köra tung hoj med mellanklasskort?

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Jag vill minnas att det klassas som olovlig körning, jag är inte helt säker på vad det är för straff, men jag är däremot helt säker på vad straffet än är så är det inte värt att chansa, dessutom gäller inte försäkringen heller om du framför ett fordon som du inte har tillstånd att köra...vänta tills du får köra tung istället.

PS: börjar nästan tröttna på sådana frågor nu, varför ta körkort för ett fordon för att sedan köra ett annat som man inte har tillåtelse att köra! Detta var inte riktat mot någon, det är bara min personliga åsikt. Så ta inte illa upp nu, jag vet att bara för att man frågar om straffet behöver det inte betyda att man tänker göra det.

Kör försiktigt! :tummenupp

Last edited:

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
TheDude skrev:
Jag vill minnas att det klassas som olovlig körning, jag är inte helt säker på vad det är för straff, men jag är däremot helt säker på vad straffet än är så är det inte värt att chansa, dessutom gäller inte försäkringen heller om du framför ett fordon som du inte har tillstånd att köra...vänta tills du får köra tung istället.

PS: börjar nästan tröttna på sådana frågor nu, varför ta körkort för ett fordon för att sedan köra ett annat som man inte har tillåtelse att köra! Detta var inte riktat mot någon, det är bara min personliga åsikt. Så ta inte illa upp nu, jag vet att bara för att man frågar om straffet behöver det inte betyda att man tänker göra det.

Kör försiktigt! :tummenupp

Tro mig, fråga han "varför" så förstår du varför han frågar... :fakta

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det är olovlig körning, som att köra lastbil på B-kort. Straffet blir troligen böter första gången. nästa gång man åker fast blir man garanterat av med körkortet. Du har heller ingen vagnskada på försäkringen som täcker om man kör med fel behörighet.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
No, offence men det finns ju en anledning att det är två klasser på "tung" MC......

Fan, jag har "mellan" å jag är fan så nöjd med det..... Körde polarens FZR 600 som var strypt till 25 kwh, han har oxå mellanklass...Jävligt förnuftingt..........Fattar inte dom som sätter sig på en ostrypt retta som är strypt på pappret å bara kör 200 meter å sen klotar....

Jag tänker då fan inte köra ostrypt....inte denna sommarn iallafall.....Ska fan lära mej ordentligt!!

okej, nu ska inte alla börja klubba ner mig bara för jag sa såhär, det var INGET som helst påhopp.....bara ett inlägg....

Å visst jag accepterar att frågan ställs....Men jag rekommenderar inte å köra olovligt....Näää.....lära sig ska man göra från grunden!

:rolleyes: Herr moraltant har pratat :rolleyes: a.k.a. bror duktig, eller tönt.....men who cares? :hej

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tja, antingen följer man spelets regler, eller så bryter man mot dem och tar konsekvenserna...

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...