Bild Kalender 2017. 1:a december Tonys Superbikecollection 1988-2002 en SUPER-ERA!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Kvällstorsdags" Ducati 851SP3 1991

Fortfarande 2008, 21 april en måndag.

Min "Kvällstorsdags" Ducati 851SP3 1991

Fortfarande 2008, 21 april en måndag. En kvällstur efter jobbet som gick om Gottskär 3 km ifrån mitt hus. Var ju bara tvungen att ta några kort ihop med maffiga båten.
På onsdagen har jag tagit hojen till jobbet, ska åka till Jungan, Junggrens Cafe på Avenyn i centrala Göteborg. Onsdagar träffas grabbar ur Ducatiklubben där, jag har fikat med den några gånger. Det har inte klickat! Jag känner att jag inte passar in, som en blandrashund ibland en grupp rasrena. Men så är det ju ibland, känner mig rätt utåtriktad men det räcker inte alltid. Sista bilden är de andra sporthojarna jag detta år har i trafik, inte att förglömma de gamla Hondorna. Det är kanske mitt bekymmer när jag kommer in i ett sällskap märkesfantaster.

IMG_2269 (1280x960).jpg IMG_2270 (1280x960).jpg
IMG_2271 (1280x960).jpg IMG_2274 (1280x960).jpg
IMG_2273 (960x1280).jpg IMG_2279 (1280x960).jpg
IMG_2231 (1280x960).jpg IMG_4498 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
35268
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Fredags" Ducati 851SP3 1991

10 maj 2008 jag här en ung grabb på 58 vårar...., en lördag med sommarväder. Vi är nu 4 i familjen med mc-kort, jag som tvingat på dem detta. Min kvinna följer gärna med på en tur. Hade det inte vart för fikat så hade hon nog avstått.
De yngre hemma med sina körkort för lätt mc och tillgång till varsin hoj går inte igång på detta, svårt att förstå men sjunker så sakta in i mitt huvud. Grabben provade uppkörning för mellankort, falerade på bromsprovet... sedan vart det en jätteregnig höst och så blev det inget mer, vi har kört några turer ihop med tung hoj efter det, men han känner sig nog mest osäker. Tjejen har mera motor i sig men det har stannat där. Vi har också vart ute och kört lite tung hoj ihop. Jag grubblar inte på detta så mycket mer. Min kvinna har kört mindre och mindre mil för varje år, förra året 2017 endast 2 fikaturer. För 20 år sedan tänkte jag att vi skulle korsa USA på hoj tillsammans.
På sommarbilderna här är vi på väg mot Rossared och Stensjön. Fin asfalterad landsväg! För nästan precis 48 år sedan skjutsade jag min farbror som var på besök, ville visa honom min nya Honda CB450 DOHC. Då var det grusväg här, jag var hård och ivrig att visa vad hojen och jag gick för, pressade upp CB:n i 150km/t på grusrakan. Det berättade givetvis min farbror för farsan, och och sikken utskällning jag fick.... detta glömmer jag aldrig. Jag bar mig ju huvudlöst åt, tror inte vi hade hjälmar på oss heller. 20 år gammal, mycket vilja men inte alltid genomtänkt, många dåliga beslut. Något år tidigare hade jag kört i diket på denna vägsträcka med med Saab 96 tvåtaktare med trimsystem på....... ???

Klockan här närmar sig nog middag så vi är på väg hem, har säkert fikat några timmar tidigare på någet fint ställe......
Ducati 851SP3 1991 och min kvinna på sin Deuville och hon kör väldigt lagligt motorcyckel. Ni förstår dilemmat............... :jisses
IMG_2367 (1280x960).jpg IMG_2372 (960x1280).jpg
IMG_2382 (960x1280).jpg IMG_2376 (1280x960).jpg
IMG_2378 (1280x960).jpg IMG_2379 (1280x960).jpg
IMG_2374 (1280x960).jpg IMG_2380 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
35416
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Kvällsfredags" Ducati 851SP3 1991

Onsdag 28 maj 2008, 17.00 samling på Götaplatsen i Göteborg. Jag med Duccen och kamrater ifrån Honda XCB1100R och CBX klubben. 7 japaner och en Italienska, 2 CBX med Magnus och Mika, 2 CB1100R med Stig och Gunnar, 2 RC30 med Dan och Helge, 1 851SP med mig och en utböling Blackbird, känner ej ägaren! Det brukar vara ett fordonsmöte varje onsdag nere vid Maritiman - Göteborgs maritima centrum, ett stenkast från Göteborgsoperan, är världens största flytande fartygsmuseum. Vi lämnar Götaplatsen och far dit, klockan är 18,00 och det är öde där, har de bytt plats? eller har dessa mötes-onsdagar ännu ej börjat för denna sommarsäsong. Ett litet rådslag och vi bestämmer oss för att köra till Konstcafet vid klippan, inte så långt ifrån Röda Sten som ligger jämte Älvsborgsbron. Vi fikar där och njuter kvällsolen till 20,15 innan vi splittras och far hem. Duccen gillar sval luft :) Blir ca 10 mil idag..

IMG_2520 (1280x960).jpg IMG_2521 (1280x960).jpg
IMG_2525 (1280x960).jpg IMG_2526 (1280x960).jpg
IMG_2527 (1280x960).jpg IMG_2530 (960x1280).jpg
IMG_4204 (1280x960).jpg IMG_4205 (1280x960).jpg

Mvh Toyman.
35600
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Ducati 851SP3 1991

2 sommar-turer till med Duccen!
Hade sällan semester de vanliga semestertiderna, det var ju ett gäng på jobbet som slogs om de där 10 semesterveckorna, jag jobbade då för det mesta 6 dagar i veckan, de var ju glada för det, inte alltid uppskattat hemifrån.

Bilder ifrån 5 juli 2008, graffiti-bilderna är ifrån en lördag eftermiddag på bangården i Varberg. Passerar den ett antal gånger per år, ibland står det lite äldre fräcka diesel-lok här, idag ät det ett gäng graffiti målade godsvagnar. Jag är tveksam till allt målande överallt med så-kallade taggar å så, men en del är ju tjusig konst! Tyckte denna graffiiti var fräck! Hemifrån, passage utav Varberg en solig lördag, ensam. säkert 20 mil plus idag! PS! dagen efter, söndag är jag ute och åker Honda RC45... minns ej mina tankar då, Italien 1991, Japan 94:a? Söndagen efter detta åter till twinmotor men med Hondas SP2.... !!

IMG_2788 (1280x960).jpg IMG_2790 (1280x960).jpg
IMG_2793 (1280x960).jpg IMG_2795 (1280x960).jpg

Österut går denna söndagstur, en tidig morgon 27 juli 2008. Hällingsjövägen på väg bort, ofta är målsättningen med dessa helg-turer att de inte ska vara längre än att jag blir hemma till ett-snåret! Men... men det är något som till 99% misslyckas och jag hinner knappt hem till middagen 17,00... varje gång! PS: Har dock aldrig fått bassning för detta, om min kvinna knyter näven i fickan, säkert någon gång!
Dessa söndagsturer är ofta 20+ mil... och många stopp, ta kort! Fika! Besöka vänner!
Vart denna tur bär minns jag ej..... men ryggsäcken är på?

IMG_3010 (1280x960).jpg IMG_3011 (1280x960).jpg
IMG_3012 (1280x960).jpg IMG_3013 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
trevlig Moto GP-helg på er!
35725
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Kvälls-lördags" Ducati 851SP3 1991

26 april 2009. Måndag vid lunchtid. Henning Swedberg på MC-Nytt ska komma på besök med fotograf och allt. Ducatin ska förevigas och RD500:an. Henning kommer på hoj ock ska vidare hem till Stockholm efter detta, fotograf inhyrd i Göteborg. Vi hade tur, det var molnigt men höll upp. Vi kör en bit söder om Kungsbacka och tar en del kort.

_DSC7378 (1280x850).jpg _DSC7379 (1280x796).jpg
_DSC7545 (1280x847).jpg _DSC7456 (1280x663).jpg
_DSC7441 (1280x850).jpg _DSC7573 (1280x850).jpg

Söndag 13 september 2009, år tre på kamremmarna, ska väl kanske inte köra nästa år med dem? En 12 mila runda inkl Lygnern runt och hälsar på en mc.kompis.

IMG_5454 (1280x960).jpg IMG_5456 (1280x960).jpg

mvh Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Kvälls-lördags" Ducati 851SP3 1991

Torsdag 17 september 2009, hade nog en ledig dag idag! körde en runda och hamnade hos Greven i Berghem vid fem-snåret. Stannade till lite och pratade med Jan. Han kollar hojen... å så utbrister han.......... du har inga kuggar kvar på bakdrevet!!!!! 30% var väl borta. Jag blev jättepaff och generad. Vad hade hänt. tror det är ett aluminiumdrev (någon legering) och jag passerat en gräns och förfallet kom jättefort.... det blev krypfart resten hem, det hade det inte varit innan!. typ 12 mil denna sista dag på Duccen, 3 år i trafik och många sköna häftiga stunder. Komplett kedja/drevsats köptes utav Biscaya. Skäms mera. Hojen vart ju givetvis stående! Ha ännu ej bytt :huvet

IMG_5479 (1280x960).jpg

mvh Tony
35939
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018, SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002.
11:a. Söndag 18 03 2018

Söndag 6 augusti 2006. Jag åker ner till Henrik Roos ( Mr: "RR" ) i Gislaved, framgånsgrik Dragracer på 2-hjul, klass prostreet. Jag vet ej om Henrik körde dragracing under den tid jag höll på med det, 1997 slutade jag. Det var inte så ofta det kördes både bil-klasser och mc-klassiker vid samma tillfälle.
Vi har talats vid tidigare om det här med dessa WSBK homologiserings-hojar, Henrik håller på med en Suzuki "RR". Nu har han annonserat ut en Kawasaki ZXR750R M 1993, det var ju året som Kawasaki vann WSBK serien med Scott Russel i sadeln. Han vart ner och köpte denna i Tyskland för någon månad sedan, snabb kille, snabba ryck. Buy and sell fast!
Vädret är riktigt fint så jag startar tidig söndag-morgon min RC45:a som sällskap denna tripp ner i Småland. Passerar en Ullareds TOM parkering! Kör om fina Manfreds Motor i Burseryd, (finns ej längre!) och vidare till Henrik. Kawan ser fin ut med sina 3224 mil, ett väldigt högljutt Wiper slipon sitter på. Jag provkör hojen bort till Stigefelts motor. Den går bra och är reggad och klar för gatan i Sverige, hur han fick den genom besiktningen ( 01 08 2006 ) vet jag ej, där var väl en annan pipa på. Jag köper hojen. Vi bestämmer hämtning i veckan. När vi står på garageuppfarten kommer en vän till Henrik, med väldigt fin RC30... (på plats Suzuki GSX-R750R, Kawa ZXR750R, Honda VFR750R RC30.. och Honda RVF750R RC45. ). Mycket bra dag Tumme upp! Och lite över 30 mil hojåka!

$_57 (1).JPG IMG_0056 (1280x960).jpg
IMG_0057 (960x1280).jpg IMG_0065 (960x1280).jpg
IMG_0066 (1280x960).jpg IMG_0068 no number (1280x960).jpg
zxrrr2.jpg zxrr1.jpg

Tonys SuperBikeCollection WSBK 1988 till 2002
I den ordning de kom in i garaget

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
11. År 2006 ..... Kawasaki ZXR750R 1993

Nu! 3 stycken Yamaha och 3 stycken Kawasaki i samling.
Är vi färdiga med dessa japanska märken nu?

Mvh Toyman
36047
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Onsdag 9 augusti 2006.Ledig dag på jobbet, dags att åka ner och hämta hojen, betala den å så. Får låna ett litet släp och ta vår bil till denna hämtning, har ju annars kunnat lånat jobbets pickup... Vädret är fint och jag har ett leende i facet! Ska hämta Ninja nummer 3.
Jag landar vid nio-snåret i Gislaved, Hemma hos Mr Roos och "Gabbi". 2 DRAGBIKE-racers, det är spännande, Henrik är inte så spännande ;-) alla grabbar gillar ju att gasa på rakt fram, så även jag... men en tjej, Gabriella Gabbi Nikolovska som spöar grabbar en efter en, det är häftigt. Blir en trevlig fikastund. Å så betala så klart.
Hojen åker upp på släpet och hem går det i Turbofart.... skojar 70 menar jag: Allt går fint och är snart i garaget/lokalen i Kungsbacka, Lastar utav.... hittar några mc-plagg och provkör hojen, åker hem till min kvinna och visar upp den. Kawa Ninja number three in the house! :tummenupp

Gabriella Nikolovska. .jpg Henrik Ross .jpg
IMG_0103 (1280x960).jpg IMG_0101 (1280x960).jpg
IMG_0106 (1280x960).jpg IMG_0107 (1280x960).jpg
IMG_0110 (1280x960).jpg IMG_0111 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
36360
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Lätt ont om bilder på pärlan..... får leta mer!

Efter att jag varit hemma och visat hojen för min kvinna vart det ner till garaget/lokalen igen och ställde in Ninja NR 3. Det såg då lite annorlunda ut i garaget då, 11 år sedan, vita vägarna med fullt utav handavtryck, skitiga oljiga händer ifrån dragracing-perioden, tid för den var, startade 1974 och avslutades 1997.
Det var mycket motor-mekande, (bensindragsters med smallblock 327 Cheva, Ny klass ProComp med Donovan 417 kompressormatade alkohol-motorer med lite varierande kubik, 7000cc +V8, sista åren körde vi med BAE motor Brad Andersson Enterprice) då och många oljiga händer! Gott om plats fanns det också hösten 2006. Tom möbelförvaring.... ! Ny soffa hemma! :tummenupp

IMG_0112 (1280x960).jpg IMG_0156 (1280x960).jpg
IMG_0158 (1280x960).jpg IMG_0159 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
36567
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Göteborgs Motorshow Mars 2007, första gången jag ställer ut hojar ifrån SuperBikeSamlingen. Klart Ninjorna är med, har ju 3 egna och har fått lånat Jan: Grevens ZX7RR, det blir 17 hojar på 100m/2.

Andra gången, Mars 2008 är är vi med på Bilsport Performance & Custom Motor Show, 10 hojar på 40m/2, 2 Ninjor är med!

IMG_0660 (1280x960).jpg IMG_2158 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
36853

Ifrån min blogg, tidigare material, ifrån 2007 och bakåt försvann när sidan gjordes om. Och nu är många bilder tillhörande bloggen borta. De sade det kunde ej sparas. Så PUTS VÄCK....

Länk: https://www.sporthoj.com/forum/entry.php?258-Ljusterapi-Custom-Motor-Show .... 880
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Söndag 12 oktober 2008: En runda på Ninjan!
Nedan ifrån min blogg här på Sporthoj.com

The Mean Grean Machine! Redigera blogginlägg
Betygsätt det här inlägget
av Toyman , 2008-10-13 klockan 06:22

7,00 smyger sakta ner till undervåningen och plockar fram kläderna vi ska ha idag, får ju ta med kläder till "C" som*kommer till ner till garaget vid 10. Fyller packväskorna och ryggsäcken med ett Goretexställ och stövlar. Och rullar ut hojen ner till gatan så att det ska bli lite tystare, kanske slippa väcka de andra. Gryningen kommer så sakta när jag brummar de 11 kilometerna ner till garaget.

Baxade ur den grön/röda ZXR750R maskinen, just denna köpte jag utav en*kille här på Sporthoj.com som importerat den ifrån Tyskland, Kawasakis värsting homologiseringsmodel för Superbike 1993. Scott Russel blev Världsmästare i Superbike med Team Muzzy Kawasaki 1993 och tvåa 1994!

Den startade lätt och*jag åkte upp till tappen, för att kolla lufttrycken och fylla på lite soppa. Lite väta finns de på vägarna så jag tänker ta gamla E6an ner mot Varberg. Stenhård gaffel och bakfjädring*och svarar på minsta tanke om sidoförflyttning. Medans jag tar det lite vackert ner mot Fjärås tycker jag mig höra ett konstigt ljud, börjar grubbbla över om det är ifrån motorn eller några lager i hjulen. Kommer så småningom fram till att det är ett vinande under tanken*ifrån insugningsburken, är den modifierad?

Gamla E6an är det en väldigt bra beläggning på och vi höjer tempot och njuter lite utav friheten på tomma vägar, kontrollerande denna The Mean Green Machine, jag måste säga att den gick grymmt gott med myckert mos i motorn, från 5000 varv så knallade vartalet stadigt upp till 8000 för att sedan skena i rasande tempo upp till 13000 varv. Ett långt sug blev det och insugningsljudet var fantastiskt. Den hårda fjädringen var perfekt för lite söndagsgasa. Men som så ofta händer så sätter kläderna stopp, vid 210km satt Dainese Goretexjackan*jackan uppe vid axlarna och med bara en tshirt inunder och 10 grader ute blev det lite kallt. Den jackan började vandra upp vid 120km och byxorna glider illa på sätet, det blir svaligt om ryggen. Men jag njuter ändå utav denna fullkomligt underbara Ninja racer!

121 hästkrafter på en 750cc motor (1993) ger en motsvarande trimningsgrad på en 1000cc maskin 161 hästkrafter!

IMG_3448 (960x1280).jpg IMG_3449 (1280x960).jpg
IMG_3450 (1280x960).jpg IMG_3451 (960x1280).jpg

Svänger ner till Ringhals kärnkraftsverk, reaktor 1 är under service men de övriga 3 klämmer ur sig hela 295%, konstigt det är ju söndag morgon? Hur mycket detta nu kan vara. Jag är för tillfället nöjd med den energikälla som sitter i min 93a NINJA! Kikar lite på fiskebåtarna i Bua hamn, söndag morgon men en gubbe med*truck håller på och kör tompallar. Så visst är vi några som håller igång!

Vänder och*kör tillbaka, vid Väröbacka svänger*jag*utav in mot landet*för att få ett par mil till, men det var en lite sämre väg och nu förstår jag varför folk klagat på Kawans hårda bakfjädring på just denna R-modell. Efter en mil har jag säkert fått kotorna i ryggen ihopslagna och blivit någon centimeter kortare.
När jag är tillbaka i Kungsbacka blir det ett besök till på tappen och jag får köpt mig ett par nygräddade kanelbullar. Klockan är snart tio och då blir det dags för en liten runda till.
Scott Russel.... jag gillar Kawan ochså. Mycket grunch...
De blev ca 9 mil på Ninjan

IMG_3454 (1280x960).jpg IMG_3454 (1280x960).jpg
IMG_3458 (960x1280).jpg IMG_3460 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
37083
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Fredags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Garagebilder... idag!
Ninjor med dammsugare-slangar som går ner genom tanken har ju Kawasaki haft på 3 modeller nu, 1989H1, 1990H2 och 1991K1. Dessa släpper bara ut sval luft runt förgasarna!
93M1:an med sitt stora luftintag (ramair) i kåpan som direkt trycksatte luftburken kanske var det som gjorde att de bärgade SuperBike serie segern 1993. Scott Russel i sadeln! Hojen är ju för övrigt väldigt likt 91:an.

P9150005 (960x1280).jpg P9150003 (960x1280).jpg P9150007 (960x1280).jpg
P9150030 (1280x960).jpg IMG_4200 (1280x960).jpg
P9150008 (1280x960).jpg P9150002 (1280x960).jpg

Lånat ifrån nätet! ZXR750 Timeline

1988 GPX750
Kawasaki struggle to hold their own with the dated, steel frame, GPX machine, both on track and in the world of road going street bikes. Something had to be done and fast if the brand were to maintain their image of total performance motorcycles. A road gong replica of the successful ZX7R endurance racers was planned.

1989 ZXR750H1 chassis number starting ZX750H-000001
A new machine is developed, the ZXR750H. It uses the GPX engine wrapped in an aluminium beam frame. It looked good but was heavy, long, and didn’t go as well as was hoped.

1990 ZXR750H2 chassis number starting ZX750H-015001
The H2 model remained largely unchanged for the following year save for some work inside the engine to get the top end breathing a little stronger.

1991 ZXR750 J1 chassis number starting ZX750J-000001, ZXR750R K1 chassis number starting ZX750K-000001
An all-new machine is announced with a shorter and sharper chassis, upside down forks and a totally redesigned power plant. For the first time, a hotter R version was produced the ZXR750 K1 This proved to be the real McKoy, a real racer on the road.

1992 ZXR750 J2 chassis number starting ZX750J- 013901
Basically the same as the J1, although the rear suspension was sorted out, making for the best ZXR to date.

1993 ZXR750 L1 chassis number starting ZX750L-000001
This was the first ZXR to have Ram-air (one intake on the left hand side of the headlights).
The L is a different beast to the earlier versions and now Kawasaki were “on the money”. A single nose vent fed a pressurised air box and weight was well down. The engine of the previous years Race version (K models) was now fitted to all L models (minus the flatslides and the Close Ratio Gearbox).

1994 ZXR750 L2 chassis number starting ZX750L-020001
Having got the L1 model pretty much spot on little was changed over the next two variants.

1995 ZXR750 L3 chassis number starting ZX750L-030001
this marked the end of the line for the ZXR

1996 ZX7R
The name ZXR was dropped and both in Europe and the US the standard bike was now called ZX7R. The new bike had a shorter stroke/wider bore engine, which gave it much more midrange than previous models, Twin Ram-air intakes, 6 pot Tokiko brakes and suspension was now fully adjustable front and rear.

Mvh Toyman
37466
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Ninja, blandad kompott utav lite bilder. Hojen har ju varit med på lite mässor, ofta hamnat i mellan 91.an och 96:an, lite i skymundan, tycker mig ha uppfattat att det röda stör en del Kawa känningar? Kawasaki Team France!....

IMG_0309 cut.JPG _BIK0509.jpg
DSC_0076 (1280x853).jpg IMG_0329 (1024x768).jpg
IMG_2420 (1280x960).jpg IMG_7241 (1280x960).jpg
IMG_7244 (1280x960).jpg IMG_2666 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
37704
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
:rodnar, måste erkänna att jag är en av dom som aldrig kunnat vänja mig vid den röda färgen...

Fransoserna hade redan på H1an -89 en variant där man bytte det blå mot rött och som sagt, in min bok blir det inte rätt mix.

M v h
Micke
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
grön, vit, röd - Forza Italia! :tummenupp:D
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
grön, vit, röd - Forza Italia! :tummenupp:D

En Poäng till dig, Wikipedia skriver.......
Piergiorgio Bontempi, Italien. Körde Kawasaki 1991 till 1998 i WSBK. Som bäst 6:a Totalt 1993.
En Mr Fabrizio Furlan, Italien körde också Kawasaki i WSBK.
Undra om dessa gobbar körde med Italiens färger på hojen?
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "kvälls-Lördags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Emellanåt finns det lite utrymme i lokalen. Läge för några bilder.
Tagna den 20 januari 2014 innan den kördes in till MC-Mässan i Göteborg.
Den där "huggern" ska nog inte vara grön, får kolla det och korrigera!
Svart ska den vara!

IMG_0239 (1024x768).jpg IMG_0241 (1024x768).jpg
IMG_0240 (1024x768).jpg IMG_0242 (1024x768).jpg
IMG_0234 (1024x768).jpg IMG_0243 (1024x768).jpg
IMG_0237 (768x1024).jpg IMG_0238 (1024x768).jpg

Mvh Toyman
38030
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "kvälls-Lördags" Kawasaki ZXR750R 1993.

Emellanåt finns det lite utrymme i lokalen. Läge för några bilder.
Tagna den 20 januari 2014 innan den kördes in till MC-Mässan i Göteborg.

IMG_0233 (1024x768).jpg Alone!

IMG_0235 (1024x768).jpg IMG_0236 (1024x768).jpg

Mvh Toyman
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top