(K)Rääääkningar!

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Visst är det billigare och bo i norrland, men jag har ungefär 4000:- mindre i månaden ärn om jag skulle jobba med samma sak som nu fast i södra Sverige....så det jämnar fan ut sig skulle jag tro

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
berggren_martin skrev:
Här är skatten 34 %, skulle misstänka att det rör sig om mer än 200 kr skillnad i månaden ifall du betalade det. Och sist jag kollade lönestatistiken från facket så var det iaf betydligt högre löner i stockholmsregionen för motsvarande jobb.

Edit: Jag skrev faktiskt att skatten i Stockholm var lägre och lönerna högre, inte tvärtom.

Gaaahhh!! Jag ger mig OK!! :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har fasta utgifter på 3000:- varje månad exklusive sparande som jag räknar som egna pengar ändå till slut. Men då har jag sambo och delar på ett billån ihop med min brorsa och bor äckligt billigt. Äter aldrig makaroner eller annan grisföda, skulle lätt kunna halvera matkontot genom billigare mat och storköp men det har inte blivit så än....
Sen kan det ju komma en del obehagliga räkningar nån gång då och då iofs, men det brukar jag lägga undan lite extra för.
Men inkomsten är alldeles för låg men det blir väl så när man inte vill jobba antar jag.... Brukar ha runt 2000:- kvar i slutet av månaden, nån gång ibland kan det vara nästintill heltomt.
Jag har lika mycket pengar nu i slutet av månaden (ungefär inte så mycket mao) som jag hade när jag fick dubbelt så mycket pengar in på kontot varje månad. Med samma utgifter... Förstår inte hur det går ihop riktigt men nu handlar man inte riktigt lika mycket skräp som då iofs....

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
In: Väldigt olika per månad, Bästa månaden 48kkr och sämsta 11kkr så ca 20-25kkr

fasta utgifter: 8kkr

KIRE

Guest
Inkomst =Lite olika

Mina utgifter är
2970kr-Hyran
27kr+122kr-Försäkring (hem/hoj)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
In: 0 (På julafton 5100kr)
Ut: Allt som är gott, nöjen ca. 200-20k :p

Jag bor ju hemma så jag tar pengar när jag behöver :)

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vi brukar ligga på 17 500 i räkningar. Denna månaden är vi dock uppe i 19 500kr :skrämd

KIRE

Guest
exiteme skrev:
Vi brukar ligga på 17 500 i räkningar. Denna månaden är vi dock uppe i 19 500kr :skrämd

Shit!!
Hur kan man ha så grymt mkt i räkningar!!??
Ok att ni är 2st men ändå. Ni måste ju ha
ett eluppvärmt hus och vridit på alldeles för
mkt värme eller något. Jag hade nog blivit galen
om det damp ned 19500 i räkningar.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
KIRE skrev:
Shit!!
Hur kan man ha så grymt mkt i räkningar!!??
Ok att ni är 2st men ändå. Ni måste ju ha
ett eluppvärmt hus och vridit på alldeles för
mkt värme eller något. Jag hade nog blivit galen
om det damp ned 19500 i räkningar.

2 barnförsäkringar
2 bilförsäkringar (vi bor i förort. Måste ha 2 bilar)
2 hojförsäkringar
Hemförsäkring
Hyra
El
Telefon
Mobiltelefon
Fackföreningsavgifter
Mediciner
Bensin (jävla massa)
TV-licens
Dagisavgift
4 fordonsskatter
Huslån
Dagstidning
Underhåll
Diverse annat smått....
= 17 500-19 500!!!

:gråta :gråta :gråta

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
In: ca 42000-45000 ihop
Ut: ca 32000 (bara skokartongen till radhus kostar 12000/mån!)+4 tonåringar i familjen, äter som f..n!!

Men klagar inte,vi har ju råd med 2 dyra fina nästan nya hojar :)

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Intressant att denna tråd dyker upp precis när jag gjort upp ett excelblad med alla mina utgifter.. Har inga problem att dela dessa med omvärlden, även om det väl normalt sett inte är något man gör.. Men det ser ut som följer (månadskostnad):

* Boende (Hyra inklusive lån och hemförsäkring)
-6892 (och då är det ändå en så billig lägenhet som man kan hitta i en av Stockholms "västa" förorter/betonggetton... )
* Avbetalningar av gamla helvetiska lån
-1808
* Telefon/Internet/Data (Bredband, Telefon fast avgift, Hem-PC)
-844
* Bil/MC (Garageplats, avbetalning MC, Förs Bil, garageförsäkring MC (vinter), Skatt Bil, Besiktning Bil, Skatt MC)
-2108
* Bensin (går ej att minska, kostnad till och från jobbet)
-3000
* Hund (försäkring samt mat)
-195
* Mat/hygien
-1000
* Rikskuponger (dras från lön)
-675
* Övrigt (a-kasseavgift)

Totalt
-15951

Inkomsten för tillfället medger att jag får två/tre hundra kronor över per månad för "nöjen". Något som inte är så roligt, men jag tror nog att jag inte är ensam... Har lagt upp en plan på att sänka månadskostnaderna inom ett år för att få några tusen över per månad, kan vara kul att någon gång få åka utomlands..

En del av sakerna räknas som lyx och går att ta bort, som min hund, min bredbandsuppkoppling, min hemdator.. Men då försvinner också de billigaste nöjen som finns.. Hojen är det sista jag gör mig av med, även om jag inte ens har råd att köra den så vill jag kunna sitta på den och torrgasa, det är värd allt vad uteliv och biobesök heter.. ( Jag vet, jag är :kocko )

Ni som är unga i dag, se för helvete upp med att köpa prylar på avbetalning. Typ On Offs "räntefria" avbetalningsplaner. Man tror att man har råd och kan betala av allt på en gång, (som exempelvis jag själv trodde som hade gratis boende tidigare) men så ändras situationen och så står man där med utgifter som överstiger inkomsterna.. Men tyvärr är det väl något man måste upptäcka själv. Bör tillägga att jag inte har familj, typ föräldrar eller liknande, hade jag haft det så hade jag säkert fått ett bidrag när det gäller boendet.

Disclaimer: Ovanstående är inget gnäll eller liknande.. Har man en egen bostad så ska man vara riktigt, riktigt lycklig. Vilket jag är. Det finns dom som inte har någonting.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Är det någon som vet vad man kan dra av på deklarationen.
Vilka bidrag man kan söka...

Typ en bra lathund över hur man bäst kramar ur staten på lite slantar.

Vore reeeeally nice :tummenupp

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Finns bara en sak att göra när utgifterna blivit för stora.... Öka inkomsten!

Tjänar skapligt, bor billigt, likt förbannat är pengarna slut varje månad.. :va Faan vet hur det går till, troligen någon slags naturlag..

/B

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Inga lån alls numera och en billig hyra gör stor skillnad :banana
Det blir väl sådär 5-6 papp kvar av lön/traktamenten när allt är pyntat, men jag jobbar å andra sidan rätt mycket övertid utomlands, det tar ändå säkert minst 2 år att spara ihop till en ny Gixxer...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bj.O.rn skrev:
Finns bara en sak att göra när utgifterna blivit för stora.... Öka inkomsten!

Tjänar skapligt, bor billigt, likt förbannat är pengarna slut varje månad.. :va Faan vet hur det går till, troligen någon slags naturlag..

/B
Trimma ducce är ju inte gratis prexis (borsta gris) rejsgaffel & lull lull kostar plenty :hihi

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
nu börjar jag se fördelarna med att bo hemma å gå i skola... :)

Fast ändå... jag vill bort från denna skit stad!!! Å ett jobb vill jag oxå ha..... :huvet

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
GSXR1100R skrev:
lull lull kostar plenty :hihi

Troligen är det samma sak som att öka inkomsten när utgifterna blir för stora fast tvärtom, vilket uppriktigt sagt, är betydligt enklare..

/B

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife