Köra hoj i bussfiler?

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Haninge
Hoj
BMW K 1600 GT
Tja ba,

Hur är det egentligen med hojjkörning i bussfiler i Stockholm? Får man köra där eller inte? :va
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
ibland, ibland inte,,,,,,..... det står på skyltarna...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag har kört bussfilen på Nynäsvägen in mot stan ett otal gånger när polisen stått där. Inte en reaktion, trots att det inte finns tilläggsskylt att det är ok.

De hajar ju också att det är säkrare än att vi kryssar mellan bilarna.
 

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Haninge
Hoj
BMW K 1600 GT
Hm...intressant att polisen ser mellan fingrarna...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hm...intressant att polisen ser mellan fingrarna...

vadåra? så länge man kör lagligt å tänker på säkerheten för alla så tror jag att polisen inte har några problem med att en MC använder bussfilen just för att öka säkerheten, annan sak är väll om folk bombar helvete i bussfilen..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
att polisen ser mellan fingrarna har jag också hört, men bli inte förvånad om nån nitisk jävel (Hamrén t.ex.) kommer upp och smiskar på en böteslapp.
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Så länge man är medveten om att man riskerar böter...
Jag kör bussfil dagligen, tillåtna och otillåtna. Inga böter än, dock så har jag inte lagt märke till några poliser som sett mig.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Jag körde i bussfilen på sturegatan mitt inne i stan (med bil iof) och blev "omriden" av två beridna poliser som va ute å rastade hästarna.. Fick ångest i 3 sekunder innan det slog mig att risken att dom skulle sitta av, binda upp hästarna vid närmsta lyktstolpe och börja skriva böter på mig var rätt liten.
Om dom ens hade med sig böteshäftet :va
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag körde i bussfilen på sturegatan mitt inne i stan (med bil iof) och blev "omriden" av två beridna poliser som va ute å rastade hästarna.. Fick ångest i 3 sekunder innan det slog mig att risken att dom skulle sitta av, binda upp hästarna vid närmsta lyktstolpe och börja skriva böter på mig var rätt liten.
Om dom ens hade med sig böteshäftet :va

Den bussfilen däremot skulle jag hålla mig ifrån, SL storsatsar på sina blå linjer den här sommaren för att hålla tiderna så just där lär inte polisen se mellan fingrarna.
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Jag körde i bussfilen på sturegatan mitt inne i stan (med bil iof) och blev "omriden" av två beridna poliser som va ute å rastade hästarna.. Fick ångest i 3 sekunder innan det slog mig att risken att dom skulle sitta av, binda upp hästarna vid närmsta lyktstolpe och börja skriva böter på mig var rätt liten.
Om dom ens hade med sig böteshäftet :va

ja just den gatan plockar dem alltid bilar samt mc på, dem står NÄSTAN alltid i korsningen humlegård/sture.. tur att du åkte på just "det enda djuret som har arselhålet på ryggen" :D
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag kan berätta en liten kul grej angående detta ämne. Jag och killen var på väg till jobbet på hoj och han ligger i bussfilen efter en stor fet stadsjeep av något slag. Denna jeep ligger och mesar framför oss i bussfilen så killen blinkar med hellyset och tutar för att han ska flytta på sig. Då blinkar jeepen tillbaka med blåljusen. Mohaha, hur kul som helst. Men han flyttade iallafall på dig och släppte om oss sen, vinkade tom lite. ;D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top