1 - det är just precis modellinlärning Sandfållan sysslar med här. Det finns ett problem med att kåporna tar i. Då löns det inte kika på WSS, tänka "det ska gå att köra som Sofuoglu", åka ut och vurpa. Eller det blir i varje fall dyrt och farligt. TS har kostat på sig en hel del kurser och träning och är därför väl skickad att avgöra i vilken riktning han vill utvecklas. Och vilka råd han vill lyssna på.
2 - Sandfållan tar in råd och synpunkter, lägger upp en plan för vad han vill ändra på, sedan åker han ut och gör det, vartefter han utvärderar om det var bra och behåller eller förkastar de förändringar han gjort. De råd han ber om och får är det varken Du eller jag som ska utvärdera - det är upp till TS att sköta den delen.
3 - Som sagt - det finns många skolor men få (eller inga) facit. Däremot tror jag att en körstil som ger en jämn och hög belastning på däcken genom hela kurvan ger störst förutsättningar för framgångsrik utveckling och skapar störst marginaler, för oförutsedda kalamiteter eller ytterligare fartökning. Detta vet TS om och utifrån det får TS utvärdera de råd han får från mig.
Nu tycker jag vi låter Sandfållan utvärdera vilken modell som funkar bäst för honom och om det hjälper när det gäller markfrigången. OK?
Med ledning av trådskaparens bilder är det uppenbart att han inte sitter fullständigt fel på sin motorcykel
Att utöver detta avgöra vad som är ”en effektiv körstil”...
...Därför lär de flesta goda råd i den här tråden vara ganska värdelösa (men säkert välmenande).
...modellinlärning – att försöka efterlikna andra som gör det man själv vill kunna göra – är det som utvecklar en förares kompetens. Inte försöka läsa sig till vad som är ”effektivt” och vad som är ”fel”.