Körning Eskilstuna?

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Var och när kör man båge i eskilstuna?
Nu med färsk kort och inget annat att göra på vardagskvällarna tänkte jag om det körs något härikring som man kan haka på?

Jag får ju bevisligen aldrig komma hem så något måste jag hitta på.
(jobbar som konsult och veckopendlar om ni undrar...)
Hejs! / PJ

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jaru, nu när jag har en båge att registrera för gatåkning så kommer jag väl köra lite snart. Saknar dock pengar för att registrera in skiten dock. Fast det borde vara löst rättså snart hoppas jag...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu på onsdag 25 august är det körning i kolon under ledarskap från OK/Q8 i Köping(den brevid Lidl butiken) Det börjar kl 17:30 och det körs max 15 mil, de brukar stanna och fika någonstans, så kom fulltankade och itid, jag har varit med 1 gång(är från Köping kan bara vara med varannan onsdag) Då blev det Ludvika och en kopp kaffe på ett fint café. :)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
kle1991 skrev:
Nu på onsdag 25 august är det körning i kolon under ledarskap från OK/Q8 i Köping(den brevid Lidl butiken) Det börjar kl 17:30 och det körs max 15 mil, de brukar stanna och fika någonstans, så kom fulltankade och itid, jag har varit med 1 gång(är från Köping kan bara vara med varannan onsdag) Då blev det Ludvika och en kopp kaffe på ett fint café. :)

Näää usch! Bara gamla (50+) gubbar på blyslädar, kör saktare än vad som är tillåtet. Målet för dem är 8 timmars fika och socialt umgänge, hojåkat är bara en ursäkt för att träffas mer eller mindre... Det var väl du som sa det själv, åker ibland till strömsholm för att fika. Dit är det skräckinjagande 10 min körning... :rolleyes:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag är på om en eller två veckor. Dvs om jag hinner få ihop plastskiten på min tlr. September och Oktober är ju lagom lång period! :D

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Suomalainen skrev:
Näää usch! Bara gamla (50+) gubbar på blyslädar, kör saktare än vad som är tillåtet. Målet för dem är 8 timmars fika och socialt umgänge, hojåkat är bara en ursäkt för att träffas mer eller mindre... Det var väl du som sa det själv, åker ibland till strömsholm för att fika. Dit är det skräckinjagande 10 min körning... :rolleyes:

Om du tycker att 20 min fika i Ludvika, av 3 timmar o 45 minuters körning är mest socialt umgänge så...det var mest att köra hela tiden, i BEHAGLIGT tempo.

Jag bryr mig inte så mycket om vad andra åker för hoj, samt att jag inte är intresserad o ligga o bränna i 200km/timme, så mig passar det bra!!

oakhammer

Carpe Diem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Fireblade
kle1991 skrev:
Om du tycker att 20 min fika i Ludvika, av 3 timmar o 45 minuters körning är mest socialt umgänge så...det var mest att köra hela tiden, i BEHAGLIGT tempo.

Jag bryr mig inte så mycket om vad andra åker för hoj, samt att jag inte är intresserad o ligga o bränna i 200km/timme, så mig passar det bra!!

Alla får väl köra som dom vill. Själv åker jag bara med folk som har samma inställning som jag. Lite aktiv körning i lite högre tempo...typ.....

Är dock inte så haj på hojen ännu. Blir mest ifrån åkt :mad:

Men men, den som övar.....

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Kvällstur och STÖLDFÖRSÖK!

Körde lite själv i går kväll. :tungan
Ca 10 mil blev det nog i alla fall på varierande vägar. Stora vägen mot Katrineholm ut och väg 214 Hjulsta hem. Sen en tur ut till Sundbyholm bland annat. Riktigt fin tur och ingen trafik alls nästan utan bara massa mygg på visiret.

Dock väcktes jag i natt av lite mysko ljud ute på gården. Det visade sig vara befogad oro då någon under natten försökt att knäcka den kätting jag låst fast hojen med i ett hyfsat bängligt cyckelställ. Troligen så avbröt jag dem mitt i arbetet.
Det är fan i mig otroligt att man inte kan få ha saker i fred. :4skrika

Ledsen grabbar men eftersom jag tänker behålla min hoj åker jag hem till gården och låser in den i kväll. Det blir en härlig tur på 20 mil i alla fall. Så får vi se framöver om det blir några turer för min del häromkring. Staden gör inte direkt reklam för sig. Synd. :tummenner

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kör utan regskylt... skiter i om jag blir stoppad av polisen. Jag vill inte att tjuvarna ska se regnumret o på så sätt kunna hitta hojen. never ever!

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Swedie skrev:
Jag kör utan regskylt... skiter i om jag blir stoppad av polisen. Jag vill inte att tjuvarna ska se regnumret o på så sätt kunna hitta hojen. never ever!

Ha ha! Fan så rätt men i detta fall så kan de inte ha sökt hojen på så vis eftersom jag inte är skriven här och knappt någon vet adressen.

Tack för tipset dock!

Nu hoppar jag på bågen söderut! Tjipp! :)

oakhammer

Carpe Diem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Fireblade
Swedie skrev:

Själv så har jag mitt gamla as i ett garage en bit ifrån där jag bor....
Men vem vill sno en -92:ans Blade...Är ju inte värd ett piss.....

Lite förmiddags körning nästa vecka vid väder...Någon......typ kl 10-13
Skicka PM

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping