lepik
Ny medlem
Tja!
Nu är mopen såld och det börjar bli dags att skaffa en 125:a
Budgeten ligger på max 25000 för själva motorcykeln.
Jag är jävligt sugen på en nyare NSR men tanken är att jag ska köra strypt, så då kanske 4-takt är bättre?
Grejen då är att offroadarna känns lite för slöa, verkar ju knappt vara någon jätteskillnad mot min ostrypta rieju
Cbr:en ser ut som en moppe på bilderna (kanske lite bättre i verkligheten?)
och YZF R125 verkar ju perfekt men jag kan inte hitta någon under 35000, finns det inga lite äldre?
Och då känns det nästan som om NSR är det enda alternativet.
Så hur stor skillnad är det egentligen på en strypt NSR och en CBR, både underhåll och effektmässigt? Ska man skaffa en CBR och leva med att den är liten den tiden man kör lätt mc eller skaffa en NSR? Man kanske vill trimma när man kört strypt ett år
Ge gärna fler förslag förresten
Nu är mopen såld och det börjar bli dags att skaffa en 125:a
Budgeten ligger på max 25000 för själva motorcykeln.
Jag är jävligt sugen på en nyare NSR men tanken är att jag ska köra strypt, så då kanske 4-takt är bättre?
Grejen då är att offroadarna känns lite för slöa, verkar ju knappt vara någon jätteskillnad mot min ostrypta rieju
Cbr:en ser ut som en moppe på bilderna (kanske lite bättre i verkligheten?)
och YZF R125 verkar ju perfekt men jag kan inte hitta någon under 35000, finns det inga lite äldre?
Och då känns det nästan som om NSR är det enda alternativet.
Så hur stor skillnad är det egentligen på en strypt NSR och en CBR, både underhåll och effektmässigt? Ska man skaffa en CBR och leva med att den är liten den tiden man kör lätt mc eller skaffa en NSR? Man kanske vill trimma när man kört strypt ett år
Ge gärna fler förslag förresten