Börjat tröttna lite på mitt yrkesval, och funderar på ett arbete där man jobbar självständigt men möter mkt folk. Budbil tänkte jag då. Jag gillar att köra bil och gillar att utmana mitt lokalsinne.
Vilka typer av budbil finns det? (A eller B-kort för min del)
Ska man köra åt mindre privata Express-firmor eller typ schenker/dhl?
Vad akta sig för?
Arbetsklimat?
Lön? Fast?
Tänkte flytta till västkusten i vår, så det är nästan dags att börja klura lite på detta. Nuvarande yrket möbelsnickeri är kreativt och konstnärsaktigt. Men jag tjänar mindre än 69åriga Gun-IngaBritt i kassan på Ica, och kroppen tar stryk. Jag är morgontrött så att gå upp "byggar-stajl" 05:30 kommer snart bli min död
Skulle vara kul att höra era erfarenheter! Håll er inte bara till mina frågor utan kom gärna med något annat intressant!
Vilka typer av budbil finns det? (A eller B-kort för min del)
Ska man köra åt mindre privata Express-firmor eller typ schenker/dhl?
Vad akta sig för?
Arbetsklimat?
Lön? Fast?
Tänkte flytta till västkusten i vår, så det är nästan dags att börja klura lite på detta. Nuvarande yrket möbelsnickeri är kreativt och konstnärsaktigt. Men jag tjänar mindre än 69åriga Gun-IngaBritt i kassan på Ica, och kroppen tar stryk. Jag är morgontrött så att gå upp "byggar-stajl" 05:30 kommer snart bli min död

Skulle vara kul att höra era erfarenheter! Håll er inte bara till mina frågor utan kom gärna med något annat intressant!
Last edited: