Körkort hejdå...II

Hur många förtkörningar har ni åkt dit för?

• Antal röstningar
    0

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Då har det hänt, på väg från umeå till lycksele så åkte men dit.... igen.

Efter ha kört i "lagom" fart i 12 mil o bara 5km kvar hoppar länsman upp från diket och gör halt vid Karonsbo.
Dum som jag var (nu med facit i hend) så stannade jag.
- Det gick lite för fort de där, säger polisen.
- Omöjligt, tycker jag :confused:
- 117km/h.... och det är ju 90 här.
- Jaha.... det var ju som fan. :huvet

När polisen skrev ut böterna til mig så bad jag få kolla på kalibrerings pappret på laser pistolen och pappret som dom upprättar in vid varje kontroll.
Han små log mot mig o visade dom papperna och undrade om jag ville se polis brickan också.
- Nej då, och så skrev jag på.

När ena polisen började föreläsa för mig ang riskerna med hoj o hastighet så bad jag honom inte predika för mig som en gammal bitter trafikpolis.
- Ok sa han så skrattade.
Båda poliserna hade ett mycke trevliga mot mig, i jämförelse mot dom som tagit mig förut.

Det enda som är jobbit ar att jag har börjat samla på mig endel kortkörningar inom 2 års tid.
Nov -04 blev det 119km/h på 90väg (med bil då)
Maj -05 108km/h på 90 väg www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80904
Juli -06 117km/h på 90väg

När dom tog mig -04 fick jag brev från länsstyrelsen med en varning, -05 hördes ingenting från lässtyrelsen och min fråga är:
Vad händer nu med mitt körkort?

Är det nån som vet hur länge "prickar" eller varningar hänger med samt om det är nån som råkat ut för nåt liknande med flera fortkörningar under en viss tid.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Nov -04 så drog du på dig en fortkörning som ger en varning, och nu fick du en till. Det resulterar tyvärr till det tråkiga kk ingripandet. Fast det är ju inga blodiga överträdelser så jag gissar på 2mån.

3e gången jag torska kortet så åkte jag dit för 115 på 50 sträcka med bil. Domen blev 4mån utan kk. 4e gången var bara 1mån efter jag fått tillbaks kortet då 102 på 70 sträcka = indraget 2mån.

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Kastade in en poll för att få en uppfattning hur många gånger fok åkt dit.
Självklart beror det hur länge man har haft kortet hur mycke man lyckats samla på sig.
Nu är jag haft det i 3 år o åkt dit lika många gånger, otur eller oslög. :confused:

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Har åkt dit 4 ggr, varav en tog dem lappen på plats. Kan ha dragit på mig en 5:e i natt... :död

Tabac

SUKI SUKI
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Tre stycken.
Första 68km/h på 50 väg (i centrala Gävle) 1995.
Andra 98km/h på 70väg (infart från E4 Gävle) 1996 --> resulterade i en varning
Tredje 97km/h på 70väg (nissastigen i Ryd) 1998 --> den gamla varningen var borta och den här resulterade i en ny varning

Sen har jag kört i åtta år utan att åkt dit nu. :banana

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
f.d fordonsägare
Två gånger på 18 år har jag åkt fast.
2005-06-10 160km/h på 110 väg(Mjölby), av med körkort 2 månader.
2006-07-10 129km/h på 90 väg(Alingsås), körkortet taget igen.

Ska bara köra i mina hemtrakter i fortsättningen.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
6st fortkörningar varav 4st indragningar.
Då kör jag ca 11000mil om året med firmabilen, 1000mil med privata, och 2-3000 med hojen och ja jag lever med mina fordon :lol

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Tog körkort för bil -98 och har alltid varit fartgalen med massa högprestanda bilar men har ändå, peppar peppar, lyckats klara mig utan böter eller liknande... :yoparty

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
nasholm6 skrev:
2307495 Kastade in en poll för att få en uppfattning hur många gånger fok åkt dit.

Du verkar ha tanken att ALLA åker dit nån gång i livet. Inte åkt dit en enda gång. Saknar valet noll i din poll. :7peta

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
en fortkörning med varning och 1800kr som påföljd, detta på 13 år. aldrig med hoj, tror inte jag skulle stannat i ditt fall. :confused:
jag kör dessutom ALLTID för fört.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
EN gång (med bil), åkte buss i tre månader efteråt (med all rätt)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Alternativet "ingen" finns inte! Har aldrig fått någon typ av anmärkning och har kört MC i 10 år.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Marytwice skrev:
2307452 3ggr /2 år kan leda till indragning av kortet, länstyrelsen skickar ut ett papper om det

Är du säker?!
Jag fick min "varning" efter min tredje fortkörning.(visserligen en varje år) Kör jag för fort inom två år så ryker körkortet

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
2 stycken under kort tidsperiod. Körde ca 140 på 90-sträcka med bil och då hade jag min prövotid kvar. Blev självklart av med körkortet och fick göra om det. Körkortstillståndet blev indraget 1 månad. Lustigt nog bokade jag tid för både uppkörningstid och teoriprov under den tiden för månaden efter. (Teori i Eskilstuna och uppkörning i Borlänge). Efter två månader hade jag mitt nya körkort. En vecka efter att jag fått mitt körkort åkte jag fast för 75 km/h på 50 sträcka. Det var mörkt ute och jag såg inte ens trafikpolisen. Så jag höjde farten till 140 när jag kom på 90-väg. Såg blåljus bakom mig, trodde det var ambulansen så jag la mig på grenen för att dom skulle köra om. Men det var visst polisen som ville stoppa mig! :hihi Polismannen var iallafall riktigt trevlig och påpekade inget över min fortkörning på 90-vägen. :Bugar Han till och med visade mig en checklista för hastighetsöverträdelser vid olika hastighetsbegränsningar för vilka fortkörare dom skulle ta! :Bugar :Bugar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati