Körkortsfoto i Lund?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Såna härade fotoautomater verkar ju inte existera nu för tiden, och jag skulle verkligen, verkligen behöva ta ett körkortsfoto IDAG, eftersom jag vill ha kortet i handen den dagen jag får tillbaka det. Tänker inte vänta en extra dag för att tillverkningen går sakta..

Så, vart vänder jag mig? Letade lite på eniro och har ringt några typer jag hittade där, men antingen stänger de 17 (jag slutar jobb 17) eller så tar de inga sådana bilder.

Please, help me... I want to drive.. :död

Ehm, nu pratar du med Svea rikes mest otekniska människa, så du får gärna förklara lite utförligare. :)

Det brukar alltid stå en såndär fotoautomat hos vägverket eller vad faen de som delar ut körkort nu heter nuförtiden, sedan kanske de slår igen innan 17... Hmm...

Det brukar alltid stå en såndär fotoautomat hos vägverket eller vad faen de som delar ut körkort nu heter nuförtiden, sedan kanske de slår igen innan 17... Hmm...

Jo, det vet jag, men de stänger 17, som alla andra.. =/

minitoker: Det ska jag kolla upp!

Nä sent i våras. Borde ju stå kvar tycker man.
Stod/står i änden längst bort. Den ände som inte har pressbyrån så att säga.

Den på Malmborgs fanns iaf garanterat kvar, kanoners! Den tar vi! =)

När man skriver upp för teori tar man kort samtidigt.

Ska man ansöka om nytt kort blir det värre.

Som påtalats tidigare, man tar numera kortet digitalt i samband med teori. Tidigare, iaf för några år sedan, när man blivit av med kortet så fick man brev hem ca en vecka innan spärrtiden var över. Där bifogade man ny bild, men jag vet inte om man hade infört den digitala fotograferingen vid det här laget.

Å andra sidan låter det ganska ologiskt att man skulle behöva bege sig till något kontor för digital fotografering, skulle ju isf även omfatta förnyande av körkort osv. Kan nog vara värt de där ynka kronorna att ha en bild redo :)

Angående att snabba på tillverkningen. På körkortsportalen står det:

Kan man köra trots att man inte fått körkortet i sin hand?
Svar: Ja, om det nya körkortet är utfärdat, bara man kan legitimera sig.

Last edited:
Lite sent, men Coop på Mårtenstorget har och stänger (stängde) kl 22..

Som påtalats tidigare, man tar numera kortet digitalt i samband med teori. Tidigare, iaf för några år sedan, när man blivit av med kortet så fick man brev hem ca en vecka innan spärrtiden var över. Där bifogade man ny bild, men jag vet inte om man hade infört den digitala fotograferingen vid det här laget.

Å andra sidan låter det ganska ologiskt att man skulle behöva bege sig till något kontor för digital fotografering, skulle ju isf även omfatta förnyande av körkort osv. Kan nog vara värt de där ynka kronorna att ha en bild redo :)

Angående att snabba på tillverkningen. På körkortsportalen står det:

Skicka in papperskopia funkar fortfarande, eller så åker man in till vv´s kontor och tar bilden.. Går en smula fortare att få lappen då.

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back