Körning på Gokartbana?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Funderar på hur det ser ut med bankörning i Umeåtrakten?
Här utanför Uppsala har vi ju Rörken banan som är väldigt rolig att nöta på :tummenupp

Hörde att dom river Alvikbanan? Vad blir det för något nytt där? Några som är aktiva och försöker driva igenom att även mc kan få någon kväll i veckan om det blir någon ny banan vill säga?

Finns garanterat ett stort intresse för det!

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
vet inte vad dom skall göra där men dom, har kört motard där för ut men det vart det slut med vet inte varför

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
vi kommer knappast att få ta ut en hoj på den nya banan som blir där.

desutom ser den för mc livsfarlig ut......(dåliga avåknings zoner för mc)

kanske man skulle köpa en gokart..hmmmm

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
motorcyklar kommer bli förbjudna på gokartbanan av samma anledning som rådit fram till nu. Skadorna på asfalten vid eventuell krasch blir för stora. Tydligen får de inte skarva asfalten utan allt måste läggas på en gång.

Nya banan ska bli färdig under sommaren, men då får de lägga på ett kol där ute. Just nu är det bara stora jordhögar överallt. Inbokad tävling i augusti har jag hört..

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
motorcyklar kommer bli förbjudna på gokartbanan av samma anledning som rådit fram till nu. Skadorna på asfalten vid eventuell krasch blir för stora. Tydligen får de inte skarva asfalten utan allt måste läggas på en gång.

Nya banan ska bli färdig under sommaren, men då får de lägga på ett kol där ute. Just nu är det bara stora jordhögar överallt. Inbokad tävling i augusti har jag hört..

Men hur kan det komma sig att så många andra städer får ordna körningar?
Måste väl finnas SMC representanter i Umeå som också kan styra upp körningar?
Ang avåkningszoner så ser det inte bättre ut på andra banor jag sett som fixa körningar?

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag vet med säkerhet att det finns andra planer för motorkulturen här i Umeå. Hoppas att allt går igenom för då kommer alla vi som gilla bankörningar i Umeå få det ganska bra :tummenupp

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag vet med säkerhet att det finns andra planer för motorkulturen här i Umeå. Hoppas att allt går igenom för då kommer alla vi som gilla bankörningar i Umeå få det ganska bra :tummenupp

jag blev åxå nyfiken:tummenupp

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Jag har stora PLANER för att bygga ett "nurnburgring" 2 i sävar skogen ! Runt crossbanan då. då vet ni

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är en person som köpt/äger ett stort stycke mark utanför Umeå och sitter just nu i förhandlingar med kommun om bla buller m.m.
Jag har sett en kartbild över området och där en prototyp på bandragning finns utritad.

Planerna är en motorpark med allt från familjeaktiviteter (fyrhjulingar/gokart) till roadracing och en dragstrip.

Vill inte säga för mycket pga att missförstånd och rykten som är felaktiga fort kan uppstå.

Jag önskar dock denna person all lycka i planerandet och jag antar att alla motorintresserade i denna stad kommer stötta han i arbetet. :tummenupp

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Det är en person som köpt/äger ett stort stycke mark utanför Umeå och sitter just nu i förhandlingar med kommun om bla buller m.m.
Jag har sett en kartbild över området och där en prototyp på bandragning finns utritad.

Planerna är en motorpark med allt från familjeaktiviteter (fyrhjulingar/gokart) till roadracing och en dragstrip.

Vill inte säga för mycket pga att missförstånd och rykten som är felaktiga fort kan uppstå.

Jag önskar dock denna person all lycka i planerandet och jag antar att alla motorintresserade i denna stad kommer stötta han i arbetet. :tummenupp

Låter helt sjukt underbart om det skulle bli av :yoparty Önskar denna person all lycka så att vi kan få en bana så nära :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA