*-Kalmar-*

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Blir det aldig nå grupp åka här i trakterna? Vet att det finns en gammal tråd men den verkar som ha runnit ut i sanden lite.. Men, om någon vet nån åkning i Kalmar, Nybro, trekanten ja lite runt om här så var vänlig att rapportera in det. Seså, ut och åk med er nu! :squid

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Vad sägs om lite åkning idag? (2/6) Har inte kunnat vara med så mycket förut, tog aldeles för lång stund att skruva ihop skrotet.

Min tanke var att smita från jobbet mellan 14 och 15 någon gång och kanske sikta nedåt Karlskrona, kanske stanna till på Glaciären för en liten glass? Ingenting spikat, men en ide. Givetvis småvägar dit.

Någon som har möjlighet / lust att vara på? :)

// Wip

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Wip skrev:
Vad sägs om lite åkning idag? (2/6) Har inte kunnat vara med så mycket förut, tog aldeles för lång stund att skruva ihop skrotet.

Min tanke var att smita från jobbet mellan 14 och 15 någon gång och kanske sikta nedåt Karlskrona, kanske stanna till på Glaciären för en liten glass? Ingenting spikat, men en ide. Givetvis småvägar dit.

Någon som har möjlighet / lust att vara på? :)

// Wip
jaha nu är klockan 15,46 och inga fler är sugna?,, verkar som det är dåligt me folk i Kalmar trakten som vill sammåka lite... aja säg bara till när nått är spikat så är jag på plats (om inget annat skulle vara ivägen för mig..)

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Finns det nån som vill åka i helgen helst söndag ?

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
nicke skrev:
jaha nu är klockan 15,46 och inga fler är sugna?,, verkar som det är dåligt me folk i Kalmar trakten som vill sammåka lite... aja säg bara till när nått är spikat så är jag på plats (om inget annat skulle vara ivägen för mig..)

Låter kanon. Kan säga att gårdagen bjöd på utmärkt väder. Blev som sagt var en sväng ner till Karlskrona, med omnejd bör kanske tilläggas. Att man fick åka själv innebar ju att man även fick välja takten själv, :)

Jag kan tänka mig en lite kortare sväng efter jobbet imorgon Fredag 4/6, kanske mellan 16 till 18. Annars som sir urban föreslog, om vädret fungerar på söndag skulle det kunna vara ett alternativ. Någon gång på eftermiddagen skulle kunna passa.

// Wip

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
DaGaz skrev:
Jag sörjer mitt kort för tillfället.. annars är jag på lite längre fram :tummenupp

Såg att du blivit av med det, hört något ännu? Du verkar annars vara en av de få som är sugna på lite åkning här i krokarna.

// Wip

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Är oxå sugen på å åka runt kalmar.. Är i oskarshamn varannan helg typ... Har inte sett en enda sporthoj här tyvärr...

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
söndag vore najs..
framåt eftermiddagen för min del isf så ja e körbar igen , ska nämligen på bal me flickan imorrn.. :)

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Ok, nu ser vädret inte ut att var på våran sida, även om solen försöker kolla igenom lite just för tillfället. Men för mig skulle 16-17 kunna vara en bra tid. Andra förslag? Plats? Kom igen nudå Kalmar knuttar och knuttor. Jag vill också vara med :tungan

// Wip

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
umm, tror nog att jag kommer få banga ur imorrn..
som det känns just nu så blir de nog lite tungt att kunna köra med gott samvete...... :fyllisar

men de e klart, kanske framemot ftermiddan...

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Hmm, ingen?

Ja, ja. Jag får väl stanna till vid Shell Select vid 17 och se om någon mer har någon åkalust.

Ses på vägarna annars, :yoparty

// Wip

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
nicke skrev:
Blir det aldig nå grupp åka här i trakterna? Vet att det finns en gammal tråd men den verkar som ha runnit ut i sanden lite.. Men, om någon vet nån åkning i Kalmar, Nybro, trekanten ja lite runt om här så var vänlig att rapportera in det. Seså, ut och åk med er nu! :squid

vi brukar träffas vid select alla dagar då det inte spö regnar...
har hunnit med ca 1000 mil i år, så visst åks de sporthoj runt kalmar......... :tummenupp

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
//Danne// skrev:
vi brukar träffas vid select alla dagar då det inte spö regnar...
har hunnit med ca 1000 mil i år, så visst åks de sporthoj runt kalmar......... :tummenupp

glömde tiden...ca 17-17.30 bukar vi träffas...

håll stumt..........

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
//Danne// skrev:
glömde tiden...ca 17-17.30 bukar vi träffas...

håll stumt..........

Hur ser det ut med körning "nu för tiden"? Jag var förbi Shell igår vid 17 men det var lika dött som på kyrkogården. Körs det någonting gemensamt eller? Tänkte att gårdagen som första dan med bra väder sedan han den där kristus for till himlen, då måste det ju vara god uppsamling, men icke. :va Det blev ytterligare en 20 mil i ensamt majestät. :)

// Wip

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
körde hojen till jobbet idag, så beroende på när ja slutar hinner det kanske tittas förbi vid shell kring 17..

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
sner0 skrev:
körde hojen till jobbet idag, så beroende på när ja slutar hinner det kanske tittas förbi vid shell kring 17..

Hoppas du har bättre lycka än vad jag brukar ha.
Så här på sista arbetsdagen innan semestern så är det fetkört för en annan att komma härifrån innan det är mörkt ute. Ska bara... :huvet
Men lite senare när man är ledig får man väl försöka hålla sig vaken vid 17 snåret. Åtminstonde några gånger.

// Wip

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...