Jo jag förstår att jag låter som en slacker, men de grejerna jag räknade upp är ju inte de enda för att få en godkänd hoj? Att borra hål i alla muttrar jag kan hitta gör det ännu mer omöjligt att sälja hojen när det är dags.
Förstå mig rätt nu, men jag tror inte att jag ännu har råd att förverkliga mina drömmar.
Tror att du vet precis vad jag menar. Att se det som "gänga en axel och tejpa dit en pet-flaska" är nog inte rättvist för hur mycket det kommer att kosta. Det ena leder till det andra* men sure, du har facit i hand och kan säga om det var värt. Det hoppas jag att det är
* = edit
tro mig jag vet precis vad det handlar om, och det är precis så enkelt som det låter.
för att träna behöver du inte najja några bultar. på alla banor behöver du inte ens kraschpuckar. för att få köra på rallycross banan i borås behöver du bara uppsamlingskärl.
till din tvåtaktare behöver du göra följande för att kunna träna på 99% av alla banor som kretsar inom motardsporten.
-m6 gängstång (biltema, 23 spänn på biltema)
-4 m6 nylock muttrar, (har du säkert hemma)
-lite brickor beroende på hur seriöst du gör det.
-Skateboardhjul (99 spänn eller nåt på biltema)
-2 st hockeypuckar (eller liknande till fotpinnarna)
fästs enkelt med 2 cm spikband och två träskruv till varje pinne.
andra lösningar är typ skärbräda från ikea, funkar att tejpa fast om du bara ska köra ett par gånger, plastkorkar till 25 liters dunkar etc etc. vad fan som helst som hindrar din fotpinne att förstöra asfalten.
-En petflaska av valfritt fabrikat (1 kr pant?) att köra ner slangarna från förgasaren + ev växellådsventilation.
Sen är det en bra grej att tömma kylaren på glykol. waterwetter eller vattenpumpssmörjning från biltema ist för glykol (glöm inte köra i glykol till hösten igen om du kör/förvarar hojen i minusgrader)
Handla detta på listan och säg till mig innan du kommer så hjälper jag dig på plats om du inte äger en bågfil och lite fantasi...
Glömde iofs att detta förutsätter att dina hjulaxlar är ihåliga, är dom inte det går det att lösa på annat sätt. Men det är ändå pisslätt fixat.