Nej tack, så pass mycket älskar jag mina päron så att de inte ska behöva ta den smällen iallafall.

Intressant liten historia:
En kille här i trakterna köpte sig en gsxr 750 -(sent 90:tal) och brände rätt in i en lyktstolpe med den TVÅ VECKOR efter att han fått lappen, och klarade sig fint. Försäkringen stod på mor sin men de betalade villigt ut pengar för det, så direkt efter det skaffade han sig en turbomatad gsxr 750 -01. Står antagligen även den reggad på morsan... Blir så jävla trött.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag skenförsäkrar INTE!! varken bilen elller MCn. bilen har jag fått ställa av då ja inte hade råd å försäkra den, får helt enkelt låna Syrrans bil när ja behöver, eller ställa på å ställa av min.

Hojen fick ja så jäkla bra premie på så det finns ingen anledning å skenförsäkra den. farsan fick 400kr billigare/år med sina 23skadefria år. vi kollade upp det bara för skojs skull.

jag anser att har man inte råd att betala försäkringen så har man heller inte råd att ha just den bilen/MCn. då får man snällt köpa något som är billigare i försäkring. enkel mattematik.

man kan ju inte påstå att något som står på farsans är ens egna prylar. tänk om man blir osams med gubben, då kan han ju sälja din hoj å du har inte ett skit å säga till om... om man har skenförsäkrat.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
ifall jag inte hade råd att försäkra så skulle jag låna mer pengar eller skenförsäkra, skulle inte köpa en hoj jag inte vill ha och man kan inte bara byta intresse

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Ifall min mor äger mc'n(läs:hon har betalat den) och har den försäkrad på sig, men jag är den huvudsakliga brukaren, är den skenförsäkrad?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
yonsson skrev:

Oerhört EGEN försäkring !!! :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...