Köra på go-kart bana Lungre/Östersund!

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Nu är go-kart banan på Lungre/Östersund besiktigad av en besiktningsman från SVEMO och har blivit godkänd för träning med minimoto och supermoto.

Vi ska få börja köra på test (vill inte kalla det träning än såhär i början) tillsammans med minimoto på go-kart banan, redan nu på söndag. Information närmare om allt möjligt kring detta får man ute vid banan på Lungre på söndag ca kl.17 (ska även uppdatera allt eftersom ny info kommer).

Kom gärna dit även NI som inte har hojar/fixat till hojarna men är intresserade/vill veta mer om detta. Ju fler intresserade/medlemmar har vi mer att säga till om och är dessutom ROLIGARE. Kan ni inte komma men är intresserad kan gärna maila/skicka PM till mig så jag vet och kanta upp det. Skyddsnät som krävs för körning ska sättas upp på söndag innan körning.

De som ska köra måste ha godkända hojar och skydd på kroppen (enligt reglemente + kraschpuckar till fotpinnar).

Detta är "bara" på asfalt (1020m), eventuellt finns det möjlighet att få till en grusslinga till banan nästa år om stort intresse finns och syns för tävling/träning...

Vet inte hur många som fixat till sina hojar eller ska så att man får köra på banan, men hoppas på några som är redo redan till på söndag. Ni som tvekar och är osäkra på om ni "vågar" eller vill köra bana, kom dit och titta till att börja med och se vad/hur roligt det är. Det är som sagt otroligt roligt och det är upp till var och en att köra så fort eller sakta den vill och behärskar. Jag har bara kört där 1 gång tidigare och är fast, vill knappt köra gata mer…

Reserverar för förändringar och uppdaterar allt eftersom jag har mer info.

/J
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Lyfter tråden för dem som missat detta/som kommer vara i närheten av Östersund och som är intresserad av att köra med motard på en fin go-kart bana. Under resten av detta år så blir det nog bara söndagar (börjar kl.17 och pågår så länge man orkar och kan) som är tillägnat till detta ändamål och förhoppningsvis blir det fler tillfällen per vecka nästa år.

Man vet aldrig hur utvecklingen blir vid visad stort intresse och en riktig motard bana kan bli till verklighet...

Väl mött!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är de den där banan jag såg som ligger på vänster sida om man åker från östersund mot sundsvall?

såg kul ut isf..
kanske bara har en så stor bana där uppe..borde va den..

kanske man kikar förbi nästa sommar :)
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
ozeo skrev:
är de den där banan jag såg som ligger på vänster sida om man åker från östersund mot sundsvall?
såg kul ut isf..
kanske bara har en så stor bana där uppe..borde va den..
kanske man kikar förbi nästa sommar :)
Det är den (ligger på vänster sida) om du åker från Östersund till Sundsvall via Hammarstrand och Bispgården. Den är rolig, har i och för sig kört den bara 1 gång tidigare men det var grymt mycket roligare än att köra på gata.

Du är så välkommen hit nästa sommar!

/J
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Jockwell skrev:
Lyfter tråden för dem som missat detta/som kommer vara i närheten av Östersund och som är intresserad av att köra med motard på en fin go-kart bana. Under resten av detta år så blir det nog bara söndagar (börjar kl.17 och pågår så länge man orkar och kan) som är tillägnat till detta ändamål och förhoppningsvis blir det fler tillfällen per vecka nästa år.

Man vet aldrig hur utvecklingen blir vid visad stort intresse och en riktig motard bana kan bli till verklighet...

Väl mött!

Härligt jobbat, själv tröttnade jag också på att åka gata men om man får åka på lungre köper jag något nytt roligt till våren :tummenupp
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Honung skrev:
Härligt jobbat, själv tröttnade jag också på att åka gata men om man får åka på lungre köper jag något nytt roligt till våren :tummenupp
Det är fler som gjort som du... Förhoppningsvis skaffar alla sig "nya" hojar till nästa år så vi blir ett gäng som kör bana. Jag var/är också spyleds på att köra gata, men hade aldrig en tanke på att sälja då det brann mer inom mig att lyckas fixa så vi får köra på bana...

Då är det dags redan nu att börja spana efter ny hoj för dig! :banana
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Jockwell skrev:
Det är fler som gjort som du... Förhoppningsvis skaffar alla sig "nya" hojar till nästa år så vi blir ett gäng som kör bana. Jag var/är också spyleds på att köra gata, men hade aldrig en tanke på att sälja då det brann mer inom mig att lyckas fixa så vi får köra på bana...

Då är det dags redan nu att börja spana efter ny hoj för dig! :banana

Jorå har spanat en längre tid men nu blir det en ren race maskin :D
Visst är banan ganska tajt? Funderar på en 450 så man kan varva med lite enduro o cross, fast å andra sidan är ju inte en bergare helt fel..
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Honung skrev:
Jorå har spanat en längre tid men nu blir det en ren race maskin :D
Visst är banan ganska tajt? Funderar på en 450 så man kan varva med lite enduro o cross, fast å andra sidan är ju inte en bergare helt fel..
Ja, det finns många hojar att välja på... En bergare är en bergare och visst, trots hur nöjd jag än är med min, har även jag funderat lite på en 450 så att jag kan varva med annat också. Fast, jag tror att jag har min kvar.

Bifogar en ritning över banan och hur det kan se ut vid utgången av en kurva... Lite tajt kan den kännas i den mest kurviga delen. Tror att banan är 8m brett (något jag hört) och den har mycket glädje i sig... :banana

Kom gärna ut dit på söndag kl.17 så vi ser vilket intresse det finns.

/J
 

Bifogat

  • Gokart Lungre040.jpg
    Gokart Lungre040.jpg
    81 KB · Visningar: 920
  • Lungre3.jpg
    Lungre3.jpg
    41.1 KB · Visningar: 98

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Jaha, nu var första passet avklarat... Det var ännu roligare än jag kunde minnas efter att testat den en gång tidigare. Vi var 3st tappra själar som trotsade nordan vindarna... Det är hur skoj som helst, prova på och sedan är man fast!

Hoppas vi blir fler nästa helg! Snart faller snön i backen men tills dess kör vi.
 

CRF_Fredrik

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Östersund
Hoj
CRF 450
Fick alla grejer nu i veckan så jag byter upp mig några storlekar från fiddy-motard till fullstor. Hoppas på bra väder nu på söndag! :Bugar
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
CRF_Fredrik skrev:
Fick alla grejer nu i veckan så jag byter upp mig några storlekar från fiddy-motard till fullstor. Hoppas på bra väder nu på söndag! :Bugar
Fan vad skoj, i stilla takt blir vi fler och fler! :banana Ja, vi får hoppas det blir en fin söndag körningsmässigt och väder.
 

freddg

Kompis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha TT600R -98, Honda CB650f -14
Vafasen, för oss som TOTALT glömde detta :huvet, kommer det fler tillfällen?
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Backman skrev:
Vafasen, för oss som TOTALT glömde detta :huvet, kommer det fler tillfällen?
Vi kommer att köra varje söndag kl.17 så länge det går under hösten. Igår var vi 6st som körde men det verkar som att vi blir ännu fler till nästa helg (ganska bra med tanke på årstid/väder och att det gått ganska snabbt och många har inte hunnit fixa sina hojar). Ju fler som kör desto roligare är det! :tummenupp

Till nästa år ska vi jobba för att få fler dagar och bättre tider, gärna både under vardag och helg så det passar så många som möjligt. Ju fler som kör desto mer har vi att säga till om. Om det går som planerat så blir det även eventuellt en eller två grusslingor till banan...
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Körning på söndag 9/10

Vi kör denna söndag (9/10) också... Vädret verkar bli "fint" så det är värt att ta vara på möjligheterna vi får så här i slutet av denna säsong. Alltså, de som är för långt från skåne eller kunna tävla i Örebro, kom hit till Östersund/Lungre motorstadio och kör på go-kart banan. :)

Tyvärr så har vi inte detta år de bästa tiderna (kl.17-?) men till nästa år ska vi få bättre...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top