Körsugen?

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Det skall utföras en kompletterande bullermätning på SRW och banrepresentant från Sturup Raceway efterlyser nu via mig någon som kan tänka sig att ställa upp med förare och motorcykel för denna test.

Testen kommer att utföras:

Datum: 2008-03-13
Tid: 17.00 - 18.00
Plats: Sturup Raceway

Det som behövs är en motorcykel som är representativ för Sydskanes Emses verksamhet samt att den uppfyller de krav som ställs av föreningen avseende bullebegränsning på 95 dBA förbipasserande (mätt 10 m från bankanten).

Vet du med dig att du klarat dig genom våra bullermätningar under säsongen 2007 och har tid att ställa upp, anmäl då ditt intresse till mig via denna tråden. Först till kvarn samt med uppfyllda krav enligt ovan är det som gäller.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Jag anmäler mig som frivillig! (Om man nu får köra några varv i fri fart förstås)

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Uppfyller du kraven som ställs på dig? Vad har du för ljuddämpare monterad på din mc?

Det tror jag nog. Jag har kört 4-5 ggr på sturup och 1 gång på knutstorp.
Det är ett Arrow slipon som sitter på, och med DB-killern i låter det inte så farligt.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Det tror jag nog. Jag har kört 4-5 ggr på sturup och 1 gång på knutstorp.
Det är ett Arrow slipon som sitter på, och med DB-killern i låter det inte så farligt.

Låter inte så farligt? Vad har du blivit uppmätt i dB under våra körningar?

Jag måste påpeka att det är MYCKET VIKTIGT att det håller gränsmåttet. Om inte så äventyrar det MC-körningen på SRW under många år framåt.

I detta fallet måste man VETA att man ligger under gränsen.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Bästa vore ju då att endast ta dig en omgång hojar (givetvis då inga 1 cyl motarder) med original system.

Har ni fått ihop några som ska köra?

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Då det är en såpass viktig fråga, är det inte bäst att vara tydlig och helt enkelt leta efter hojar med originaldämpare för testet?

Även om det faktiskt åtminstone har körts en hel del med mer eller mindre bullriga system tidigare, så går väl utvecklingen dithän att originalsystem eller åtminstone väldigt tysta eftermarknadsalternativ blir kravet för all sorts bankörning i sverige.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Låter inte så farligt? Vad har du blivit uppmätt i dB under våra körningar?

Jag måste påpeka att det är MYCKET VIKTIGT att det håller gränsmåttet. Om inte så äventyrar det MC-körningen på SRW under många år framåt.

I detta fallet måste man VETA att man ligger under gränsen.

Jag minns tyvärr inte det, det har ju dock godkänts(de mätte mig specifikt då det lät för mycket utan db-killer). Men det är nog bäst som påpekats att någon med orginalsystem kör, vore ju minst sagt korkat att sabba körningar pga att en hoj potentiellt ligger på gränsen.

Last edited:

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Inget illa mot dig Taliz men jag har mätt och underkänt din mc vid din första körning och jag känner att det är vanskligt att skicka över dig med den hojen. Tack för att du var villig att ställa upp dock!

I övrgit så har jag ingen som än så länge är bokad till denna test.

Last edited:

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jäkligt synd att jag läser detta nu. Är i färd med att ställa på hojen men väntat lite. Hade jag vetat detta lite tidigare kunde jag ha ställt upp eftersom jag har original-ljuddämparna på. Hur som helst. Lycka till med sökandet.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Dagens/kvällens bullermätning är inställd på grund av regn och ogynnsamma vindförhållanden.

Ny dag för test blir någon gång i nästa vecka.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Dagens/kvällens bullermätning är inställd på grund av regn och ogynnsamma vindförhållanden.

Ny dag för test blir någon gång i nästa vecka.

Skall sälja hojen, och därför bygga om till orginal, så då kanske jag hinner med å byta ljuddämpare också. ;)

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Jag kan ställa upp när det blir dax, kör en R6 helt original.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Kan även jag ställa upp på skärtorsdagens eftermiddag/kväll.

Men det är dock med reservation för hur vädret ser ut.
Är det som det var igår eller idag så vet jag inte om testet blir särskilt värdefullt, då jag kommer fisa runt (ännu mer än vanligt, dvs) och ljudbilden kommer säkert att avvika en del från det normala om det pissar ner, misstänker jag.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping