Kört motard på gata idag...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Fick 419kr/mån i helförsäkring med möjlighet att ställa på och av hos IF. Inte så illa eller?

Hursomhelst så puttra jag runt och jag tror det är kul, för så fort det börjar svänga lite så får man lite karusellkänsla av det hela. T.ex att åka chikan i nått litet kvarter. Någon direkt magnifik kraft är det ju faktiskt inte i en motard... iaf inte vad jag har att jämnföra med :) men den är ju rå och grov på låga varv så det är ju lätt o vrida upp på bakhjulet o gå igenom växlarna på så sätt.

Det var otroligt vad uttittad man blir, allt från bruttor till ja tattare i bilar som ger "peace"-tecknet.. jag antar det betyder att man ska wheela förbi på bakhjulet. :va Vilket jag förstås gjorde, fast det var inte med mening och inget jag uppmuntrar till. :2cool

Greppmässigt så är rondeller inte så oerhört bra. Inte heller gillar jag att det fortfarande ligger grus på många gator.

När överhettas egentligen en sådan här motard? Finns ju inte nån direkt tempmätare... varm blev den, men inte så det osade. Det blev ju endel att sitta vackert i kö. Jag är inte sådan som alltid smiter förbi i kön vid trafikljus... har man bråttom kanske, men det hade jag inte idag.

Uppenbart är ju att motorcyklar är något som alla tittar på, för det är ju så annorlunda... visserligen att min hoj ser ut som en tävlingshoj utöver framlyse och bakbroms... men det är ju kul att folk tittar på ens pärla.

Någon som vet av någon väg i närheten av Södertälje som är bra för motardbruk? Rakt upp och ner sitter jag inte, för mer obekväm hoj har jag då aldrig varit med om... :3freak

tack, lämnar nu över mikrofonen till nästa talare. :1pajas
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag pyntar 1358:- hel/hel så jag skulle vilja säga att du blivit... ja... blåst, typ. Tyvärr är det nog ännu mer att det är en tombola att försäkra motarder än sporthojar.

Visst är det härligt att köra i stan med bergaren, jag har alltid jättedåligt samvete när man kört klart. Huliganus-Maximus.... Tur man kör i trafiken så himla sällan.
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Vad hände med banåkningen? Körde du något race?
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag betalar ca 350kr hel/helår med avst & grejer hos IF...

Bana är ju jävligt roligt om man kunde få köra på asfalt som inte sliter loss stora bitar ur däcken som asfalten gör på vår folkracebana...
Men ska man köra mest i stan är ju motard det absolut roligaste....sjukt kul är vad det är! :yoparty
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Swedie skrev:
Någon som vet av någon väg i närheten av Södertälje som är bra för motardbruk? Rakt upp och ner sitter jag inte, för mer obekväm hoj har jag då aldrig varit med om... :3freak

tack, lämnar nu över mikrofonen till nästa talare. :1pajas
Mer för i h-e mannen, bara å säga till så drar vi. Finns ett par som är inte allt för långt från dig. Grödingevägen ut mot Nynäs och Rosenhill. Sen slingerbulten, den lille och/eller den store.

Eller ner söderöver och färjan över vid Skanssundet och sen en riktigt go väg till Rosenhill. Å sen slingerbulten....

Finns kanske några närmre Stälje men vad vet jag, jag bor ju på andra sidan vattnet.

.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Kulgan skrev:
2273268 Jag betalar ca 350kr hel/helår med avst & grejer hos IF...

Bana är ju jävligt roligt om man kunde få köra på asfalt som inte sliter loss stora bitar ur däcken som asfalten gör på vår folkracebana...
Men ska man köra mest i stan är ju motard det absolut roligaste....sjukt kul är vad det är! :yoparty
Du skojar? 30:-/mån i helförsäkring? :3freak
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Låter som han missat en nolla där :hihi

Jag har (ca) 3800kr Hel/Helår på min. IF.
Jag ställer aldrig av motarden så jag har ingen aning om det ingår på min...

:hej
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jag betalar 93 hel/mån på mig inreggad på 4kw

sen är det såklart roligt att köra landsväg med motard, gazza lite extra och alla glor, det är det som är livet :hihi
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag menade såklart 350 kronor i Månaden! :fyllisar
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Kolla istället med Folksam, jag hade på min 884kr hel/hel. Bor visserligen i Östersund men vet att de har billigare än andra bolag då de försäkrar den på antal kW som står i regbeviset.

Skit i att köra gata, på banan är det bra mycket roligare.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har typ 220 spänn i mån hos if.
ca 900 för alla hojar.
 

Patrik29

Bad ass
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Nybyggt hus i Billeberga
Hoj
Såld
Swedie skrev:
2273160 Fick 419kr/mån i helförsäkring med möjlighet att ställa på och av hos IF. Inte så illa eller?

Hursomhelst så puttra jag runt och jag tror det är kul, för så fort det börjar svänga lite så får man lite karusellkänsla av det hela. T.ex att åka chikan i nått litet kvarter. Någon direkt magnifik kraft är det ju faktiskt inte i en motard... iaf inte vad jag har att jämnföra med :) men den är ju rå och grov på låga varv så det är ju lätt o vrida upp på bakhjulet o gå igenom växlarna på så sätt.

Det var otroligt vad uttittad man blir, allt från bruttor till ja tattare i bilar som ger "peace"-tecknet.. jag antar det betyder att man ska wheela förbi på bakhjulet. :va Vilket jag förstås gjorde, fast det var inte med mening och inget jag uppmuntrar till. :2cool

Greppmässigt så är rondeller inte så oerhört bra. Inte heller gillar jag att det fortfarande ligger grus på många gator.

När överhettas egentligen en sådan här motard? Finns ju inte nån direkt tempmätare... varm blev den, men inte så det osade. Det blev ju endel att sitta vackert i kö. Jag är inte sådan som alltid smiter förbi i kön vid trafikljus... har man bråttom kanske, men det hade jag inte idag.

Uppenbart är ju att motorcyklar är något som alla tittar på, för det är ju så annorlunda... visserligen att min hoj ser ut som en tävlingshoj utöver framlyse och bakbroms... men det är ju kul att folk tittar på ens pärla.

Någon som vet av någon väg i närheten av Södertälje som är bra för motardbruk? Rakt upp och ner sitter jag inte, för mer obekväm hoj har jag då aldrig varit med om... :3freak

tack, lämnar nu över mikrofonen till nästa talare. :1pajas



Inte så men är det inte biligare på Bil Sport Mc
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
vänta tills du kommer upp i den riktiga klassen som låter mycket. Då kollar folk :hihi . Åkte inne på sveavägen för inte så länge sen vid varje rödlyse var det folk som visslade och visade att jag skulle stegra... Klart jag inte gjorde dem besvikna. När man kör motard har man ett visst ansvar att tillfredställa folk :hihi
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Krille-666 skrev:
2273471 vänta tills du kommer upp i den riktiga klassen som låter mycket. Då kollar folk :hihi . Åkte inne på sveavägen för inte så länge sen vid varje rödlyse var det folk som visslade och visade att jag skulle stegra... Klart jag inte gjorde dem besvikna. När man kör motard har man ett visst ansvar att tillfredställa folk :hihi
nu tycker jag synd om mig själv för att jag inte kan wheela :huvet fan får testa lite sen idag :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top