berggren_martin skrev:Har man över 10 i inkomst så tycker jag inte man ska klaga. Det gäller bara att inte binda upp sig på massa onödiga långtidsutgifter. Själv är jag student sedan 4 år tillbaka och har levt på 7 papp/månad (ännu sämre om somrarna). Det är inget lyxliv, men helt ok. Man har råd med lägenhet, garage, hoj, bredband, mat, telefon, böcker, någon öl på krogen ibland, en cd-skiva lite då och då...
loser skrev:Vad äter man för 1000:- i månaden?
Odlar skörbjugg eller? ;-)Zana skrev:Potatis, pasta, ris... =)
Om man självmant bor i Sveriges dyraste region så har man trots allt gjort sitt val. Men sen hör det till saken att lönerna är högre i Stockholm (liksom utbudet av arbetstillfällen) och skatterna är lägre. Stockholm är en med andra ord en historia för sig.M:et skrev:Ursäkta men det där var en hel kasse full av skit!!!
Välkommen att bo i en större stad så ska du få se vad enkelt det är att klara sig ensam på de pengarna...
M:et skrev:Ursäkta men det där var en hel kasse full av skit!!!
Välkommen att bo i en större stad så ska du få se vad enkelt det är att klara sig ensam på de pengarna... Bara min lägenhet kostar mig över 7000 kr/mån i hyra, ränta och amorteringar (lägsta möjliga amorteringen) Och då bor jag i en sketen 2:a 2 km från centrum.
Lägg sen till parkering, garage, bil, försäkringar, mat, nöjesliv, HOJEN, el, telefon osv så är det där i mitt tycke en omöjlig ekvation.
Visst det går att leva på vatten och bröd. När jag bodde i Stockholm för en massa år sedan hade jag en inkomst på starka 5200 kr/mån FÖRE skatt. Det gick men hur kul var det!!
Snittar nog idag 12´ /månad i fasta utgifter. Skulle bli en del billigare om man var 2 att dela på kostnaderna.
berggren_martin skrev:Om man självmant bor i Sveriges dyraste region så har man trots allt gjort sitt val. Men sen hör det till saken att lönerna är högre i Stockholm (liksom utbudet av arbetstillfällen) och skatterna är lägre. Stockholm är en med andra ord en historia för sig.
berggren_martin skrev:Om man självmant bor i Sveriges dyraste region så har man trots allt gjort sitt val. Men sen hör det till saken att lönerna är högre i Stockholm (liksom utbudet av arbetstillfällen) och skatterna är lägre. Stockholm är en med andra ord en historia för sig.
Zana skrev:Du skämtar aprillo med mig eller hur...
1. Självmant? JAG ÄR FÖDD HÄR, ALL MIN SLÄKT, FAMILJ & VÄNNER BOR HÄR... Är det mitt fel att jag bor i stockholm????!!!!
2. Lönerna är högre? Är du **, vad har det med mig att göra, tror du jag tjänar mer än jag hade gjort om jag jobbade med det jag gör i örkelljunga eller?
loser skrev:Odlar skörbjugg eller? ;-)
loser skrev:Odlar skörbjugg eller? ;-)
Mavve skrev:Trodde inte man kunde jobba i Örkelljunga, utan att det bara var en större rastplats.![]()
Rigge skrev:Största problemet är ju att det är för mycket månad kvar i slutet på pengarna![]()
Här är skatten 34 %, skulle misstänka att det rör sig om mer än 200 kr skillnad i månaden ifall du betalade det. Och sist jag kollade lönestatistiken från facket så var det iaf betydligt högre löner i stockholmsregionen för motsvarande jobb.Zana skrev:Du skämtar aprillo med mig eller hur...
1. Självmant? JAG ÄR FÖDD HÄR, ALL MIN SLÄKT, FAMILJ & VÄNNER BOR HÄR... Är det mitt fel att jag bor i stockholm????!!!!
2. Lönerna är högre? Är du **, vad har det med mig att göra, tror du jag tjänar mer än jag hade gjort om jag jobbade med det jag gör i örkelljunga eller?
3. Skatterna lägre???!!! Hmmm, då ska vi räkna hur mycket det förändrar livet för mig... 200:- i månaden, hurra!! Jag ska flytta till norrland för då vinner jag 200kr!! Yippiiii!!!!
- Dina historier underhåller för tillfället inte mig.![]()
Rigge skrev:Största problemet är ju att det är för mycket månad kvar i slutet på pengarna![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!