Kaliforniens motsvarighet till bulten?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Hittade massa klipp på krascher från Mulholland highway, även kallad "The snake". Den ligger i Kalifornien, USA.

Är detta nästa steg i fotograferingen på Bulten, att det börjar dyka upp filmer?

Tycker många av krascherna ser jävligt märkliga ut. Många måste bromsa mitt i nerlägget? Framförallt han som blir överaskad av snuten.

[YOUTUBE-ID]oBTGgT_V5F8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Up2UvuRLdTE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]j-tdrf8nrQQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]3mhXJiHluOg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]VkalHQ6eRVw[/YOUTUBE-ID]

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Om man kollar på det andra klippet. Han hade en JÄVLA tur att det inte var ett stup där ^^

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
det är antagligen väldigt grusigt med tanke på hur väggrenen ser ut, lär ju bli lättare att det kanar iväg då. eller så tycker amerikanerna om att bromsa i kurvorna:rolleyes:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Här kommer fler...

[YOUTUBE-ID]J0wHLjGGpiY[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ESzMA-YlS6U[/YOUTUBE-ID]

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det står ju en massa folk där, som nästan ser ut att vänta på krasher, skumt.
Ser ju ut som toksläpp också, antingen är det nåt spill på vägen eller damm från vägrenen som nån sa tidigare.

edit:bortsett från den sista då, han verkade ju bara bromsa ut sig, eller så märkte han att det var halt :näsblod

Dan08

Veritas vos liberati
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Ingen förtillfället
Dom släpper lite väl lätt ser det ut som men men. Sista klipper där killen växlar ner verkar ju inte bromsa efter eller så vågar han inte bromsa, så fort går det inte, eller är jag helt ute och cyklar nu ?

Tycker det ser onekligen sakta ut för att en hoj INTE ska kunna bromsa in och stanna på den sträckan han kör.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Dom släpper lite väl lätt ser det ut som men men. Sista klipper där killen växlar ner verkar ju inte bromsa efter eller så vågar han inte bromsa, så fort går det inte, eller är jag helt ute och cyklar nu ?

Tycker det ser onekligen sakta ut för att en hoj INTE ska kunna bromsa in och stanna på den sträckan han kör.

Tror han växlar fel/inte får i växeln vilket resulterar i att han rullar genom kurvan. Det är sjukt äckligt att försöka rulla sig igenom en kurva utan driv.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad gör killen i sista klippet? Det ser ut som att han bara slutar svänga... :va

En nybörjare som förmodligen blir störd av den missade växeln, slutar titta långt fram i svängen, stelnar till och idkar istället target fascination och bromsning. Dvs han fäster blicken på skyltstolpen och armco-räcket..... och hamnar då precis just där.

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Håller med. Helt stört. Det är ju som om det tex skulle finnas en "foto-kurva" på Bulten

Hehe, tänkte inte på det. :glömdet
var nog mer det att man fick intrycket att folk krasha stup i kvarten, vilket väl iaf inte är fallet i fotokurvan? (oas borde ju lite mer folk i cally-trakten än i tokholm förvisso)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
blir fan bara irriterad på att en del av dem knappt har några skydd eller ställ på sig, eller stövlar för den delen! ok om du ska ner till affärn, men om du uppenbart ska bränna på uppe på berget på slingriga vägar så kan du väl för en gångs skull använda din ärthjärna till att fatta att "nu kanske det vore ett ypperligt tillfälle att slänga på mig mc-stället och mina skydd". Duuh..

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
blir fan bara irriterad på att en del av dem knappt har några skydd eller ställ på sig, eller stövlar för den delen! ok om du ska ner till affärn, men om du uppenbart ska bränna på uppe på berget på slingriga vägar så kan du väl för en gångs skull använda din ärthjärna till att fatta att "nu kanske det vore ett ypperligt tillfälle att slänga på mig mc-stället och mina skydd". Duuh..

Håller helt med. Borde finnas en massa lagar och förordningar som förhindrar folk att ta egna beslut.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
pat:jag tycker dom hade förvånansvärt bra med skydd, alla hade hjälm och handskar, alla utom en hade mc-jackor

mja, du låter optimistisk men visst, jag snackar inte om alla. dock framför allt ena killen som åkte i t-shirt och en annan snubbe som hade gymnastikskor istället för stövlar då han ändå hade andra skydd.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin