Tjena!
Köpt en ny hoj, en RC8R och den har två mappar att välja bland. 95 oktan vs 98. Den var inställd på 98 oktan mappen igår och jag var tvungen att tanka 95 eftersom den macken jag var på hade enbart 98. Nu visste inte jag heller hur man bytte mapp igår, så jag tänkte att jag kör väl på detta, borde inte vara så farligt?
Men har läst lite mer idag och det verkar finnas en risk för spikningar. Nu körde jag cirka 7-10 mil som max, några korta fullgasrepor blev det tyvärr, men jag kände inget konstigt alls. Hojen låter mycket så jag kan eventuellt ha missat ljudet av spikningarna men det borde väl även kännas?
Jag ska switcha mapp idag, har läst på. Men är lite orolig för att jag kan möjligtvis ha ställt till det igår på ett eller annat sätt
Motorn verkar arbeta hur fint som helst så det verkar inte vara något som har gått sönder, men brorsans BMW med kompressor gick också jättefint efter att en bit av topplockspackningen brändes bort pga spikningar.
Köpt en ny hoj, en RC8R och den har två mappar att välja bland. 95 oktan vs 98. Den var inställd på 98 oktan mappen igår och jag var tvungen att tanka 95 eftersom den macken jag var på hade enbart 98. Nu visste inte jag heller hur man bytte mapp igår, så jag tänkte att jag kör väl på detta, borde inte vara så farligt?
Men har läst lite mer idag och det verkar finnas en risk för spikningar. Nu körde jag cirka 7-10 mil som max, några korta fullgasrepor blev det tyvärr, men jag kände inget konstigt alls. Hojen låter mycket så jag kan eventuellt ha missat ljudet av spikningarna men det borde väl även kännas?
Jag ska switcha mapp idag, har läst på. Men är lite orolig för att jag kan möjligtvis ha ställt till det igår på ett eller annat sätt

Motorn verkar arbeta hur fint som helst så det verkar inte vara något som har gått sönder, men brorsans BMW med kompressor gick också jättefint efter att en bit av topplockspackningen brändes bort pga spikningar.