Körskola Västerort/Sthlm

Not Sure

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Touring
Hej

Är på jakt efter en bra körskola i västerort/sthlm.
Har sökt runt en del men inte hittat något vettigt, har kollat med Jarla men tycker inte det är riktigt helt ok att man måste skriva in sig för 250:- för att ens kunna ta en "prova på lektion" där, annars så verkar det 50/50 på betyget här om dom. I övrigt så fanns det ingen tid förän 19/7.... Tule är nästa försök, men dom verkar inte vilja svara när jag ringer :mad:

Så finns det några andra bra körskolor? Helst så nära Bromma som möjligt, pluggar så det behöver inte vara den dyraste skolan i sthlm och gärna ligga på promenad avstånd från närmsta sl-stopp....
Körkort 2010 tråden är liiite för lång för att läsas från början till slut :död

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Lötsjöns bilskola är grymma, fast ligger förvisso i Jakobsberg. Men riktigt bra och dom säljer inte på dig massa lektioner i onödan :)

Not Sure

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Touring
Fint, fick tag på Tule tillslut så nu är jag inskriven där. Men tänkte ringa "Deab" imorrn som heter Västermalms trafikskola numera.

-Mjölnaren
När var det du gick på den skolan?

Skönt, två skolor på mer eller mindre promenadavstånd, lär kunna gå fort det här :)

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Hoj
Ducati SF 1098S
Vet inte om det egentligen är västerort, men kolla st:erikstrafikskola. De utgår från barkarby flygfält, har helgtider och är bäst ;)

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jarla är grymma, engagerade och pedagogiska DUKTIGA lärare.
Sen ligger det ju inte heller så dåligt till med stor körgård tvärs över gatan och bra påfarter både hit och dit direkt ut i trafik.

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Hoj
ER6f
jag gick på tule fär 2 år sedan, tyckte dom va kanonbra, både receptionisten som verkligen förstod att jag skulle ta kort, även fast jag anmälde mig så sent som mitten på augusti... hon pysslade och flyttade och gjorde att jag fick ihop det med de lektioner jag behövde ta.

min lärarinna hette Caroline (tror jag) och hon va riktigt duktig, inte bara på att åka hoj utan att förklara för mig vad jag ska tänka på och vad jag gör rätt eller fel, för att lära mig...

mycket nöjd med allt!

kan säga att jag pratade med ett antal körskolor och de flesta sa bara "du hinner inte lära dig innan säsongen är slut, kom tillbaka i april" men tule gav mig chansen och 25:e september hade jag kortet!

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
Not sure-->Ja du det va ett tag sen ¨så det mesta är nog dyrare idag,men vad gör man inte för att få köra hoj...= prio 1 =)

Mclainen

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
2009, Kawasaki Versys
Iofs inte i STHLM men jag måste ändå slå ett slag för Körkortexpress i Hallstahammar. Körde 3-dagars intensiv hos dem. Supernöjd med allt!

http://www.korkortexpress.dinstudio.se/

Två dagars hårdträning och sen uppkörning 3:e dagen.

Har även testat Jarla, gillade dem inte.

Fördelen med Körkortexpress är att du är själv med läraren under alla lektioner.

I STHLM är det ju alltid 2 pers (iaf på de skolor jag kollade med), vilket enligt mig gör att du får väldigt mycket mer för pengarna och lär dig fortare hos Körkortexpress. Duktig och engagerad personal osv.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
I STHLM är det ju alltid 2 pers (iaf på de skolor jag kollade med), vilket enligt mig gör att du får väldigt mycket mer för pengarna och lär dig fortare hos Körkortexpress. Duktig och engagerad personal osv.

håller med dära, eller inte just om körkortsexpressen.

jag tog B i sthlm och A på driver i bollnäs, nästa kort ja tar kommer ja garanterat ta utanför sthlm! mycket bättre service mm

Not Sure

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Touring
Sådär, då har jag kört på Tule med Nisse tror jag han hette. Det gick helt ok, en lektion till imorrn sen ska jag prova malmarna bakom hörnet på måndag hade jag tänkt.

Tack för hjälpen, men är malmarna bra så räcker det nog såhär med två skolor för att få kortet snabbare än snabbast :)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Träffade en grymt trevlig herre på Gotland Ring för några dagar sen då jag var där och körde på banan, Han var instruktör under dessa bandagar och var en av de få körskolelärare som man såg kunde verkligen behärska hojen, riktigt imponerande. Hans trafikskola ligger i Tibble vid Täby. Samtalade och han berättade att hans elever som klarar uppkörningen får köra en bandag på Gelleråsen nån dag under sommaren. Minns inte hanns namn men på bilen stod det Tibble körskola eller liknande.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati