Köra på bakhjulet i 200 km/H hur gör man?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mollgan

Bannad
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
bmw s1000rr 12
Jag undrar hur man lyckas köra på bakhjulet i 200 km/h min motorcykel känns alldelles för seg och trött för att klara av det.

Jag får knappt upp den 2 dm när jag ligger i 120 km/h på 4ans växel. Är det något fel på min mc? K
anske ska lämna in den på service och översyn eller är en s1000rr bara allmänt slö? Har kollat på lite klipp på youtube och där kör folk på bakhjulet i +250 km/h det är ju något jag oxå vill kunna göra..

En liten fråga till är det svårt att spinna med bakhjulet så att man skapar ett totalt moln omkring sig med underbar gummirök.
Jag har försökt mig på detta men det enda som händer är att hojen skuttar ett par meter okontrollerat :(

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
hojen är för slö, du måste byta eller turbomata hojen....

Paul.E

Paul.E
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
xt600 gsxr750 husqvarna610 vtr1000 xr650 cr250 ktm640 husa650 r6 z750 zx6r zx6rr banhoj
Skoj frisk denna killen

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
som jag läser ditt inlägg.
så ska du nog lära dig att köra'
riktigt först,.
inte för att vara taskig....
:tummenupp

Mollgan

Bannad
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
bmw s1000rr 12
Vem är detta troll ni pratar om :confused:

Är det verkligen så svårt att köra på bakhjulet fort? Nästan alla klipp jag tittar på så ser det så enkelt ut.
Finns det några enkla knep man kan ta till för att underlätta för sig?

Jag har ju trots allt inte hunnit med så många mil denna säsong men än kanske jag hinner ut ett par dagar för att öva. Annars så har man ju all tid i världen att förebreda sig mentalt under hösten och vintern..

Detta troll verkar ju vara en kändis på denna site? Någon som vill berätta mer för en oinvigd?

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Den är för slö, du behöver en R1 98-00 med förgasarhästar. Fråga Achtung! så får du veta mer

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jete kUl, detta kan väl knappt ens lyckas roa "Trollgan" själv.

Mollgan

Bannad
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
bmw s1000rr 12
Den är för slö, du behöver en R1 98-00 med förgasarhästar. Fråga Achtung! så får du veta mer

Vem är denna Achtung? Nej orkar inte med gamla skrotcyklar som krånglar och har sig. Bättre med nytt som man vet fungerar. Sedan är det helt underbart med traction controll och abs det är bara att gasa satan och bromsa utan att behöva vara rädd,

På min cykel finns det något som heter while controll hur fungerar en sådan? Varje gång jag försöker få upp hojen på bakhjulet så dyker den igen. Jag misstänker att det är denna pryl som spökar.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Gasa upp till varvstopp,skicka i ettan(dock utan å använda kopplingen) ,sen ska du se att d ordnar sig. Lycka till:tummenupp

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Vem är detta troll ni pratar om :confused:

Är det verkligen så svårt att köra på bakhjulet fort? Nästan alla klipp jag tittar på så ser det så enkelt ut.
Finns det några enkla knep man kan ta till för att underlätta för sig?

Jag har ju trots allt inte hunnit med så många mil denna säsong men än kanske jag hinner ut ett par dagar för att öva. Annars så har man ju all tid i världen att förebreda sig mentalt under hösten och vintern..

Detta troll verkar ju vara en kändis på denna site? Någon som vill berätta mer för en oinvigd?

Övning ger färdighet! Sitt inte och slösurfa på internettet utan ge dig ut och öva så skall du se att det ger sig med tiden:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...