Köra Motard på Lockarpsbanan!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Nu börjar suget med rejsing ta över.. gata känns inte kul längre. Har länge varit sugen på att köra cross, och roadracing.. sen för några år sen kom ju alternativet att köra supermotard upp, vilket verkar vara en perfekt blandning av dessa 2 helt olika sporter.

Nu när det kommit upp en bana så väldigt nära mej känns de ju nästan pinsamt att inte kunna börja köra. Så då gäller de väl bara o få tummarna ur ***** o förmodligen lägga ner gatåkandet helt tills man börjat stabilisera budgeten igen.. Men det känns ju aningen drygt att sälja hoj o köpa nytt.. o sen inte ha någon användning av körkort som jag nyss tagit.

Jag har tyvärr inte kunnat komma ner o kika på när dom kör motard nere på banan då hojen för tillfället inte går. Ni som har varit där nere, tror ni det finns någon chans att få prova på motard (om man nu flörtar lite) och se om det verkligen är något att ge upp gatåkandet för.

Om det nu blir så bra att jag verkligen vill börja köra så kommer jag nästa säsong börja köra motard. Bättre att börja nu än när man e gammal o ångrar att man inte börja tidigare :D

ps. det är inte bra att kolla på 2 race på en helg.. snacka om att bli sugen!! :rodnar

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
SkorvKalle skrev:

Rajsing blir man inte för gammal för...
Däremot så har man råd när man blir lite äldre... :D
Eller ska jag kanske säga, bättre råd. Råd har man aldrig...

Om du tröttnat på gatåkat efter inte ens en säsong kan du ju inte tycka motorcyklar är speciellt kul egentligen... eller?
Låter rätt underligt.

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
hörru Salladen, vissa kommer till insikt att det är roligare att ge max med hoj o samtigt klok nog att göra det på bana

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
SkorvKalle skrev:
Nu börjar suget med rejsing ta över.. gata känns inte kul längre. Har länge varit sugen på att köra cross, och roadracing.. sen för några år sen kom ju alternativet att köra supermotard upp, vilket verkar vara en perfekt blandning av dessa 2 helt olika sporter.

Nu när det kommit upp en bana så väldigt nära mej känns de ju nästan pinsamt att inte kunna börja köra. Så då gäller de väl bara o få tummarna ur ***** o förmodligen lägga ner gatåkandet helt tills man börjat stabilisera budgeten igen.. Men det känns ju aningen drygt att sälja hoj o köpa nytt.. o sen inte ha någon användning av körkort som jag nyss tagit.

Jag har tyvärr inte kunnat komma ner o kika på när dom kör motard nere på banan då hojen för tillfället inte går. Ni som har varit där nere, tror ni det finns någon chans att få prova på motard (om man nu flörtar lite) och se om det verkligen är något att ge upp gatåkandet för.

Om det nu blir så bra att jag verkligen vill börja köra så kommer jag nästa säsong börja köra motard. Bättre att börja nu än när man e gammal o ångrar att man inte börja tidigare :D

ps. det är inte bra att kolla på 2 race på en helg.. snacka om att bli sugen!! :rodnar

Du kan ju faktiskt kombinera banåkandet och gatåkandet med samma hoj! Givetvis blir det ngn form av kompromiss, men hojen är ju inte det som spelar roll i fösta hand om man är snabb eller inte.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Re: Re: Köra Motard på Lockarpsbanan!

CorbenDallas skrev:
Rajsing blir man inte för gammal för...
Däremot så har man råd när man blir lite äldre... :D
Eller ska jag kanske säga, bättre råd. Råd har man aldrig...

Om du tröttnat på gatåkat efter inte ens en säsong kan du ju inte tycka motorcyklar är speciellt kul egentligen... eller?
Låter rätt underligt.

Motorcyklar är mitt största intresse.. klart att det inte är skittråkigt att köra på gata.. men skulle gärna vilja testa o köra bana då det ser så rusktigt kul ut!

För att få någon chans att bli BRA inom sånnahär sporter är det bra att börja när man är ung..

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Re: Re: Köra Motard på Lockarpsbanan!

Chris Husky skrev:
Du kan ju faktiskt kombinera banåkandet och gatåkandet med samma hoj! Givetvis blir det ngn form av kompromiss, men hojen är ju inte det som spelar roll i fösta hand om man är snabb eller inte.

Om man har en hoj som du så kan man självkalrt kombinera gat- och banåkande. Men eftersom jag har en "sporthoj" och vill köra motard så måste jag i vilket fall som helst köpa ny hoj och det finns inte så många motard-125: or.

Som det ligger till nu, hade jag tänkt köpa en 250 cross o senare kanske köpa en billig LV-reggad 125:a typ RD så man kan köra nödvändiga rundor om man ska någonstans.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Re: Re: Re: Köra Motard på Lockarpsbanan!

SkorvKalle skrev:
Om man har en hoj som du så kan man självkalrt kombinera gat- och banåkande. Men eftersom jag har en "sporthoj" och vill köra motard så måste jag i vilket fall som helst köpa ny hoj och det finns inte så många motard-125: or.

Som det ligger till nu, hade jag tänkt köpa en 250 cross o senare kanske köpa en billig LV-reggad 125:a typ RD så man kan köra nödvändiga rundor om man ska någonstans.

Oki, jag visste inte att du "bara" hade lätt-kk. :rodnar

Med tanke på din ålder så undrar man ju hur mkt pengar du har att tillgå? Det kommer ju springa lös på ganska mkt pengar för hoj + allt du behöver bygga om på hojen + utrustning (kanske du redan har?) & underhåll mm. Dessutom krävs en del kunnande för att hålla igång allt.
Jag försöker inte på något vis avskräcka dig eller påstå att det inte skulle vara möjligt. Men ett hett tips är att först räkna igenom allt mkt noga (med goda marginaler).

Hur som helst, lycka till!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Re: Re: Re: Re: Köra Motard på Lockarpsbanan!

Chris Husky skrev:
Oki, jag visste inte att du "bara" hade lätt-kk. :rodnar

Med tanke på din ålder så undrar man ju hur mkt pengar du har att tillgå? Det kommer ju springa lös på ganska mkt pengar för hoj + allt du behöver bygga om på hojen + utrustning (kanske du redan har?) & underhåll mm. Dessutom krävs en del kunnande för att hålla igång allt.
Jag försöker inte på något vis avskräcka dig eller påstå att det inte skulle vara möjligt. Men ett hett tips är att först räkna igenom allt mkt noga (med goda marginaler).

Hur som helst, lycka till!

jag har runt 30.000 att börja med.. då tänkte jag börja med att köpa en beg cross runt -95 års modell för ca 16-17000, ska försöka hitta ett par billiga gjutna motardfälgar och nån hyffsad skiva. Vid Servicen kan det bli problem då jag för me mesta bara gjort lätta grejer med moppen.. men har en fassa som är bilmekaniker o hoppas att han kan hjälpa mej att komma igång. Skinnställ, stövlar, hjälm o de tjaffset har jag. Jag har ev. ett jobb på helger och vissa kvällar så man får in lite extra pengar. Skulle tro att det är tufft i början men när man väl kommer igång hoppas ja att man kan börja stabilisera budgeten lite..

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
grandmaster skrev:
hörru Salladen, vissa kommer till insikt att det är roligare att ge max med hoj o samtigt klok nog att göra det på bana

O hur länge körde du på landsväg innan du fegade o hamna på bana?

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...