Köra HD i 70 mil?

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Har lovat att köra upp en HD Night Train(ca70mil).
Jag har aldrig kört nått liknande och undrar hur det är att ligga och pressa lv med en sån? blir 70 mil jobbigt?
bekväm körställning? hur fort orkar man köra utan att blåsa av?

(Jag är som van vid sporthoj då är det ju bara att krypa in bakom glaset och gasa på.)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Boris skrev:
2418555 Har lovat att köra upp en HD Night Train(ca70mil).
Jag har aldrig kört nått liknande och undrar hur det är att ligga och pressa lv med en sån? blir 70 mil jobbigt?

(Jag är som van vid sporthoj då är det ju bara att krypa in bakom glaset och gasa på.)

Vad har dom för vägar i USA? Var är HD'n gjord för att göra?

Just det. :) Det är nog inga som helst problem att blåsa 70 mil på en sådan. Snarare tvärtom.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Tror knappast att det är obekvämt att köra längre sträckor rakt fram med en sådan "hoj"...

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Fina fisken, måste bara sy fast lite fransar på stället så man smälter in :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
vet inte hur modellen ser ut men ska du upp och köra bland tjälskott och grejer kan det bli tufft..

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
KTM 525 SMR
Körde en suzuki Marauder 15 mil, och jag kan säga att det är inte hälften så skönt som att köra en R1:a, så jag tror du kommer att ha skittråkigt i 70mil och sen träningsverk i ljumskarna dagen efter.Problemet är att man inte kan köra så fort några längre sträckor med custom "hojarna", och det vet ju alla hur kul det är att köra 90-110 men en mc.

zzr1200_fin

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
Kawasaki ZZR1200
Ingen problem att köra 70mil med HD... Körde 180mil sista sommaren inom 21timmar med HD Springer... Hela tid mellan 120-160 och var jättekul resa :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Art Vandalay skrev:
2418779 Körde en suzuki Marauder 15 mil, och jag kan säga att det är inte hälften så skönt som att köra en R1:a, så jag tror du kommer att ha skittråkigt i 70mil och sen träningsverk i ljumskarna dagen efter.Problemet är att man inte kan köra så fort några längre sträckor med custom "hojarna", och det vet ju alla hur kul det är att köra 90-110 men en mc.
körde faktiskt en marauder 40 mil..fy faeeen säger jag..efter 10 mil hade arsle domnat bort rejält..
o sen när man dök upp i stan så gled de upp nå ghetto ungdomar i en bling bling bling bil..tokkolla in mig o hojen..undra om de beror på att jag körde den i mitt tokblåa ixs skinnställ :rolleyes:

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
Boris skrev:
2418555 Har lovat att köra upp en HD Night Train(ca70mil).

Inga problem alls, den är fan gjord för långåkning.. 70 mil är ingenting..

/47

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...