Kamerafäste m sugkopp

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag har ingen sån där fancy hjälmkamera utan en vanlig DV-kamera. Hittills har jag använt den i en stoppad tankväska med hål utklippt för linsen. Det funkar men är väldigt bökigt. Finns det några andra bra alternativ?

Jag har kikat lite på en sån här:
1003.jpg

Vågar man lita på att den sitter kvar efter lite inspirerad körning? Någon som provat?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag har ett RAM-fäste som man sätter runt styret med en U-bygel.
Kan ev vara till salu för rätt peng....:)

ramb1747ga35.jpg

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Såhär har jag gjort...

Har funderat på en sådan lösning också, men har inte tillgång till maskiner att göra det själv. Finns det till salu?

Tanken med sugkoppen är att man kan fästa kameran lite mer fritt. T.ex. lågt på kåpan eller att filma bakåt snabbt och enkelt. Men jag är lite rädd att skiten skall flyga bort när man vrider på lite.

Hur blir bilden när du filmar genom ditt kolsvarta kåpglas?

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
jag har en sugvariant från Kjell&co,139:- . funkar halvbra till videokameran. säkert bra till en liten kompaktkamera. videokameran tappade jag ett par gånger, men hade säkrat den med snöre :)

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sådant fäste har jag oxå om ngn vill köpa. 120 inkl. frakt.
PM:a:yoparty

Finns dom att köpa? :) Vilken hoj passar det till då? För det är ju olika bultdelning på olika tanklock.

Maskiner behöver man inte. 1st 3mm rostfri plåt, 1st vinkelslip, 1st borrmaskin, några borr och lite energi :D

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Vart hittade du det fästet?

www.cyberphoto.se

jag har en sugvariant från Kjell&co,139:- . funkar halvbra till videokameran. säkert bra till en liten kompaktkamera. videokameran tappade jag ett par gånger, men hade säkrat den med snöre :)

Får åka till Skärholmen och prova med säkerhetslina :] 139kr kan man mista, det är värre med kameran. Lossnade den helt apropå eller körde du väldigt extremt, typ cross-bana, stunt eller så?

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Finns dom att köpa? :) Vilken hoj passar det till då? För det är ju olika bultdelning på olika tanklock.

Maskiner behöver man inte. 1st 3mm rostfri plåt, 1st vinkelslip, 1st borrmaskin, några borr och lite energi :D

De kommer utan hål, så du får borra bulthålen själv

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hur blir bilden när du filmar genom ditt kolsvarta kåpglas?

Jag bytte till klart kåpglas när jag visste att kamerastativet funkade.

Måste säga att ljud och bild blev betydligt bättre än många filmer man sett här på forumet. Dock hittar jag inte kabeln att föra över till datan så det blir svårt att visa upp :)

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Jag köpte ett sugkoppsfäste där man "skruvar" upp vacuumet på MediaMarkt. Satt kanonbra upp till 150 iallafall (på inhägnat område konstapeln...), men tyvärr vibrerade hojen så förbannat att det inte blev någon vidare film ändå :gnissla

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy