Körde hem hojen fr. Dynon...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Japp! Fick ju beskedet att hojen var klar och resultatet blev 11 nya pollar på mellanreg och 138,7 totalt, helt ok tycker jag , speciellt att det blev sån skillnad på mellanregistret! Tyckte också att den svarade som fan, men det kan ju också ha varit "förstaturenpååretsyndromet" som gjorde det!
Det första jag gjorde när jag körde ut från parkeringen vid schneiders var att få toksläpp på bakhjulet :eek: sen ute på motorvägen ville min polare som kört dit mig(och tagit bilderna) att vi skulle köra lite fortare och det gick...FORT, fan vad skönt det var!! kom in och snackade med grabbarna på Lelles och de sa att jag hade ett leende från öra till öra!! NU ÄR VÅREN HÄR!! :yoparty
Bifogar lite bildbevis , ser lite rolígt ut med snön i bakgrunden...

Bifogat

• DSC00853.JPG
    DSC00853.JPG
    107.9 KB · Visningar: 235
  • DSC00856.JPG
    DSC00856.JPG
    99.4 KB · Visningar: 291
  • DSC00860.JPG
    DSC00860.JPG
    85.4 KB · Visningar: 205
  • DSC00861.JPG
    DSC00861.JPG
    88.8 KB · Visningar: 270

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Inte det minsta avundsjuk på dig... jag vill inte köra hoj och jag längtar tillbaka till vintern....

Grattis till extra pollarna som hittade hem... :tummenupp

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Åhhh fy faen!Där kom det vårkänslor!Önskar jag var i dina kläder där :) Liiiiiite till så kan man nog själv ta ut hojen på en tur :banana

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Kongo skrev:
Japp! Fick ju beskedet att hojen var klar och resultatet blev 11 nya pollar på mellanreg och 138,7 totalt, helt ok tycker jag , speciellt att det blev sån skillnad på mellanregistret! Tyckte också att den svarade som fan, men det kan ju också ha varit "förstaturenpååretsyndromet" som gjorde det!
Det första jag gjorde när jag körde ut från parkeringen vid schneiders var att få toksläpp på bakhjulet :eek: sen ute på motorvägen ville min polare som kört dit mig(och tagit bilderna) att vi skulle köra lite fortare och det gick...FORT, fan vad skönt det var!! kom in och snackade med grabbarna på Lelles och de sa att jag hade ett leende från öra till öra!! NU ÄR VÅREN HÄR!! :yoparty

Hmm 138,7 på slangen eller? Jag har 129.8 bänkade hp på ZX9:an och då är den helt original. Borde du inte fått mer? Polarns retta har 143,5 bänkade "pållar" på slangen, injusterad dyno!

Men faan va sugen jag blir på att vrida lite på "rullen" när jag såg dina bilder!!!!

JB

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jas-95 skrev:
Hmm 138,7 på slangen eller? Jag har 129.8 bänkade hp på ZX9:an och då är den helt original. Borde du inte fått mer? Polarns retta har 143,5 bänkade "pållar" på slangen, injusterad dyno!

Men faan va sugen jag blir på att vrida lite på "rullen" när jag såg dina bilder!!!!

JB
Beror väl kanske på om man har helsystem eller inte? jag har bara slip-on, och personligen så tycker inte jag att det är så viktigt med 5 hk till på topp, viktigare då att få en bra kurva med tryck över hela registret...

Ville också vrida på rullen, fick väl 3-4 släpp tror jag, var av det ena när jag TROR att jag har fäste och slår i 2:an och det släpper då... :skrämd *hjärtat i ...) Men som sagt sitter och ler som fan nu och tror allt att det blir en till tur i morgon!! :tummenupp

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Kongo skrev:

Var bor du? i Göteborg snöar det idag :huvet :huvet :huvet :huvet :död

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Härligt Kongo :tummenupp
Jag var lite sugen på att följa med dig men tog en promenad till gymmet istället!
Hör av dig om det blir åka av imorgon!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kongo skrev:
Ville också vrida på rullen, fick väl 3-4 släpp tror jag, var av det ena när jag TROR att jag har fäste och slår i 2:an och det släpper då... :skrämd *hjärtat i ...) Men som sagt sitter och ler som fan nu och tror allt att det blir en till tur i morgon!! :tummenupp

Du tycker det är skrämmande? Då borde du pröva få släpp på sista växeln med en hoj från -81 :D

Gratulerar! Alltid roligt när man hittar igen borttappade hästar ;D

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kongo skrev:

11 nya pollar? på bara slip on eller vad har du gjort för modifieringar på hojen?,
låter ju lite orimligt o få ut så mycket på bara slip on.

Skorpan

Guest
Kongo skrev:
Åh fan... Skorpan som skickade bilder från förra helgen när han var ute och drog i götet..
Bor i uppsala körde fr, Upplands Väsby och hem... 4-5 +grader.... :D
vad sent du plockar ut den kongo,jag har snart kört i en månad :D :D :D
dåligt fäste??? ÄÄÄhhhhhhhhh... :banana :banana :banana

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
R1 racer skrev:
11 nya pollar? på bara slip on eller vad har du gjort för modifieringar på hojen?,
låter ju lite orimligt o få ut så mycket på bara slip on.
Hade redan slip-on och K & N filter på, men hojen gick för magert så "pållarna" hade nog funnits där hela tiden om dom hade fått tillräckligt med havre :D

Edit, skickar med Dynochart..

Bifogat

• R1-01 gif.gif
    R1-01 gif.gif
    18.1 KB · Visningar: 87
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kongo skrev:
Hade redan slip-on och K & N filter på, men hojen gick för magert så "pållarna" hade nog funnits där hela tiden om dom hade fått tillräckligt med havre :D

Edit, skickar med Dynochart..

Det var fet,låter otroligt att du fick så mye pållar på bara KN,slip-on o nu lite justering.Normalt brukar man väl bara få ut väl en 3-5 pållar extra bara på slip on eller?Det är bara o gratta då hi hi.
Vad är det för slip-on du har på?.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Schyst Kongo! Gillar tröjan ;)

Önskar man själv kunde få komma ut snart... fast endast 3 veckor kvar tills jag ska ta licensen juh! Då får jag iaf komma ut en sväng.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Swedie skrev:
Schyst Kongo! Gillar tröjan ;)

Önskar man själv kunde få komma ut snart... fast endast 3 veckor kvar tills jag ska ta licensen juh! Då får jag iaf komma ut en sväng.

Förstod att DU gillade tröjan ! MÅNGA som såg den vinkade och hade sig!!
I dag var det ju tyvärr sketväder , men så fort det torkar lite så åks det !!
Lycka till med licenstagandet!! :tummenupp
....................................................................................................
R1racer: Mitt slip-on är Sebring Twister, Syns på bilden ovan...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...