kör tips

HwB

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSXR-600
Tjena gott folk!
Jag är rätt ny i mc svängen och kör min andra säsong. Jag skulle behöva lite tips om hur man kör på bakhjulet med min gsxr600 "98" :confused: (Arrow bolton finns på). Är den för klumpig, det känns lite så. Lite bra tips om stoppies(där har jag iaf vågat lite :)) hade också varit mkt användbart och önskvärt.
Tacksam för svar. :Bugar

Mvh//HwB

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
HwB skrev:
Tjena gott folk!
Jag är rätt ny i mc svängen och kör min andra säsong. Jag skulle behöva lite tips om hur man kör på bakhjulet med min gsxr600 "98" :confused: (Arrow bolton finns på). Är den för klumpig, det känns lite så. Lite bra tips om stoppies(där har jag iaf vågat lite :)) hade också varit mkt användbart och önskvärt.

Mvh//HwB

Klumpig är den inte tycker jag iaf, men den har lite spetsig effektkurva. Håller själv på o tränar på o uiila med eländet :rolleyes: Går ju bra med på/av på ettan men får inte riktigt till att koppla upp den. Jag gör fel, det är jag pinsamt medveten om, men det ska hårdtränas framöver. Stoppies är betydligt lättare, men man får ju se till o ha bra grepp i däcken och ren grusfri väg. Dom flesta säger att det ska vara enklare och testa från högfart, men jag upplevde det tvärtom. började med stoppies i låg fart, ökade lite succesivt. Är ingen expert i ämnet, utan skriver av egen erfarenhet på lika hoj.

HwB

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSXR-600
An3Azz skrev:
Går ju bra med på/av på ettan men får inte riktigt till att koppla upp den. Jag gör fel, det är jag pinsamt medveten om
Hur långt kommer du? kan du köra en bit? kanske till och med växla?
Jag vågar inte, det är väl mitt största problem :gnissla . Det hade varit så tråkigt att ramla när man hållt den så fin :)
Men man måste ju våga lr hur? har du lyckats med ngn bra stoppie(meter?).
Jag kommer bara upp men har bara lyckats rulla ngn gång och det var typ några dm

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Kör en cbr600F 1988, går inte o gasa upp på schlangen(jag kan inte) men går om man kör på ettan o slirar upp den direkt från rödljus alltså en sån start man gör när det är race på g fast mer gas o lite mer fart med kopplingen ut. Så reser den på sig iallafall, sen att mitt rekord hitills är kanske 10-15 meter säger väl hur mycket jag vet om de här med bakhjulskörning....

jag är inge bra men försöker ju iaf ;)

sjoddan

bromsen är för fegisar
Gick med
25 May 2005
Hoj
snakepit och cr 250 98
bakjulsåkning

HwB skrev:
Tjena gott folk!

Mvh//HwB

lägg i 1an, håll fullgas och släpp upp kopllingen snabbt, så ska du se att den åker upp där fram :banana

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept