Körprov i Nyköping

TZR125

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Nyköping
Hoj
yamaha tzr 125
tjena är det någon som har tagit kort i nyköping? jag undrar vilken sträcka vägverket brukar ta när de kollar hur man kör:yoparty
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Finns säkert flera olika..

Men jag fick köra:
Till Nävekvarnsavfarten- nån äcklig grusväg till Bergshammar-motorvägen tillbaka-sen genom stan tillbaka-klart.. tog ca 20 minuter..
 

TZR125

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Nyköping
Hoj
yamaha tzr 125
Finns säkert flera olika..

Men jag fick köra:
Till Nävekvarnsavfarten- nån äcklig grusväg till Bergshammar-motorvägen tillbaka-sen genom stan tillbaka-klart.. tog ca 20 minuter..

När man kör grusväg, måste man då hålla rätt hastighet eller får man köra lungt/sakta?
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Du bör hålla hastighestbegränsningen om du kan och ändå framföra ditt fordon säkert. Känner du att du behöver sänker du farten. Kan du så bibehåll den fart skylten anger.

Har med kört den slingan mot nävekvarn och en liten grussväng. Minns dock inget om vilken sväng jag fick när jag körde upp för A1 kortet. Rena blackouten minns bara att jag fick kärringstop vid ett rödljus.
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Kör man för defensivt så kuggar dom dig GARANTERAT...min polare åkte på det :(
Så inge " driving miss Daisy " :)
 

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda
När man kör grusväg, måste man då hålla rätt hastighet eller får man köra lungt/sakta?

Kör så du inte vurpar i kurvor, dvs sakta ner så det inte finns risk för sladd osv.. MEN! på rakor kan du inte åka o fis-köra, då måste du upp i hast.begränsningen rätt kvickt och det är aktiv körning som gäller!
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Själv fick jag köra mot Studsvik (efter ca 1 mil svängde vi in på en grusväg och sedan åkte vi tillbaka) när jag tog A1-kort och sedan när jag tog A-kort fick jag köra genom Nyköping sedan ut på E4:an och tillbaka (då ingick ingen grusvägskörning) :tummenupp
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
Det finns en luring där man kör ut på en grusväg och ska korsa järnvägen med stoppplikt. Sen vänder man direkt för att åter korsa spåret. Här kan folk glömma att det är stoppplikt även på tillbakavägen..
Var ett tips jag fick när jag övningskörde i nyköping
 

Hi-ho

Guest
Finns säkert flera olika..

Men jag fick köra:
Till Nävekvarnsavfarten- nån äcklig grusväg till Bergshammar-motorvägen tillbaka-sen genom stan tillbaka-klart.. tog ca 20 minuter..

Jag körde något i den stilen jag med.
Mot Nävekvarn, höger i Bren-Ekeby, och sen in på den där grusvägen, och sen tillbaka genom stan, några rondeller, och ett rödljus..:D

Otroligt enkel uppkörning, enligt mig..
//J
 

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
Jag körde ut mot sjösa, svängde in på vägen mot södertälje och sedan vägen som löper längs E4an, grusväg förbi Svanstabanan, igenom harg/oppeby, E4an till gumsbackenavfarten och sedan genom stan tillbaks till hamnen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top