Körskolor runt eller i Västerås

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Tänkte ev gå en intensivkurs till sommaren för att snabba på korttagandet vilken trafikskola rekomenderas av er här?
Skriv gärna bra/dåliga erfarenheter..

Jien

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
jag gick en intensiv kurs hos västerås bil och mc skola på 1 vecka ....dom är bra och hårda mot än när man gör fel:mad: men då lär man sig

Under intensivveckan får eleven 15 timmars körning på manöverbana och 5 timmar i trafik till en kostnad av sammanlagt 8 500 kr.

http://www.vasterasbilmcskola.se/

man kör kawas z750 -05-06 går fint och sköna att köra.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
christian84 skrev:
2640902 jag gick en intensiv kurs hos västerås bil och mc skola på 1 vecka ....dom är bra och hårda mot än när man gör fel:mad: men då lär man sig

Under intensivveckan får eleven 15 timmars körning på manöverbana och 5 timmar i trafik till en kostnad av sammanlagt 8 500 kr.

http://www.vasterasbilmcskola.se/

man kör kawas z750 -05-06 går fint och sköna att köra.

Verkar intressant.
Ingick det nå teori när du gick där?
Hemsidan ser inte så seriös ut undrar om det är nåns 7åriga son/dotter som gjort den :yoparty :Bugar

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Jien skrev:
2641054 Verkar intressant.
Ingick det nå teori när du gick där?
Hemsidan ser inte så seriös ut undrar om det är nåns 7åriga son/dotter som gjort den :yoparty :Bugar

Ett tips är att fixa teorin i vinter så det är klart och bara koncentrera dig på själva körningen i vår...:tummenupp

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
Jag och flera andra som jag känner gick på den kursen. ja dom kan va lite "hårda" men dom e som sagt bra! TEORIN ska vara klar när du börjar där!! (skrivningen hos vv) annars e det väldigt lite teori snack...

om man är där på sommaren ta med MKT vatten!!! (jag var där i augusti)

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
Vet ingenting om västerås körskolor men intensivkurs i allmänhet är att föredra. Gör teorin nu och kör stenhårt på praktiken när solen går upp :)

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
jag körde på den kör skolan som ligger vid domkykan på väg i mot parketingen på torget. Med leif rolhin.

3 stycken dubbel lektioner, 1 dubbel på torsdagen och 2 stycken innan uppkörningen på fredagen. Blev ganska billigt och det tog knappt två dagar.

Har hade endast kört moppen innan dess:tummenupp

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag tog en intensivkurs i hallstahammar, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se (gamla namnet).

Kan verkligen rekomendera dom, körde 4 timmar på måndag, 4 timmar på tisdag och uppkörning på onsdagen, en så kallad "superintensiv".

Hade endast 1 månads mopedkörning som erfarenhet innan, och det är 10 år sedan..

Personalen på det stället är Guld värda!

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Tog inte en intensivkurs, men kan rekomendera City Trafikskola (så heter stället vid domkyrkan) Körde också med Leif btw.

Kanoon ställe...

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Så ni som gick på era intensivkurser hade i princip ingen körvana innan ni började kursen då?

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
T.Jonasson skrev:
2641249 Jag tog en intensivkurs i hallstahammar, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se (gamla namnet).

Kan verkligen rekomendera dom, körde 4 timmar på måndag, 4 timmar på tisdag och uppkörning på onsdagen, en så kallad "superintensiv".

Hade endast 1 månads mopedkörning som erfarenhet innan, och det är 10 år sedan..

Personalen på det stället är Guld värda!

Kan bara hålla med, jag och 4 polare har gått där alla fick körkort.

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!
Övningskörde några veckor med farsan, tog en dubbellektion med Åke.
Kollade lite konbanor och bromsteknik, även lite högerregelstraggel.
Rakt på sak, inget trams.

Detta var 1 maj och ösregn, körde upp på fredagen den femte maj i solsken med kommentaren "vilken körlärare som helst skulle vara nöjd" från besiktningsmannen.

OT Var är alla entusiaster? Jag har inte sett mer än 2 hojåkare på hela veckan! (varav en farbror blå som vinkade glatt, den andra antagligen sent återfall med krom-pråm)
Är ni rädda för +8 grader? OT slut

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
Jezze_irsta skrev:
2641855 Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!

Detta var 1 maj och ösregn, körde upp på fredagen den femte maj i solsken med kommentaren "vilken körlärare som helst skulle vara nöjd" från besiktningsmannen.

OT Var är alla entusiaster? Jag har inte sett mer än 2 hojåkare på hela veckan! (varav en farbror blå som vinkade glatt, den andra antagligen sent återfall med krom-pråm)

Njao inte för att du skulle se om jag körde ändå men vi som betalar 25k/år betalar gärna inte för dessa kalla, äckliga måndaderna. Vi gasar i garaget och drömmer oss fram till nästa säsong :)

Moonman

Hittare
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda CBR 929RR -01
Körde på västerås bil & mc skola. Fungerade hur rba som helst. Intensiv en vecka sedan kortet nästa, kan verkligen rekommendera!

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Vad jag har hört så har "Roberto" lagt ner sin verksamhet hos västerås bil & mc skola, men inget jag kan bekräfta.

Så ni som funderar på att ta mc kort intensivt hos dom, så ring och lyssna.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Jien skrev:
2640888 Tänkte ev gå en intensivkurs till sommaren för att snabba på korttagandet vilken trafikskola rekomenderas av er här?
Skriv gärna bra/dåliga erfarenheter..

Jien
Jag tog uppe i Halstahammar hos korkortsexpressen AKA halsta trafikskola(?)
Superintensivkurs, hade kortet pa 3 dagar from den dag jag borjade(3e dagen uppkorning):tummenupp
Man maste dock ha teorin avklarad innan man borjar kursen!

Edit: sag nu att T.Jonasson och Tomten hunnit fore:tungan

Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
TomTen6 skrev:
2641821 Kan bara hålla med, jag och 4 polare har gått där alla fick körkort.

När jag körde upp var vi 4 st som hade uppkörningen samma dag, och vi klarade det allihop vi med. Måste betyda att det är bra instruktörer där..:tummenupp

rBy skrev:
2642134 Jag tog uppe i Halstahammar hos korkortsexpressen AKA halsta trafikskola(?)
Superintensivkurs, hade kortet pa 3 dagar from den dag jag borjade(3e dagen uppkorning):tummenupp
Man maste dock ha teorin avklarad innan man borjar kursen!

Edit: sag nu att T.Jonasson och Tomten hunnit fore:tungan

Klockren den där superintensiven :tummenupp

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Jezze_irsta skrev:
2641855 Jag kan rekommendera Gruvegårds varmt!

Jag gick Gruvegårds för både bil och hoj. Avskyr sittställningen i deras mitsubishi spacestar men hojarna var det inge fel på. Gick nästan alla lektioner med Åke och den mannen kan sitt jobb.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Crille skrev:
2642160 I Hallstahammar är dom kanon, på körkortsexpress. Deras hemsida är www.hallstatrafikskola.se "gamla namnet"

Kan verkligen rekomendera dom, Jenny och Magnus

är Guld värda!

Hehe, ditt inlägg känns väldigt snarlikt mitt, ganska högt upp i tråden :tungan

helt enkelt Guld värda :tummenupp

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION