Körlektioner

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Hur många körlektioner tar ni?
Räknar ni dubbellektion som EN?

Jag är uppe i 4a st och tycker inte att man borde behöva så många fler. Men min skola har en specialare, nämligen möjligheten att fixa SNABBA TIDER FÖR UPPKÖRNING :fyllisar om man går en intensivkurs. Vilket jag till 98% ser ut att göra!

SOM SAGT, HUR MÅNGA LEKTIONER (I TIMMAR)

MVH
Jonthe

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
när jag tog kortet körde jag 4 lr 5 dubbel lektioner har jag för mig

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Än så länge 1 dubbellektion och jag tänker inte ta fler! Jag övningskör mkt privat och läraren gav mig en grymt dra grund den gången jag var på skolan. Nu börjar det närma sig så det är bara att hålla tummarna! :tummenupp

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
När jag tog kortet förra året så körde jag 23 mil olaglit, sedan fyra timmar på körskola, två st dubbellektioner. Sedan åkte jag in och tog kortet.

Sen hur mycket du behöver kan ju ingen veta, åk in och testa vet ja...

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Varför undrar du det hela tiden?, det tar ju den tid det får ta, visserligen bra och få en fingervisning på vart medel ligger, men alla har ju sin utgångspunkt, inlärnings förmåga etc..

Lycka till.. har kört 5h lektion, imorrn blir det 2h Landsväg.. får se om jag får till kurvtekniken den här gången..

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Sejko skrev:
2282338 Varför undrar du det hela tiden?, det tar ju den tid det får ta, visserligen bra och få en fingervisning på vart medel ligger, men alla har ju sin utgångspunkt, inlärnings förmåga etc..

Lycka till.. har kört 5h lektion, imorrn blir det 2h Landsväg.. får se om jag får till kurvtekniken den här gången..

vill få respons på mig själv :hihi nä men, de säger att jag är duktig, men jag tycker de brassar på med måånga lektioner. Har kört två på banan och en (dubbel) idag på bromma flygfält, sen blire som sagt trafik a´6 dubbel + en gång till på bromma innan uppkörningen. Visserligen många å dyrt, men man lär sig nog! Eller är det värt det? Bara uppkörningstiden är det nästan värt att pröjsa för eftersom den ligger tidigare än "vanliga" - sen kan man visserligen ringa varje dag å tjata.

Dominator-Rocks

Guest
Jag har tagit 3st

1st lågfart vilken jag ÄGDE enligt min lärare.
2st högfart, den första körde jag som ett arsle på, enligt både mig och läraren
(lära känna hojen lektion) men den andra rockade!

Känner mig fit for fight nu men skolan kommer tvinga på mig 2-3 till för att gå igenom alla moment, vilket jag tycker är helt onödigt, men men jag har ingen egen 750cc och känner ingen som har e bra hoj som jag kan låna så det får bli skolans hoj på uppkörningen och då gäller ju skolans regler också, tvi fan !!

:huvet

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
4st enkel (40min var).
Lärde mig absolut inget så jag hittade en gammal man på 60bast att köra privat för. Det var guld värt och han tog bara 6kr/milen :banana

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
ja jag va rätt nöjd att bara behöva 4-5.. hade ingen möjlighet att köra privat och olagligt tänkte jag inte ens tanken att göra..
dock hade jag 6 års endurotävlande i ryggen så hantera en 2 hjuling kunde man ju ialf

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
En kul grej att veta bara på kul är hur långt ni hann köra innan det var dags för uppkörning? Jag har som sagt bara tagit en dubbellektion men jag har istället kört runt 80mil privat, siktar på att ha kört runt 100 när det är dags.

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Örnie skrev:
2292031 långsväng man körde i 4h på landsväg. vänstersväng omkörningar, fika och lite annat smått och gott

Kommer jag också göra. sen 2 h trafik 2 h grus/kurvteknik etc!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag tog inga lektioner. Dock cirka 300-350 mil i trafiken privat (det var det definitivt värt)+några gratis tips osv från en mctrafiklärare vid sidan om.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy