Köra bana

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Hej alla galna.

Jag har nu efter flera år på HD bytt upp mig till sporthoj och insett att mina körkunskaper inte utvecklats nämnvärt på HD´n. Så nu skulle jag verkligen behöva en bandag med instruktör så jag lär mig njuta max av hojen. Är det bara SMC´s bandagar som gäller eller finns det andra möjligeter att få bantid?

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Hej alla galna.

Jag har nu efter flera år på HD bytt upp mig till sporthoj och insett att mina körkunskaper inte utvecklats nämnvärt på HD´n. Så nu skulle jag verkligen behöva en bandag med instruktör så jag lär mig njuta max av hojen. Är det bara SMC´s bandagar som gäller eller finns det andra möjligeter att få bantid?

Kan verkligen rekomendera smc sporthojskurser
mycket utvecklande o skitskoj :)
kolla denna länken för mer info ...
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=969

Sen finns det en mängd andra som anordnar bandagar för mc ....

På Denna sidan finns dom flesta banåkningarna med ......http://www.bankorning.com/

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om du inte orkar vänta på att det dyker upp en instruktörsledd körning så kan du säkert ha lite att vinna på att köra någon enklare bandag/kväll också. Själv har jag aldrig kört med instruktör, men den första bandagen med min gamla RD 350 var enomrt givande. :tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Hej alla galna.

Du kan ju alltid kolla in Sydskånes Emse och deras bandagar på Sturup på söndagar. Där kan icke medlemmar också få köra, dock om inte alla platser är bokade av medlemmarna:gnissla . Ställ dig i kö för att bli medlem där.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Du kan ju alltid kolla in Sydskånes Emse och deras bandagar på Sturup på söndagar. Där kan icke medlemmar också få köra, dock om inte alla platser är bokade av medlemmarna:gnissla . Ställ dig i kö för att bli medlem där.

...men räkna med att få vänta i 1-2 år för att få medlemskap (kan gå fortare). Det är måååååånga sökanden inkl mig själv. :)

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Tusen tack för alla svar. Jag ska kika runt och hoppas på att det dyker upp något lämpligt :)

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Racingworld har ibland en teorikurs kvällen innan deras bankörningar. Den gick jag på min första bankörning, och den var himla bra. Du kan i o.f.s. lära dig mycket på att prata med folk i depån under en sesång, men det är inte så dumt att få alltihop på en gång :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln