Köra hojen i bänk - hur billigt?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag har aldrig kört hojen i bänk och undrar om 450:- är billigt/normalt/dyrt för en uppmätning?

Har inga planer på att mäta upp den egentligen, men det kan ju vara roligt att veta om priset var rätt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bara för en körning utan korrigering av fuggar m.m. ? Tja, det är nog rimligt. Motsvarar ungefär en halvtimmes jobb.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Är det med bredbandslambda så att du får en blandningskurva är det mer än värt pengarna. Annars är det bortkastat.

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
600:- brukar vara en standard summa med bredbandslambda.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kom just på en sak..
Det är ju en kul upplevelse även om det inte är med lambdasond. Det är en udda upplevelse för en motorintresserad att stå i en liten box bredvid sin hoj som drar fullt till 250km/h..
Kan ju vara värt 450 bagis, det är ganska mäktigt.. Även med en gammelkawwa :yoparty

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Deadmetal skrev:
Vart bokar man? :D

Du kan få telefonummer av mig sen. Det var hos någon turbotrimmare norr om Enköping som precis skaffat ordentlig bromsbänk.

För mig lockar det inte speciellt mycket. Jag ska nog prata kostnader för turbokonvertering med honom istället. :rolleyes:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
http://www.ncracing.com/

Ronny å Kurt är rejält seriösa gamla hoj-uvar som är stolta (med all rätt) över vad dom gör. Jag har f.ö. trimmat båda deras topplock. Köpte Kurres handgjorda kolfiber-kostym igår för 10 lök. Som hittat, lackat å klart!

Hur mycket hade du tänkt krama ur din hoj med din nya turbo? :D

Kryptonit skrev:
Du kan få telefonummer av mig sen. Det var hos någon turbotrimmare norr om Enköping som precis skaffat ordentlig bromsbänk.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Ugluk skrev:
Kom just på en sak..
Det är ju en kul upplevelse även om det inte är med lambdasond. Det är en udda upplevelse för en motorintresserad att stå i en liten box bredvid sin hoj som drar fullt till 250km/h..
Kan ju vara värt 450 bagis, det är ganska mäktigt.. Även med en gammelkawwa :yoparty

..Ehh 250 ??? Växlar dom aldrig dom två sista växlarna :)
Skämt åsido så låter det som ett bra pris..... No offense Ugluk
:tungan

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
andersbrink skrev:
http://www.ncracing.com/

Ronny å Kurt är rejält seriösa gamla hoj-uvar som är stolta (med all rätt) över vad dom gör. Jag har f.ö. trimmat båda deras topplock. Köpte Kurres handgjorda kolfiber-kostym igår för 10 lök. Som hittat, lackat å klart!

Hur mycket hade du tänkt krama ur din hoj med din nya turbo? :D

Åhåja fanns det hemsida också :)

Jag har länge velat sätta stressfläkt på hoj. Behöver inte något riktigt monster, utan det räcker med mellan 200 och 250 kusar om det blir av :fyllisar
Får se vad pengarna går till när jag sålt några av fordonen.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
BLUERIDER skrev:
..Ehh 250 ??? Växlar dom aldrig dom två sista växlarna :)
Skämt åsido så låter det som ett bra pris..... No offense Ugluk
:tungan
:FU

Jag tror på att det blir mäktigare av att man varvar en en liten kortslagig poser-sukka några tusen varv extra.. :brinnerup

Du vet tydligen inte hur fyra mikuni flatslideförgasare låter fullt öppna genom separata filter.. I kombination med ett Muzzy helsystem.. Som vacker musik.. :näsblod

(No offense här heller förstås..)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kryptonit skrev:
Åhåja fanns det hemsida också :)

Jag har länge velat sätta stressfläkt på hoj. Behöver inte något riktigt monster, utan det räcker med mellan 200 och 250 kusar om det blir av :fyllisar
Får se vad pengarna går till när jag sålt några av fordonen.

Hoppas du gillar bakhjulsåkning, för det är det enda du kommer syssla med om du har 200-250hk :D

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Ugluk skrev:
Kom just på en sak..

huvet på spiken!
den dunkar bra i kroppen av ljudet o man ser hur hojen kryper ihop när den trycker ur sig allt den kan.
sen är det alltid lika kul när siffrorna och kurvorna dyker fram. (eller inte alltid)

kanske inte 450 spänn bara för att titta på, men de e klart coolt.

///P

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...