Köra bana i helgen

  • Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date

Raderad medlem 61114

Guest
Tjena, jag tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kan dela med oss om kommande evenemang vi skall köra. Kanske vi är flera sporthojare som ska till samma bana? Kan vara kul att få lite ansikten på varandra, ta en öl, cola eller en grill ihop om man som jag kommer kvällen innan och oftast bor i depån under evenemanget.

Först ut är ju såklart Smc's premiär på Gelleråsen denna helgen. Det är interndag, licenskurs, schooldagar samt smc sport.

Jag rullar in lite sent imorgon så då blir det troligtvis ingen grill, men stannar till på Söndag.

Jag kommer bo i mitt 24MX tält och parkera min Tuono utanför ?
 

Bifogat

  • received_806030514083655.jpeg
    received_806030514083655.jpeg
    63.8 KB · Visningar: 76

Raderad medlem 61114

Guest
Testar igen :) Racingworld på Kinnekulle till helgen, vilka ska dit?
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det hade jag tänkt.

Får väl masa mig runt i eget tempo och leta små förändringar i enskild kurva per pass.

Bra med Kinnekulle är ju att det inte tar så lång tid innan man är tillbaka där man började ?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Det hade jag tänkt.

Får väl masa mig runt i eget tempo och leta små förändringar i enskild kurva per pass.

Bra med Kinnekulle är ju att det inte tar så lång tid innan man är tillbaka där man började ?
Kul! Vad kör du för hoj? Jag kör med samma hoj, väst och tjej bak på om vartannat som på bilden ?

Ja det blir ju onödigt tråkigt, eller onödigt spännande att köra runt i någon annans tempo ?
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Jag ska också köra med racingworld på söndag! Gul Triumph Daytona 675. Lite nervöst då det är årets första körning men det brukar ju släppa bara man är igång.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag ska också köra med racingworld på söndag! Gul Triumph Daytona 675. Lite nervöst då det är årets första körning men det brukar ju släppa bara man är igång.
Kul, så vet jag att du får sällskap av en guld/gul till 675:a där :) Vilken grupp kör du?
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Kul, så vet jag att du får sällskap av en guld/gul till 675:a där :) Vilken grupp kör du?
Kul! Guld/gul för mig med ? Jag har valt grupp 3, näst snabbaste alltså. Håller tummarna för att det funkar bra. Tog licens för nåt år sen men får försöka hitta lite tempo igen. Är väl inte värsta hårdgasaren ?
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Kul! Vad kör du för hoj? Jag kör med samma hoj, väst och tjej bak på om vartannat som på bilden ?

Ja det blir ju onödigt tråkigt, eller onödigt spännande att köra runt i någon annans tempo ?
Första gången med Racingworld så det blev i Lugn grupp. Har ingen aning om nivån, sen ska det iofs sägas att jag kör hellre än bra ?

Det blir Tracern, och lugn grupp var det enda som Svedea godkände.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Kul! Guld/gul för mig med ? Jag har valt grupp 3, näst snabbaste alltså. Håller tummarna för att det funkar bra. Tog licens för nåt år sen men får försöka hitta lite tempo igen. Är väl inte värsta hårdgasaren ?
Då ses vi nog en del på banan, kommer nog köra i den gruppen med, iaf när jag kör med skjuts ?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hur går det gubbar? Fick till ett varv med 1:05, med skjuts och mkt omkörningar. Bra varmt idag ?
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Hur går det gubbar? Fick till ett varv med 1:05, med skjuts och mkt omkörningar. Bra varmt idag ?
Det gick fint! Nåt som släppte för mig var knäskrapsspärren. Det har varit halvt omöjligt för mig att få ner knät tidigare men helt plötsligt var det bara att peta ner det. Längtar till nästa körning med Racingworld 2 juli!
 

Raderad medlem 61114

Guest
Det gick fint! Nåt som släppte för mig var knäskrapsspärren. Det har varit halvt omöjligt för mig att få ner knät tidigare men helt plötsligt var det bara att peta ner det. Längtar till nästa körning med Racingworld 2 juli!
Kul! Grattis :) Jag hann bara se dig lite snabbt på rakan precis när det började duggregna. Såg på kompisens insta att ni träffades ?

jag satte inga nya pb tyvärr, gränsande till en 58-tid, 59:10. Även tiden med skjuts hade varit roligare om jag kommit ner till en 1:03. Men landade på 1:04,12. Ändå helt okey då det aldrig bjöds på ett fritt varv.

Avslutade dagens sista pass med en rejäl nära highside... Upp över Molins knäpp kastade sig hojen och jag flög ur sadeln medans hojen studsade fram... Lyckades rädda situationen och även dyka in i högern precis innan sandfållan ?. Det fick även bli dagens sista varv ?
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Dog inte. Det är ju alltid något.
Blev inbjuden till att gå med i en grusåkargrupp med rutinerade lokala rävar, vilket kan göra den körningen bättre.

Nästa vända till Kinnekulle är inte förrän 16:e Juni, men vi är ju snart där.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Dog inte. Det är ju alltid något.
Blev inbjuden till att gå med i en grusåkargrupp med rutinerade lokala rävar, vilket kan göra den körningen bättre.

Nästa vända till Kinnekulle är inte förrän 16:e Juni, men vi är ju snart där.
Vilka kör den 16:e?
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
MC-Center i Vänersborg.

Det är mer av familjer och vanliga kunder som är och provar demohojar och sådant.
Snabbaste förarna är väl iofs SEC-åkare och någon som tydligen kör Superbike, men generellt så är det mest gemytligt.
Brukar inte vara så mycket folk på banan heller samtidigt. Tror vi pratar 60 pers eller något totalt.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Blev en riktigt bra dag, o vilket väder.
Fick till ett par 59or vid fritt spår och är helnöjd med dagen, det var årspremiär och efter tre pass började flytet komma så sakterliga.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top