Köra hoj och bo i lägenhet

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Går i tankarna att köpa lägenhet och kommer då bli garagelös för första gången. Hur gör alla som bor i lägenhet? Under vintern är det inga problem för vinterförvaring kan jag ordna på något sätt men hur gör man resten av året? Låta hojen stå ute är inget alternativ. Det finns garage vid huset men mäklaren sa att det är väldigt lång väntetid. Vill inte behöva köra iväg någonstans bara för att kunna köra hoj, ibland vill man ju köra flera gånger om dagen. Bor nu i hus med garage så är bortskämd med mekplats osv...

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Kolla med grannfastigheterna och dom som förvaltar dom. Kanske har du tur och hittar en plats i ett närliggande hus. =)

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Lägenhet på bottenvåningen och MC'n precis utanför fönstret ^^

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Gå in i ert garage och kolla hur det ser ut med platser där.

Ibland kan det finnas utrymmen som är stora nog för en MC men inte för en bil.
I garaget jag står så finns 2 platser som är jävligt bökiga att parkera en bil i då de ligger nära en vägg så det blir svårt att köra in.

En MC funkar dock klockrent, så jag fick hyra en hel bilruta men för halva priset då ingen med bil vill ha den.

Annars så brukar p-bolagen ha lite garage runtomkring som man kan hyra plats hos. Har du tur så kan det finnas någon plats där du kan klämma in en MC i någon närliggande förening.

Skulle aldrig ställa en mc på gatan, särskilt inte i Helsingborg :gnissla

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Jag har alltid hojen ute (ca. 6 år nu), inga problem. Jag hade en hoj i ett flerbilsgarage under en kortare period, då blev den stulen. Även en annan hojåkare i samma garage beklagade sig över en stöld.

Flerbilsgarage avråder jag från starkt så länge det inte är en liten förening/begränsat antal som har tillträde...

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Som någon skrev: Fråga värden/ordföranden runt omkring hur det är med MC-plats i garage, gjorde jag och har 2 hojar där.

Eller så köper du en bostadsrätt där det finns denna möjlighet. :)

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Har haft min hoj på två olika ställen i ett flerbilsgarage. Ca: 100+parkeringar. Frågade föreningen och fick jag med en plats för halva priset då ena fickan va för liten för bil då en det stod en sugga där framför ett elskåp. Halva pris:yoparty
Den andra fickan va för fullt pris och stod mer synligt vid inkörsporten så det kändes bra då det är lättare för folk omkring att uppmärksamma en pågående stöld. På det senaste kunde jag kjetta fast i ramen till en av bjälkarna som hållet taket uppe. I den förra hade suggan en ögla att förankra i. Kedjan i luften och försvårar för tjuven. Detta är ett bostadsrättsområde och helt enkelt lugnare. Kolla med föreningen.
ett annat alternativ kan vara att det finns ett cykel/mopedförråd och kan en mopen där inne ta plats kan din hoj det med. Så va det i solna där ja senast bodde:) några vänner har haft hyfsat nära till en SureGuard eller vad firman heter med ett bottenplansgarage/förvaringsutrymme..kanske finns i din närhet ?
Lycka till :):krama

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Ett snöre från hojen in genom fönstret och runt stortån.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Har haft ett jävla flyt att jag fått hyra in mig en stor motorcykelbur i ett delat underjordsgarage. Delar med en annan hojägare. Fungerar bra.

D_D

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2009
Hoj
2008 Honda VFR
Det är inte helt ovanligt att bostadsrättsföreningar har dedikerade MC platser, fråga styrelsen. Annars kan det ju bli din första motion efter du flyttat in :) I min förening har man ett par MC/moped rum där man hyr en plats, förvisso är den i mitt fall rätt liten, men för 25 kr/mån uppvärmt året runt kan man inte klaga.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag hade hojarna i en vällarmad bil i flera år utan att bli av med något. Se till att ha immobilizer och larm som tjuter både i bilen och lägenheten.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Haha :)
Ja det är ju inte omöjligt. Men kan inte komma ihåg att jag sett en Bandit 1250 nere i garaget där. Jag bor i Segevång. Har min hoj ett MKB garage.
Ahh.. Då är de inte sambos. Min står någon kilometer ifrån din i ett varmgarage i bur, precis under min lägenhet. Kunde inte ha det bättre! Tror jag betalar 400 spänn i månaden. Finns förresten flera lediga platser om någon malmöit är intresserad.

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Jag bor också i lägenhet. Vi hyr ett gammalt soprum inuti det gemensamma garaget, 800kr i månaden. Då har vi plats med arbetsbänk, 2 moppar, 3 hojar, 2 hemmabyggda chopprar! :)
Så fråga efter övergiva soprum, städskrubbar, cykelförråd. U name it!

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag bor också i lägenhet. Vi hyr ett gammalt soprum inuti det gemensamma garaget, 800kr i månaden. Då har vi plats med arbetsbänk, 2 moppar, 3 hojar, 2 hemmabyggda chopprar! :)
Så fråga efter övergiva sopprum, städskrubbar, cykelförråd. U name it!

App app. Måste vara godkända brandceller. Om man nu inte vill tömma hojen på all brandfarlig vätska varje gång man parkerar.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin