Min "onsdags" Kawasaki ZX7RR 1996
Hojen vart hem till garaget/lokalen i Kungsbacka. Det kändes bra. Ett mål med hojsamlingen som styrt mina inköp, var att hojen ska vara som den såg ut när man var förstakund i butik. Men är modellen udda som denna... som jag minns ej såldes utav generalagent i Sverige, lite ändrad..... så skit i det.
Som sagt gaffeln läcker, skaffar packboxar! .... minns ej riktigt vad som hände men hojen hamnade hos Kenneths MC i Göteborg. Det läcker ut olja vid ett tändstift. Byte utav några o-ringar krävde att kammarna lyftes så här blev det en motorservice, 4,5 timme!
Byte utav vindrutan, spegelglas bort! Köpa bakskärm, E-bay tyskland. Leta blinkers. Försöka få tag i ljuddämparfäste... köpte ett ej original på E-bay. Avgassystem, söka ett original! Framskärm sprucken på båda sidor, låsskada! Det är 14 år sedan nu.... jag är slapp och allt detta är ännu ej klart.
Ringde i förrgår till en äldre herre i Östersund, mc och diverse handlare, då 1996. Han mindes inte riktigt denna import utav "RR" hojarna, historien som jag fått till mig var att det var 3 hojar som han importerade via Norge... Så hur många Kawa RR 1996 finns i Sverige? Denna "RR" model om jag förstått rätt, homologiserades till 1996 säsong och användes till 2002.
Mvh Toyman
Läser på! RARESPORTBIKESFORSALE.COM detta *NOTE: The actual production numbers of the ZX7RR/N1 are a bit unclear; my research found references to only 500 total produced in a single year run (1996 only) but I also found references to a production run of about 1300 worldwide across 1996 and 1997 with the 500 number being what was brought into the USA.
Mitt chassienummer ZXDN11TA000786 börjar de alltid med nummer 1 ?
Denna hoj är nog om man ser till papprena inreggad som en ZX 7R, det var nog enklare än en ny model RR för en sådan här mindre import på 3 hojar!