körkort i flingpaket?!

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Fan måste skriva av mig lite ilska , kommer körandes efter vägen då, så ser jag en bil som håller på att backa ut i vägen så tänkte jag lite snabbt att den nog kommer köra ut och mycket riktigt gör den det!! :mad: :huvet så stannar jag upp i samma hastighet som bilen och typ åker så nära och viftar lite med armen så kör jag vidare allt var typ bra.. men sen när jag svänger av mot mitt hus tror fan att han ska stanna bilen och blänga som om det var jag som var dum?! .. fyfan om man finge tag på idioten slita ut han ur bilen och läxa upp honom :huvet :4skrika Hoppas han blev rädd den jäveln! :rofl Så nu känns det bättre heh =)

[ Bilar = älgar! för er som inte vet det !]

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Vill även lägga ut en liten varning till bilar som har en grön skylt där bak med övningskörning på hehe. Jag kommer körandes på 70 väg i ca 70-80Km/h, precis när jag ser bilen stanna vid stopp bara moppe kopplar hon ut bilen i vägen och jag är väl en 10-15 cm ifrån sidan på bilen och blir tvingad att köra om eftersom hon stod ju nästan stilla också precis efter hon kört ut, hon som körde bilen blev krit vit i hela ansiktet såg jag så rädd hon blev, troligtvis var det inte meningen man såg riktigt hur bilen "hoppade" ut i vägen dvs släppt kopplingen direkt. Hon var iaf nära på att båda skada både mig själv och hojen, krocka i 70km/h är ju inte så kul..

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
BlueNinJa skrev:
Fan måste skriva av mig lite ilska , kommer körandes efter vägen då, så ser jag en bil som håller på att backa ut i vägen så tänkte jag lite snabbt att den nog kommer köra ut och mycket riktigt gör den det!! :mad: :huvet så stannar jag upp i samma hastighet som bilen och typ åker så nära och viftar lite med armen så kör jag vidare allt var typ bra.. men sen när jag svänger av mot mitt hus tror fan att han ska stanna bilen och blänga som om det var jag som var dum?! .. fyfan om man finge tag på idioten slita ut han ur bilen och läxa upp honom :huvet :4skrika Hoppas han blev rädd den jäveln! :rofl Så nu känns det bättre heh =)

[ Bilar = älgar! för er som inte vet det !]
Eller så kan man vara bussig och stanna till och släppa ut bilen om man hinner. Det skulle nog du ha uppskattat iallafall

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
GixxerJensa skrev:
Eller så kan man vara bussig och stanna till och släppa ut bilen om man hinner. Det skulle nog du ha uppskattat iallafall

Mjo men det är ju liksom sättet eller?.. Kommer åkandes i kanske 70 så svänger bilen ut ?. var ju tvungen stanna ju upp bakom bilenl... dock kan det vara farligt det jag vill framhäva!

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
TZR125 -89
Jag önskar att jag hade haft kvar min körkortsbok, då hade jag nämligen kunnat scanna sidan om förarens tre utvecklingsstadier. Det var något i stil med

1. Den egoistiske, med en bild på ett litet barn som tänker "flytta på er, jag skall fram!"
2. Den regeltänkade, men en bild på ett typiskt moppekid med uppåtlugg och hela köret, som tänker något i stil med "Vad fan håller de på med, det finns faktiskt regler!"
3. Den förstående - Det slutgiltiga mognadstadiet, som man skall försöka uppnå så snart som möjligt - En pensionär, som tänker "Jaja, ungdomar, de bara är sådana. nåja, åk före ni"

Vilket av dessa steg skulle du säga att du befinner dig i?

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
zhapod skrev:
Jag önskar att jag hade haft kvar min körkortsbok, då hade jag nämligen kunnat scanna sidan om förarens tre utvecklingsstadier. Det var något i stil med

1. Den egoistiske, med en bild på ett litet barn som tänker "flytta på er, jag skall fram!"
2. Den regeltänkade, men en bild på ett typiskt moppekid med uppåtlugg och hela köret, som tänker något i stil med "Vad fan håller de på med, det finns faktiskt regler!"
3. Den förstående - Det slutgiltiga mognadstadiet, som man skall försöka uppnå så snart som möjligt - En pensionär, som tänker "Jaja, ungdomar, de bara är sådana. nåja, åk före ni"

Vilket av dessa steg skulle du säga att du befinner dig i?
Hmm.. det beror på lite faktiskt.. etersom första valet[1] inte är direkt vad detta handlar om , steg [2] med diverse regler och sånt , kanske lite av det , och [3] är väl njae beror på lite granna det är mer i typ korsningar etc... jag har mer i stil som detta , att han backa ut vilket jag såg men när jag kom åkandes körde han ut framför mig vilket kan utgöra en direkt fara för oss motorcyklister eller?..Kunde ju gått snabbare.. därför ska vi ju alltid tänka steget längre än dessa som kör ut [utan att se sig för?!] vet inte om han titta bakåt heller troligen .. visst han kanske trodde det var en moped men man kan ju inte alltid förlita sig på det heller.. så jag väljer nog alternativ [4] : Han backa bakåt , titta trodde jag var en moped körde ut jag fick bromsa körde bredvid honom typ knacka på rutan som liknande "hejsan , här var visst jag" ... orka tjafsa om det !.. skulle kunnat hänt nått..

Last edited:

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Nicklas_yamaha skrev:
Men orka starta en tråd för en sån löjlig sak.. :kocko

Orka skriva ett sånt löjligt inlägg som ditt.. Tråden bryter inte mot reglerna och jag tycker den är mysig. Så käka ett åpple eller nått :Bugar

Kom ner hit till Gävle imorrn och åk med mig och bosse.. Här kör alla bilister bra.......

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
stackars blueninja. Tur att du kan bromsa iaf :pannkyss

:corn :corn

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
DJM skrev:
stackars blueninja. Tur att du kan bromsa iaf :pannkyss

:corn :corn
Aaa precis tur att du han bromsa för de gjorde inte ja och fick slänga ner hojen i diket.....som nån annan sa här i tråden "Bilister är älgar"....

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Heheh :tuttar Aja skitsamma !.. Zpeppy , finns folk som inte skulle äga kk faktiskt :( Hörru steffo, vad sägs om i möra då?! .. kan ju snacka på msn ! kanske sliter med mig en snubbe som åker cbr med :tungan

Nicklas_yamaha

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Yamaha DT125R. Sålde min TZR 125 i höstas
steffo skrev:
Orka skriva ett sånt löjligt inlägg som ditt.. Tråden bryter inte mot reglerna och jag tycker den är mysig. Så käka ett åpple eller nått :Bugar

Mmmm visst jag ska käka ett "åpple" :hihi

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Nicklas_yamaha skrev:
Mmmm visst jag ska käka ett "åpple" :hihi

Ja det tycker jag verkligen. Jag brukar käka sånna till frukost.

apple.jpg

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...