Jien
Nu med Cheyhoj
Tänkte ev gå en intensivkurs till sommaren för att snabba på korttagandet vilken trafikskola rekomenderas av er här?
Skriv gärna bra/dåliga erfarenheter..
Jien
Jien
christian84 skrev:2640902jag gick en intensiv kurs hos västerås bil och mc skola på 1 vecka ....dom är bra och hårda mot än när man gör fel men då lär man sig
Under intensivveckan får eleven 15 timmars körning på manöverbana och 5 timmar i trafik till en kostnad av sammanlagt 8 500 kr.
http://www.vasterasbilmcskola.se/
man kör kawas z750 -05-06 går fint och sköna att köra.
Jien skrev:2641054Verkar intressant.
Ingick det nå teori när du gick där?
Hemsidan ser inte så seriös ut undrar om det är nåns 7åriga son/dotter som gjort den
T.Jonasson skrev:2641249Jag tog en intensivkurs i hallstahammar, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se (gamla namnet).
Kan verkligen rekomendera dom, körde 4 timmar på måndag, 4 timmar på tisdag och uppkörning på onsdagen, en så kallad "superintensiv".
Hade endast 1 månads mopedkörning som erfarenhet innan, och det är 10 år sedan..
Personalen på det stället är Guld värda!
Jezze_irsta skrev:2641855Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!
Övningskörde några veckor med farsan, tog en dubbellektion med Åke.
Kollade lite konbanor och bromsteknik, även lite högerregelstraggel.
Rakt på sak, inget trams.
Detta var 1 maj och ösregn, körde upp på fredagen den femte maj i solsken med kommentaren "vilken körlärare som helst skulle vara nöjd" från besiktningsmannen.
OT Var är alla entusiaster? Jag har inte sett mer än 2 hojåkare på hela veckan! (varav en farbror blå som vinkade glatt, den andra antagligen sent återfall med krom-pråm)
Är ni rädda för +8 grader? OT slut
Jag tog uppe i Halstahammar hos korkortsexpressen AKA halsta trafikskola(?)Jien skrev:2640888Tänkte ev gå en intensivkurs till sommaren för att snabba på korttagandet vilken trafikskola rekomenderas av er här?
Jien
TomTen6 skrev:2641821Kan bara hålla med, jag och 4 polare har gått där alla fick körkort.
rBy skrev:2642134Jag tog uppe i Halstahammar hos korkortsexpressen AKA halsta trafikskola(?)
Superintensivkurs, hade kortet pa 3 dagar from den dag jag borjade(3e dagen uppkorning)
Man maste dock ha teorin avklarad innan man borjar kursen!
Edit: sag nu att T.Jonasson och Tomten hunnit fore
Jag gick Gruvegårds för både bil och hoj. Avskyr sittställningen i deras mitsubishi spacestar men hojarna var det inge fel på. Gick nästan alla lektioner med Åke och den mannen kan sitt jobb.Jezze_irsta skrev:2641855Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!
Övningskörde några veckor med farsan, tog en dubbellektion med Åke.
Kollade lite konbanor och bromsteknik, även lite högerregelstraggel.
Rakt på sak, inget trams.
Detta var 1 maj och ösregn, körde upp på fredagen den femte maj i solsken med kommentaren "vilken körlärare som helst skulle vara nöjd" från besiktningsmannen.
OT Var är alla entusiaster? Jag har inte sett mer än 2 hojåkare på hela veckan! (varav en farbror blå som vinkade glatt, den andra antagligen sent återfall med krom-pråm)
Är ni rädda för +8 grader? OT slut
Crille skrev:2642160I Hallstahammar är dom kanon, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se "gamla namnet"
Kan verkligen rekomendera dom, Jenny och Magnus
är Guld värda!
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION