(K)Rääääkningar!

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
jag har in 24k.....säg 16k ut efter skatt

Hyra 2700
Försäkring på hoj 450
Lån 1300
Spar 500
Andra nödvändiga utgifter (mat o annat) 4500

typ det kanske

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tror det är smart att öppna upp ett sparkonto med autoöverföring direkt när inkomsten höjs. Annars anpassar man utgifterna rätt snabbt och får lika lite över i alla fall.

Så fort jag bara får ett stabilt jobb tänkte jag starta ett konto hos JAK så man kan blåsa storfinansen på lite ränta :tungan

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
IN = 7´ (studerar)

Ut= Garagehyra hoj 100kr
Mobil= 500kr

Kvar= 6400....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
In: 0kr
Ut: 9.700kr

Kvar: -9.700kr :va

Hmmm, nåt måste va fel nånstans.....

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
berggren_martin skrev:
Har man över 10 i inkomst så tycker jag inte man ska klaga. Det gäller bara att inte binda upp sig på massa onödiga långtidsutgifter. Själv är jag student sedan 4 år tillbaka och har levt på 7 papp/månad (ännu sämre om somrarna). Det är inget lyxliv, men helt ok. Man har råd med lägenhet, garage, hoj, bredband, mat, telefon, böcker, någon öl på krogen ibland, en cd-skiva lite då och då...

Ursäkta men det där var en hel kasse full av skit!!!
Välkommen att bo i en större stad så ska du få se vad enkelt det är att klara sig ensam på de pengarna... Bara min lägenhet kostar mig över 7000 kr/mån i hyra, ränta och amorteringar (lägsta möjliga amorteringen) Och då bor jag i en sketen 2:a 2 km från centrum.
Lägg sen till parkering, garage, bil, försäkringar, mat, nöjesliv, HOJEN, el, telefon osv så är det där i mitt tycke en omöjlig ekvation.
Visst det går att leva på vatten och bröd. När jag bodde i Stockholm för en massa år sedan hade jag en inkomst på starka 5200 kr/mån FÖRE skatt. Det gick men hur kul var det!!
Snittar nog idag 12´ /månad i fasta utgifter. Skulle bli en del billigare om man var 2 att dela på kostnaderna.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
M:et skrev:
Välkommen att bo i en större stad så ska du få se vad enkelt det är att klara sig ensam på de pengarna...
Om man självmant bor i Sveriges dyraste region så har man trots allt gjort sitt val. Men sen hör det till saken att lönerna är högre i Stockholm (liksom utbudet av arbetstillfällen) och skatterna är lägre. Stockholm är en med andra ord en historia för sig.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
5-6000 i fasta avgifter, då har jag gammal hoj, gammal bil och liten hyreslägenhet (47 kvadrat) :huvet

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
M:et skrev:
Välkommen att bo i en större stad så ska du få se vad enkelt det är att klara sig ensam på de pengarna... Bara min lägenhet kostar mig över 7000 kr/mån i hyra, ränta och amorteringar (lägsta möjliga amorteringen) Och då bor jag i en sketen 2:a 2 km från centrum.
Lägg sen till parkering, garage, bil, försäkringar, mat, nöjesliv, HOJEN, el, telefon osv så är det där i mitt tycke en omöjlig ekvation.
Visst det går att leva på vatten och bröd. När jag bodde i Stockholm för en massa år sedan hade jag en inkomst på starka 5200 kr/mån FÖRE skatt. Det gick men hur kul var det!!
Snittar nog idag 12´ /månad i fasta utgifter. Skulle bli en del billigare om man var 2 att dela på kostnaderna.

Precis! Man är ju så illa tvungen... Och alla ni som bor hemma, FU! ;)

Glömde att 2000 går till bensin också, kör mycket i jobbet... :mad:

Vore riktigt fett att ha några 500lappar över till nöjen! Men jag ska ju inte klaga, det är ju mitt fel att jag inte har några pengar... Om jag tex stängde av teleabbonemanget och flyttade in i en kartong skulle jag ju klippa utgifterna med 8 laxar.... :va

=)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
berggren_martin skrev:
Om man självmant bor i Sveriges dyraste region så har man trots allt gjort sitt val. Men sen hör det till saken att lönerna är högre i Stockholm (liksom utbudet av arbetstillfällen) och skatterna är lägre. Stockholm är en med andra ord en historia för sig.

Nu bor jag iofs i Uppsala. Billigare än Stockholm men knappast billigt...
Men jag trivs så bra här att det ska mycket till för att jag skall flytta!
Och visst handlar allting om prioriteringar. Det är få personer i det här landet som har dåligt med pengar, de flesta har bara dåliga prioriteringar!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
berggren_martin skrev:

Du skämtar aprillo med mig eller hur...

1. Självmant? JAG ÄR FÖDD HÄR, ALL MIN SLÄKT, FAMILJ & VÄNNER BOR HÄR... Är det mitt fel att jag bor i stockholm????!!!!

2. Lönerna är högre? Är du **, vad har det med mig att göra, tror du jag tjänar mer än jag hade gjort om jag jobbade med det jag gör i örkelljunga eller?

3. Skatterna lägre???!!! Hmmm, då ska vi räkna hur mycket det förändrar livet för mig... 200:- i månaden, hurra!! Jag ska flytta till norrland för då vinner jag 200kr!! Yippiiii!!!!

- Dina historier underhåller för tillfället inte mig. :fatta!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Zana skrev:

1. Självmant? JAG ÄR FÖDD HÄR, ALL MIN SLÄKT, FAMILJ & VÄNNER BOR HÄR... Är det mitt fel att jag bor i stockholm????!!!!

2. Lönerna är högre? Är du **, vad har det med mig att göra, tror du jag tjänar mer än jag hade gjort om jag jobbade med det jag gör i örkelljunga eller?

Trodde inte man kunde jobba i Örkelljunga, utan att det bara var en större rastplats. :va

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Största problemet är ju att det är för mycket månad kvar i slutet på pengarna :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Zana skrev:

3. Skatterna lägre???!!! Hmmm, då ska vi räkna hur mycket det förändrar livet för mig... 200:- i månaden, hurra!! Jag ska flytta till norrland för då vinner jag 200kr!! Yippiiii!!!!

- Dina historier underhåller för tillfället inte mig. :fatta!
Här är skatten 34 %, skulle misstänka att det rör sig om mer än 200 kr skillnad i månaden ifall du betalade det. Och sist jag kollade lönestatistiken från facket så var det iaf betydligt högre löner i stockholmsregionen för motsvarande jobb.

Edit: Jag skrev faktiskt att skatten i Stockholm var lägre och lönerna högre, inte tvärtom.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife