Ämne: Hjul Kalender 2018. December Tonys Superbikegarage med början 1998. Ställer ut!
Hjul-Kalender 2018.
12 December Tonys Superbike-garage ställer ut, 1998 och framåt...
Långa textversionen ifrån min dagbok. typ veckorapport....
mc-mässan På 2 hjul `12
Söndag Betalt!
8 dagar ledigt ifrån vardagens jobb. Nu semester och 8 intensiva dagar med mera jobb. Vad är lönen för mödan? I kväll förflytta 5 hojar, mässan är målet. Preppning i 2 dagar. På torsdag öppnar mcmässan.
Måndag Shit
7 dagar ledigt ifrån vardagens jobb. Nu semester och 7 intensiva dagar återstår med mera jobb. No pay! Only pain!
Gjorde bort mig och fick hand och finger i kläm i garagedörren igår. Ena fingerns nagel är nu blå! Och en sena i hand har nog också klämts. Värk värre än jävlig tandvärk. Vart i säng strax efter 22. Och nu klockan 01,06 sitter jag här och våndas kan inte sova på grund utav värken. Alvedon, smärttillande salva och det hjälper ej. En Ipren har också tankats in. Hoppas det hjälper lite. Ska köra in till mässan i morgon 06,00. Ska möta upp kamrat och lasta ur 5 hojar. För att sedan fortsätta dagen med körningar. Behöver lite sömn!
Jag brukar inte gnälla, brukar hantera smärta bra, men denna var besvärlig. Nu när jag sitter upp känns det mindre, bara bultar på men i ryggläge, shit! En finger som tidigare krånglat vill ej böja sig som den ska. Fantomen säger aldrig aj, inte jag heller: Bara JÄVLAR! Toyman*
Dagens gnäll!
Tisdag 2 till
Efter hand-värk och kortsömn, kom det en toppendag. 3 körvändor och ditfraktat var 15 hojar och lite böös. Kanonväder som lyfte humöret till topp! Att Anders hjälpte till var kanoners. Hans hästkärra körde nu andra hästkrafter! Anders har också tyglat andra hästkrafter som tidigare Dragsterpilot, 70/80 talet. Dragracing 2011 och visst hade Anders ett finger med där också.
Åkte tillbaka till garaget vid fyratiden, men återvände på kvällen till mässan med Anders för att göra lite justeringar. Efter att baxat runt hojarna kom vi fram till att 2 hojar till får fixas fram. Så på torsdag har vi 18 hojar i montern (parkeringsplatsen denna helg "4 dagar") 15+2=17 just det, Benelli-Pelle" kommer ju ner med sin fina Tornado=18!
Ser fram emot en toppendag idag, min son "Chrille" har tagit ledigt ifrån skoljobbet och ska hjälpa till. Resdammet måste bort ifrån hojarna så att de kan glänsa i rampljuset! Också skulle ju 2 hojar till vaskas fram i gömmorna, är nu tomt där. Ekar gott, endast ett gäng skyltdockor. RACEDESIGNADE! Med vänlig hälsning... i vinterkylan. De e gott inne i mässhallarna. Toyman*
Onsdag Motorcyckel
På två hjul 2012. Det är det på agendan nu. Det är nu målet ska siktas in. Hojåret 2012 skapas! Så börja mcåret 2012 med att krydda det på mcmässan i Göteborg. Själv ska jag ha 4 heldagar där. Mycket mingel hoppas jag på. Tycker att det jag sett när jag vandrat runt ser bra ut, vad jag tycker om speciella hojar. Som Mc-mässa och arrangör. De verkar ha gjort ett gott jobb. NICE! Hoppas ni också efter en dag där, mår gott! Ho, hoj. Mvh Toyman
Torsdagsmässan Premiärdagen torsdag, sett ifrån min vinkel. Det var en jättebra dag. Jag hade att göra, kolla, snacka hela tiden. Blir bra det här!
Fredagsmässan Fredagen på mässan flöt på i rasande tempo. Periodvis jättemycket folk som fastnade runt montern. Som brukligt är frågar ej folk så mycket, man ser när det är sällskap att det tisslas inbördes, det förklaras för kompisen.... osv. R7an blir för jättemånga en R1a. OW01an blir en FZR1000. Suzukin "RR" blir den vanliga Succan. Aprilian Mille vanlig, Mille "R" och Mille "SP".... inte lätt se skillnaden.
För att inte prata om Duccarna, men måste säga att Ducatiisterna verkar bra insatta i Ducatis otroligt snåriga modellflora. De e som ett pussel, klurigt att få alla bitar på plats. Sol, värme, vin, kvinnor osv vidare med lite manjana. Kan tänka mig styrelserummet när Ducce 996R maskinen upplaga sålt slut i ett nafs, 500 dyringar bort. Vi gör ett gäng hojar till, hur många..... ? serie2, version 2... vad är det. Jo en riktig grymm hoj, 996R men egentligen finns den ju inte. De första 500 såldes ju som limited Edition, att då sedan sälja ett gäng till, vad kalla? Men om jag förstått rätt så gör alla detta. Så mycket betyder Limited Edition..... eller?
RC45an är endast gjord i 250 exemplar sade någon! Och den brummar jag runt med i ur och skur, inte så farligt. Men det är inte så många ex. Men jag tror Honda som er en MC-gigant behövde göra minst 1500 exemplar! SP1/SP2 är det en dussinhoj? Hur många tillverkades? En herre som kom fram och pratade visade bilder på sina 3, tre SP1or och en till i låda, de ni!
Man får höra många goa historier, och det framgår att det finns många spännande garage i vårt avlånga land! Va gött! Behöver då ej känna att något e fel i gammal mans huvud. Tvärtom!
R7 är en R1, ska jag bli pissed, sikket påstående? Toyman*
Lördagsmässan!
Igår lördag de var ett gott tryck! Bra med besökare hela dagen. Så många trevliga jag pratade några ord med. Många som visade sitt gillande i old-school sporthoj Superbike-stuket. Skönt att få säga att ja de e mina hojar och jag gillar dem som bara den. Förutom Benellin alltså, den e min kompis Pelle.
Att jag e själv denna gång känner jag utav, inga bilder i kameran. Det ges inge möjlighet till längre utflykter i mässområdet. En liten stund innan öppningsdags, på kvällen känns det viktigt att få komma hem för att komma i annat läge, fötterna protesterar lite över misshandeln.
Lite ont i magen vart de på eftermiddagen, en lapp damp ner i montern. Mässan måste vara tom 07,00 på måndag morgon! Något jag missat i instruktionerna, hur fan ska en orka lösa det. Vart ju i mitt huvud inne på att måndagen används till hemtransport. Spännande. Har mailat efter dispens!
Idag söndag, en skön mässdag till. Blir nog lite lugnare. Hoppas de som bestämmer, till kvällen kan säga att mässan drog 50,000 besökare totalt, det skulle vara häftigt. Tack till er alla SPORTHOJARE som skakade tass, hejade och visade ert gillande. Vi måste vårda sporthoj, annars kommer vi precis som dinosaurerna att försvinna och dö ut!
Att gnälla leder ingen vart en positiv framtoning sätter mycket bättre avtryck!
Sporthoj e bra! Sporthoj e vackert! Köra sporthoj påverkar kroppen positivt! Köra fort blir som schack, man måste va några drag före. Köra med vinnande stil kräver träning. Träning kräver en god fysik! Snabb hoj kräver tillsyn. Snabb hoj kräver respekt. Riktigt snabb hoj är ingen brukshoj. Snabba grabbar på hoj... skakar tass! Snabba grabbar behöver banägare. Bra banägare gillar vi! Funktionärer gör det för de vill, vi gillar dem. En mc-instruktör behövs mellanåt, inte alltid man gör som man borde. Fart är beroendeframkallande, också farligt, kroppen är spröd, kör med insidan, sedan är det kanske försent. Det blir inge mer hoj-åka. Klart det blir, vi är smarta, vi är kreativa och focuserade. Då går det bra, drömmar uppfylls. Målen är i land. Vi med kreativa intressen är the future!
Själv har jag passerat allt det där, nu vimsar vi bara runt lite. Men ska ändå försöka få samlingen komplett 24 hojar är klassade. Några till behövs. Mc-mässa Stockholm 2013 hur få dit hojarna? Free of charge?
Snart blir det barmark ute, se till att sporthojen är i trim, sticker djävuls-hornen fram! Såga utav dem och börja köra på bana! Tack för alla vänliga ord och kommentarer, sporthojsmiljön är balsam för själen. Toyman*
Schema mc mässa Tonys Superbikecollection.
8 snabba dygn.*
Måndag 23 jan: Fram med grejer, hämta släp och lasta en omgång.
Tisdag 24 jan: 2 bilar med släp, 5 hojar och kört 3 vändor. 15 hojar på plats. Grovuppställning.
Onsdag 25 jan: 1 bil och släp. 2 hojar till och övrigt kördes in. Påklädning skyltdockor och uppsättning lite infoskyltar.
Torsdag 26 januari: Mässtider 10.00 till 20.00. ca 5000 besökare, lugnt och fint alltså. Mitt schema, hemifrån 08,15 tillbaka hem 21,30.*
Fredag 27 januari: Som ovan fast ca 12000 besökare:
Lördag 28 januari: Mässtider 09,00 till 20,00. ca 22,000 besökare, bra tryck och att betänka det var lördag så efter 18,00 vart det stone-dead!
Söndag 29 Januari: Mässtider 09,00 till 17,00. ca 6500 besökare. Tömning monter börjar 17,00 pågår till midnatt. Flyttning 15 hojar till Gothias garage. 1 lass diverse och 1 lass med 2 hojar. Mitt schema, hemifrån 07,30 åter hemmet måndag morgon 00,30
Måndag 30 januari: *Samling 08,00 utan för garaget. 5 körningar, in och urlastning * 3 hojar. Lite över 30 mil, detta tog 13 timmar. Avslut 21,00.................
Antal mil med bil, ca 110. Hyra släp 2 dygn plus 1 dygn, 1000 pix. P-husavgifter 500 pix. Minus 7 LÅNGA dagar på semesterkontot! Kanarieöarna!? Näe!
Grymt skoj, aktiv semester. Skulle lätt göra om det, men kanske inte i morgon
Eftertanke!
Onsdag morgon och nästa 8 timmar i ryggläge. Utöver vissa trötthetsmoment, utmattningssymtom. Ömmande händer utav att rullat 15 hojar ner till Gothias p-garage söndag sen kväll, totalt 8 km. Det var Chrille och jag, Mia vaktade montern. Där styrgummihandtagen sakta malde ner känseln i handflatorna, baxa in och ut hojarna i släp och skåpbil, torra lastremmar som ihop med damm och smuts lockade fram torrsprickorna på fingertopparna till centimeterlängder, känns det nu rätt ok, men utan kamrat Anders vid inkörning och mina goa ungar... ja ja 24 och 28 år hade jag stått mig lätt. Tack till er CB1100R klubbkamrater som gav mig möjlighet att ta en kort paus! Tack till er som erbjöd sig hjälpa till och jag sade att det löser sig!
Vad trevligt det var, det bästa är ju ändå att få språka med andra hojintresserade. Det var många som skakade tass och berättade om sin hojhobby. En del var för tillfället utan hoj, en del hade garaget fullt, många hade raceat förr eller hade anknytning till roadracing. Tack för dessa pratstunder. Tack för allt det positiva ni tyckte! Tack till er som plitade ner några rader i gästboken. Tack till er som jag fotade! Samtidigt kan jag tycka att jag borde språkat med mycket fler utav de andra utställarna, men alla kör ju sitt race, utställarfesten på lördag var ju ett sådant tillfälle, men där tröt orken och jag for hem. Lite sur på mig själv så här efteråt, borde språkat mera med mina vänner i CB1100R och CBX klubben, de stod ju på våningen ovanför!
Lärdom! OM det skulle hända igen. Superbikegaraget på en mc-mässa. Då ska tid avsättas att gå och hälsa på de som känns ok för det jag håller på med. Vill hälsa på många! Känns som att de som ställer ut på mässa oftast är de som sett minst utav mässan, inge tid spankulera runt i lagom mak och kika på allt!
Alla dessa hojar utställda en gång till? Det vart ju 18 i montern, 2 kunde vart hemma, men saknar 4 modeller. Ska en säga att 20 är ett mål! Sikta framåt, ja ja bara fundera lite. 2013, mcmässa i stora huvudstaden. 100m2, 20+ hojar. En linjebil rullar ner till garaget vi putter in 20 hojar och de körs upp till Stockholm. osv: Dream on Baby!
Nästa gång går mässan i Stockholm, 24-27 januari 2013
Onsdag kväll, nu e jag hemma.... då kutar min kvinna iväg till sin hobby. Jag ensam, ska jag släpa mig ner till garaget. Inte en hoj står rätt utan huller om buller. Som ett schackbräde, pjäserna är feluppsatta, börja om gör rätt. Rätt tricky när det är fullt, alltså absolut inge svängutrymme. Snö och is utanför och inge möjlighet knö ut några. Sitter nog hemma*och småslöar lite, men vill inte överdriva det kan ju bli en vana! Ibland tillbakablickarna, vardagslivet och drömmarna, önskar jag er en god dag. Lite Sibirisk kyla till helgen...... snart e de vår. Hur gott ska inte det bli!
Mvh Toyman*