kamaxel till DUKE 2

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Tjena!!!!!

Jag funderar på att byta kamaxel till min ktm duke2, jag har hört att det ska göra 4-5hk och nu undra jag vad ni vet om att byta kamaxel som tex, om det slits på motorn, om det är någon märkbar skillnad, om det är värt pengarna m.m.

Tacksam för alla svar!!!! :)
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
NoFear skrev:
Tjena!!!!!

Jag funderar på att byta kamaxel till min ktm duke2, jag har hört att det ska göra 4-5hk och nu undra jag vad ni vet om att byta kamaxel som tex, om det slits på motorn, om det är någon märkbar skillnad, om det är värt pengarna m.m.

Tacksam för alla svar!!!! :)

Hänger enormt mycket på vad som är gjort tidigare åt hojen, vilken årsmodell du har (eftersom toppen är ny från 03'orna) och vad du tänkt göra i samband med kambytet. Enbart kam på en i övrigt standardhoj så..... tänk om.

Har en egen liten prioritetsordning i helsystem/slipon inkl. öppnad luftburk och ombestyckning, förgasare (bort med den trista orginal-Mikunin !! ger inte så hemskt mycket effekt men en helt annan känsla och rapphet), portning av toppen. Sen kommer nog kammen.

Om man sen dessutom råkar av en händelse ha ytterligare en sudd över av pengarna man får från RSV i augusti så är ett big bore kit väldigt lockande (tillsammans med en stroker vev kanske :rolleyes:)

Det finns en del skrivet om detta redan här på forumet, t.ex. det TomK säger i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48564. Använd sökfunktionen och se.
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Min duke2 är en 03:a och det jag har gjort är akrapovic slipon, öppnat luftburken, ombestyckad förgasare och tagit bort elstrypningen.
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Spider skrev:
Om man sen dessutom råkar av en händelse ha ytterligare en sudd över av pengarna man får från RSV i augusti så är ett big bore kit väldigt lockande (tillsammans med en stroker vev kanske :rolleyes:)

Jag har ett kit med helt ny kolv, ge mig ett bud!

/HW
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top