Körkort 2007

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
jarla börjar manöver träningen 1/3 om det inte är så kallt att det inte biter med plog och salt, trafikdelen på börjas så snart vägarna är hyffsat stabila, vv brukar här i 08 köra första proven under sista halvan av april.
så visst finns vi som börjar tidigare;)

Vissa har TUR andra INTE
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ska uppgradera mitt A1 till A utan begr. nu till sommaren är det tänkt... Tror ni att man måste ringa o boka uppkörningstid redan nu i uppsala?! Om man kuggar, hur länge måste det gå innan man får köra upp igen?!
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Ska uppgradera mitt A1 till A utan begr. nu till sommaren är det tänkt... Tror ni att man måste ringa o boka uppkörningstid redan nu i uppsala?! Om man kuggar, hur länge måste det gå innan man får köra upp igen?!

Dom har väl inte uppkörning i uppsala längre? :va
 

MorrisZ

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Södertälje
Hoj
Snart så står det något här!
Jag förmodlingen...håller på o dealar om en hoj just nu. Enda jag måste göra är att ta kortet men trafikskolan säger att snön måste lägga sig och det beräknades till mitten av april!!!!!
Helt galet ju, vill göra det nu:gnissla

Antar att plugga till teoriprovet är lämpligt istället för att gå runt o dagdrömma :D

Finns det något bra program för mc-kort som det fanns till B körkort? Vad heter det isåfall?

EDIT: A körkort till sommaren 2007!
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
hoppas slippa ta om det igen denna säsong
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
A med begr. och B ska tas i april månad. Kanske halkar Aet in i maj men förhoppningsvis inte.

Har Bteori den 4e april i allafall..

Längtar efter att få köra hoj nu fan.. :yoparty
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Denna våren ska det bli rejäla krafttag jämfört med förra säsongens daltande. Daltande som resulterade i en misslyckad uppkörning.:(
I veckan som kommer ska jag till skolan och prata om upplägget och sen äre bara att nöta in det som saknas. Sen förhoppningsvis ska det bli kort till maj. Eller strax innan. Mest för att slippa göra om teoriprovet.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Denna våren ska det bli rejäla krafttag jämfört med förra säsongens daltande. Daltande som resulterade i en misslyckad uppkörning.:(

Vet hur du känner dig x 2.. Men det är bara vi tar nya tag så snart så.... Snön kan inte försvinna snabbt nog.. Kommer nytt idag oxå :huvet .
 

sealjo

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Uppsala
Hoj
750cc
Så det går alltså att köra upp i uppsala?!

Ja. Jag tog kort där förra sommaren. Har för mig att de har uppkörning t.o.m augusti. Minns att jag blev tokstressad när jag ringde VV och frågade i mitten av juli då jag ännu inte börjat övningsköra.
Gick bra ändå så nu kommer jag kunna ha kul hela denna vår och sommar. :yoparty


VV använder samma bana som skolorna (även om det finns minst ett annat ställe där de övar bromsning). Banan ligger till höger strax efter Stenhagen/ICA maxi. Kommer inte ihåg på rakt arm vad avfarten heter men den ligger max 500m efter trafikljusen efter Maxi. Jag övningskörde även där privat kvällstid samt en helg men det "får" man nog inte.

Ni möts där, tar fordonskontroll samt kör banorna och brosmningen. Sen tar kontrollanten med en av er och kör därifrån. Övriga förväntas ta sig till VVs kontor (vid Woody). Därifrån startar sedan ungefär en uppkörning i halvtimmen.
Min uppkörning hade minst en tredjedel landsväg. betydligt mer än när jag tog B-kort. Misstänker att det är standard då de kollar kurvtagning etc på MC på ett sätt som man inte gör för en bil.

Lycka till, vi kanske ses på Uppsalas vägar i sommar!
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Då vet jag på ett ungefär vart det ligger...
Berätta gärna lite mer detaljerat hur din uppkörning gick till.
Var det bara bromstest och fordonskontroll och "nån bana" (vad för bana?) där ute innan själva körningen?!
 

Crille_

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
xt660r
Jag skall osså ta det förhoppnigsvis, teorin avklarade jag i dec och nu väntar jag bara på att få börja köra.. 19 mars var skolans förhoppning att börja köra på. Hur många uppkörningar kan man hinna med på en säsong om det vill sig riktigt illa?

Glömde nästa, köpte mig en hoj när teorin var avklarad... En yamaha xt660r, får hoppas den är nått att ha.
 
Last edited:

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
De var igång med uppkörningar i Uppsala efter "semestern" sommaren 2006, de körs på samma plats som körskolorna brukar öva någonstans längs 55 på höger sida.

Ah ok, kunde inte ta kortet i uppsala när jag höll på iaf. Skönt att dom fixat det :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top