Kameleont lack?!

Hezbo Stylee

member of Kmk Mc
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Där alla pakis bor
Hoj
stulen 955i
Undrar om nån vet vart jag kan få reda på vad ett "kameleont lack" som är röd,gul och silver har för färgkod? eller om nån vet nån hemsida där nån vet man kan kolla upp..? Jag behöver det för att kunna beställa lacken...

Tack på förhand
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Hezbo Stylee skrev:
Undrar om nån vet vart jag kan få reda på vad ett "kameleont lack" som är röd,gul och silver har för färgkod? eller om nån vet nån hemsida där nån vet man kan kolla upp..? Jag behöver det för att kunna beställa lacken...

Tack på förhand
Kolla med Sikkens lack, dom har iaf tidigare haft ngt liknande som skimrar i olika färger..
Svaret givet upa....
 

Matthew

Måste komma före.....
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
en blå önskas
Hezbo Stylee skrev:
Undrar om nån vet vart jag kan få reda på vad ett "kameleont lack" som är röd,gul och silver har för färgkod? eller om nån vet nån hemsida där nån vet man kan kolla upp..? Jag behöver det för att kunna beställa lacken...

Tack på förhand


Dyrt...../

Ca 5.235:- ex. moms per.Quarter = 0,9464 liter

Smakar det så kostar det, men det är läckert.... :tummenupp
Beställ på http://www.houseofkolor.se
 

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
BMW M3 -03
Hör med Ravetrancer här på forumet !!

Han har haft 2 hojar med liknande lack ...

/Gurra
 

Biker_boy

Behöver ett plast arsle till rr hoj
Gick med
3 Apr 2005
Ort
luleå
Hoj
Streetfighter
farsan säljer ppg lacker och dom har en hel serie med sådana färger den serien heter haleyqieen o kostar från 7.500kr /½liter å uppåt tror dyraste varianten kostar 24.000kr per halvliter..men fördelen är att du spär ut den med vanlig metalic färg så om du sk lacka en hel bil går det max 1liter+metalick färg då
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Biker_boy skrev:
farsan säljer ppg lacker och dom har en hel serie med sådana färger den serien heter haleyqieen o kostar från 7.500kr /½liter å uppåt tror dyraste varianten kostar 24.000kr per halvliter..men fördelen är att du spär ut den med vanlig metalic färg så om du sk lacka en hel bil går det max 1liter+metalick färg då
Intresserad av detta, kan din pappa förklara det bättre hur det funkar och du skriva det här ? :)
 

Biker_boy

Behöver ett plast arsle till rr hoj
Gick med
3 Apr 2005
Ort
luleå
Hoj
Streetfighter
han behöver inte förklara det klarar jag själv ..alltså du får precisera dig bättre så jag vet vad exakt jag ska förklara
 

gsxr-sirwan

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
sundbyberg
Hoj
gsxr 600-01 såld-gsxR 750 :(
Det finns en pakistanier i veddesta som lackar riktigt billigt ,, så om du får tag i lacken så borde han kunna fixa det,, du kan även kolla med honom om han kan beställa hem färgen åt dig....
ring mig så får du nr.
heeezzbollaa stayi :arsele le




Hezbo Stylee skrev:
Undrar om nån vet vart jag kan få reda på vad ett "kameleont lack" som är röd,gul och silver har för färgkod? eller om nån vet nån hemsida där nån vet man kan kolla upp..? Jag behöver det för att kunna beställa lacken...

Tack på förhand
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Biker_boy skrev:
han behöver inte förklara det klarar jag själv ..alltså du får precisera dig bättre så jag vet vad exakt jag ska förklara
Harlequin heter färgen, och jag vill veta vad du menar med att man blandar den med metallic???
Priserna sen då, vad menar du med från 7.500 för ½liter o uppåt.
Är det så så är det överpriser, kan du kolla närmare på det ?

Mvh Rejvis
 

Biker_boy

Behöver ett plast arsle till rr hoj
Gick med
3 Apr 2005
Ort
luleå
Hoj
Streetfighter
ska kolla detdär med priset men jag tror inte att det är överpriser för det är den snyggaste färgen som finns allt anna bleknar jämfört med domhär
 

Biker_boy

Behöver ett plast arsle till rr hoj
Gick med
3 Apr 2005
Ort
luleå
Hoj
Streetfighter
Priserna ligger mellan 7.000 och 11.000 per halvliter o färgen funkar ungefär på följande sätt ..man kan antingen blanda den med exempelvis en svart pearl eller lägga den som sista varv på en annan pearl färg ...Eftersom man använder den som ett färg pigment så räcker en halvliter till 1 bil man kan även lacka minst 5 motorcyklar med den...för mer info www.ppg.com
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Känns inte den lacken lite ute? Var det inte bara en modefluga? Finns det inte finare lacker som är betydligt billigare.
:=) Tacka vet jag mattsvart!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Biker_boy skrev:
Priserna ligger mellan 7.000 och 11.000 per halvliter o färgen funkar ungefär på följande sätt ..man kan antingen blanda den med exempelvis en svart pearl eller lägga den som sista varv på en annan pearl färg ...Eftersom man använder den som ett färg pigment så räcker en halvliter till 1 bil man kan även lacka minst 5 motorcyklar med den...för mer info www.ppg.com
du menar en sån här va?

post-13-1100565674.jpg
 

JMF

rookie
Gick med
10 Feb 2005
Ort
märsta
Hoj
zx7r
pearl

annars e ju ett annat intressant alternativ att skaffa pearl lack. e inte så haj på det här men jag tror att då e det klarlacken som dom blandar i nån slags färg i som ger ett skimmer av en anna färg får väl nästan samma effekt fast lite mer diskret.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Ingen mer än jag som tycker sånt där är alldeles för USA pimp bling style :confused:

Får någon äcklig assosiation till gammla feta amerikanar bilar, En hoj ska se grymm ut inte snygg :rolleyes:
 

Sundown

Two Barrels is enough
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
DUCATI M600/ Harley
Kameleontlack

Tips tag kontakt med
http://www.merck.se/
http://www.merck.de/servlet/PB/menu/1055520/index.html
Om dom inte vill sälja till dig ta kontakt med någon av Dekorimabutikerna.
Vad du behöver är ett pärlemorpigment som du skall blanda ut i
klarlack. Dom finns i olika färger.
Det kommer att gå åt c:a två rågade teskedar till en liter klarlack.
Klarlacken skall vara av en-komp typ
Lägg denna blandning i tunna lager med ett>två lager klarlack emellan
så kommer du så småningom att en lack som skiftar emllan två/tre olika
nyanser. Prova dig fram på någon gammal tank eller något annat med lite
rundade hörn och ytor som inte är paralella.
När du är färdig lägger du ett par lager 2-komp klarlack över allt ihop.
Enkelt va :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top